قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ازتون میخوام که اگه به مواردی مثل کسب و کار اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و سئو علاقمند هستید حتما توی خبرنامه سایت ما و توی کانال یوتیوب ما عضو بشین تا به محض انتشار ویدئوهای جدید به شما اطلاع رسانی بشه.

شاید برای شما هم سوال شده باشه که چرا بر خلاف تمام تلاشی که برای بازاریابی آنلاین می کنید نتیجه ای حاصل نمیشه؟ حتی اگه تو مسیر درست هم باشید ولی در کنار اون یه سری اشتباه ازتون سر بزنه به نتیجه کارتون صدمه میزنه و باعث میشه به چیزی که باید برسید دست پیدا نکنید.

اشتباه شماره ۱: جمع آوری نکردن آدرس ایمیل.

مهم نیست چقدر توی بازاریابی یا سئو مهارت داشته باشید. همواره تعداد خیلی کمی از بازدیدکننده هاتون به مشتری تبدیل خواهند شد. اما جمع آوری ایمیل افراد نه تنها میتونه این بازدید کننده ها رو دوباره به وبسایتتون برگردونه بلکه میتونید به تدریج با ایمیل های مختلف متقاعدشون کنید که از سرویسهای شما استفاده کنند.

وقتی یه نفر آدرس ایمیلش رو بهتون میده بهش به چشم یه تعهد و علاقه از طرف اونها به کسب و کارتون نگاه کنید. احتمال زیادی وجود داره که این دسته از افراد به مشتری تبدیل بشن چون به هر حال یه نوع تعهد و علاقه از جانبشون نسبت به شما به وجود اومده و اونا قبول کردن که ایمیلشونو به شما بدن. به همین خاطر لازمه که ایمیل افراد رو جمع آوری کنید تا در آینده این علاقه کوچیک رو توسط ایمیلهاتون به سمت محصولات و خدماتتون بکشونید.
مثلا میتونید از طریق یه اسلاید شو یا پاپ آپ که هنگام خروج برای بازدیدکننده ها نمایش داده میشه این درخواست رو مطرح کنید. اگه از وردپرس استفاده میکنید افزونه های مختلفی هم برای این کار وجود داره مثل افزونه نینجا پاپ آپ یا افزونه های دیگه.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ اهمیت ایمیل مارکتینگ و ۱ تکنیک کاربردی

اشتباه شماره ۲: عدم استفاده از پوش نوتیفیکیشن.

push icon - ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید  آیا از پوش نوتیفیکیشن استفاده می کنید؟ اگه این کارو انجام نمیدین همین امروز میتونید این کار و بصورت رایگان توسط ابزارهای مختلفی مثل ابزار سایت نجوا راه اندازی کنید. راه اندازی این سرویس کمتر از چند دقیقه طول میکشه.

توسط این سرویس وقتی افراد به سایتتون میان مرورگر به طور خودکار پیشنهاد مشترک شدن و ثبت نام رو به اونها میده و هر وقت محتوا، محصول یا خدمات جدیدی برای ارائه وجود داشت میتونید با دنبال کننده ها به اشتراک بگذارید.

push shot - ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید

دلیل اینکه نکته شماره ۱ یعنی جمع آوری ایمیل و نکته شماره ۲ یعنی جذب مشترک پوش نوتیفیکیشن اهمیت داره  بخاطر برندسازیه. برای اینکه این دو مورد برای شما میتونن ابزار برندسازی بشن.

و اشتباه سوم هم همینجا خودش رو نشون میده.

اشتباه شماره ۳: عدم توجه به برند سازی

brand icon - ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید میدونید گوگل دیگه نمیخواد سایت هایی که برند نیستن رو توی رتبه های بالاتر نشون بده و بویژه توی یکسال گذشته هم این مورد رو ثابت کرده که چقدر برند بودن سایت برای گوگل اهمیت داره. میتونم بگم این مورد تقریبا یه ترند شده و فقط مختص گوگل نیست و الان دیگه فیسبوک، تویتر، لینکدین هم به برند بودن اهمیت میدن.

یه قانونی در بازاریابی وجود داره بنام قانون ۷ و به این مفهومه که وقتی بازدیدکننده هاتون ۷ بار بصورت متوالی به سایتتون سر زدن احتمال بیشتری وجود داره تا به یه برند تبدیل بشید.

پس لازمه تا برای سایتتون یه تجربه کاربری فوق العاده فراهم کنید و وقتی هم که یه تجربه کاربری عالی ایجاد کردین، یه محصول عالی تولید کردین، یا یه خدمات عالی ارائه دادین. اینا بهتون کمک میکنه تا یه برندسازی موفق داشته باشید.

و هیچوقت هم اینو فراموش نکنین که برند در طول زمان ایجاد میشه و انتظار نداشته باشید توی ۲ ماه تبدیل به برند بشین.

چهارمین اشتباهی که ممکنه مرتکبش بشین ایجاد نکردن لینک های داخلیه.

link - ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید لینک سازی داخلی یکی از تاثیر گذارترین فاکتورهای سئو هست که میتونه بدون هیچ هزینه ای باعث افزایش اعتبار صفحات سایتتون بشه. پیشنهاد میکنم در سایدبار سایتتون چند تا لینک به صفحات مهم و ارزشمند سایتتون داشته باشین و همچنین موقعی که دارید مطلب جدید مینویسید حتما چند عبارت کلیدی رو به سایر مقالات و صفحات مرتبط سایتتون لینک کنین. این باعث میشه با گذر زمان و داشتن صفحات زیاد، شبکه ای از لینکهای داخلی تو سایتتون ایجاد بشه که هم باعث افزایش رتبه سایت میشه و هم باعث میشه کاربرا بیشتر توی سایت بمونن و صفحات بیشتری رو ببینن.

نکات مهم و اصولی لینک سازی داخلی در سئو

اشتباه پنجم تمرکز روی محتوای متنی

video icon - ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید  ما همیشه گفتیم که تولید محتوا یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگه. ولی آینده بازاریابی دیجیتال محتوای ویدیوییه. این به این معنی نیست که باید محتوای متنی رو به کل کنار بگذارید. بلکه به این معنیه که باید علاوه بر اون ویدئو هم تولید کنید.

با تولید ویدئو ترافیک بیشتری جذب می کنید، چون ویدئو نسبت به محتوای متنی هنوز خیلی کمیاب تره. لینکدین الان به ویدئو اهمیت بیشتری میده،  یوتیوب بیش از قبل دنبال ویدیوئه، فیسبوک و اینستاگرام که با ایجاد IGTV که یکی از تحولهای بزرگ اینستاگرام بود نشون دادن که چقدر به دنبال ویدیوی بیشترن. آپارات الان به تولید کننده های ویدئوهاش داره پول پرداخت میکنه و همشون هر روزه تقاصای بیشتری برای محتوای ویدئویی نشون میدن. چرا؟ چون میخوان شبکه های تلویزیونی رو از سر راه بردارن.

مردم بیشتر از قبل توی شبکه های اجتماعی هستن و کمتر تلویزیون میبینن. توی کشورهای خارجی خیلیا دیگه فیلمم از تلویزیون نمیبینن و از نت فلیکس استفاده میکنن. توی ایران هم میبینید که کلی از مردم فیلم و سریال مورد علاقشونو توی سایتهایی مثل فیلیمو، نماوا و اینجور سایتها و اپلیکیشنها میبینن.

پس اگه بتویند محتوای ویدئویی بسازید تو این جریان سهیم میشید و ترافیک بیشتری از این طریق به دست میارید. چون یه تقاضای تمام نشدنی براش وجود داره و میشه به کمکش شرکت های بزرگ قدیمی رو پشت سر گذاشت.

ششمین اشتباهی که ممکنه انجامش بدین استفاده از چند کانال بازاریابی محدوده.

sales channels - ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید بازاریابی تو این دوره و زمونه کاملا رقابتی شده. مردم کلی دارن سرمایه گذاری تو رقمهای بالا میکنن تا فقط بتونن توی حوزه فروش و بازاریابی رقابت کنن.

توی این شرایط دیگه نمیشه به دو سه تا کانال بازاریابی قناعت کرد. هر چقدر تلاش بیشتری توی این زمینه انجام بدید نتیجه بهتری هم به همراه داره. سئو، تبلیغات کلیکی، تبلیغات توی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و کانالهای تلگرام، پوش نوتیفیکیشن، ایمیل مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ، حتی تبلیغات افلاین و هر کانال دیگه ای که فکر کنین میتونین به مشتریاتون دسترسی داشته باشین، باید استفاده بکنین.

هفتمین اشتباهی که رایجه عدم درخواست مستقیم خریده.

call to action icon - ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید  چه میخواد برای جذب مشترک برای یه سرویس باشه چه متقاعد کردن مخاطب برای خرید محصولاتتون.

اینکه ازشون درخواست کنید تا خریدشون رو از شما انجام بدن کار بدی نیست. در واقع اگه اینکار رو نکنید احتمالاً فروشی هم در کار نخواهد بود.

خیلی ها شکایت میکنن که دیجیتال مارکتینگ، ترافیک وبسایتشون رو بالا برده اما هیچ کدوم از بازدیده کننده ها چیزی نمیخرن. چرا؟ چون احتمالاً ازشون چنین درخواستی نکردید. پس سعی کنین هم بصورت مستقیم به مشتریاتون درخواست خرید بدین و هم توی سایتتون به اندازه کافی کال تو اکشن داشته باشین تا مشتریها ترغیب به خرید بشن.

نتیجه گیری :

اگه از این اشتباهات رایج جلوگیری کنید و از نکاتی که گفتم پیروی کنید فروش بیشتری به دست میارید و توی بازاریابی آنلاین هم موفقیت بیشتری خواهید داشت.

اگه این مقاله براتون جالب بود لایکش کنید، به اشتراکش بگذارید یا نظرتون رو دربارش برام بنویسین.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *