سئو سایت دیگه مثل گذشته نیست جمله ای بازاریابان دیجیتال در سال 2019 مدام تکرار می کنند. در واقع حقیقتی وجود دارد که شاید کسی به شما نگوید: استراتژی سئو شما برای 2019 نباید بر روی کلمات کلیدی متمرکز باشد.

آموزش سئو و درک مفاهیم اولیه سئو و اهمیت آن برای کسب وکار های نوپا مسئله مهمی است. اما، زمانی که موضوع توسعه و اجرای استراتژی سئو اثربخش مطرح می شود، تولید محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما برای آن ها جستجو می کنند، دشوار و اشتباه می باشد.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو فرآیند سازمان دهی محتوای سایت بر اساس موضوع می باشد که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا در زمان جستجوی کاربر، هدف جستجوی کاربری را بهتر درک کنند. با بهینه سازی یک صفحه وبسایت بر اساس موضوعات، و سپس بر اساس کلمات کلیدی موجود در آن موضوع، شما می توانید رنک سایتتان را از نظر موتورهای جستجو ارتقا دهید و رتبه خوبی را برای عبارات کلیدی طولانی مرتبط با آن موضوع پیدا کنید.

سئو چیست؟ و سئو کار کیست؟

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو را سئو می گویند و سئوکاران، کسانی هستند که وبسایت ها را بهینه سازی می کنند تا به وبسایت ها کمک کنند، رتبه بالاتری در نتایج جستجو پیدا کنند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به دست بیاورند.
در واقع، سئو کار متخصص استراتژی محتوا است که می تواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند تا فرصت هایی را پیدا کنند و در آخر هم به افرادی که از طریق موتورهای جستجو به دنبال موضوعی هستند، در یافتن پاسخ کمک می کند.
سه نوع از سئو وجود دارد که استراتژیست های سئو می توانند بر روی آن ها متمرکز شوند:

• سئو داخلی:

این سئو بر روی محتوایی تمرکز دارد که در صفحه قرار دارد و با بهینه سازی محتوایی باعث می شود که رتبه بندی وبسایت برای کلمه کلیدی مورد نظر، بهبود پیدا کند.

• سئو خارجی:

این سئو بر روی لینک هایی تمرکز دارد که به وبسایت های دیگری در اینترنت می روند. تعداد بک لینک ها و سایت هایی که به سایت شما لینک می شوند باعث می شود که موتورهای جستجو به شما اعتماد داشته باشند. این موضوع باعث می شود که وبسایت شما رتبه بندی بهتری را به دست بیاورد.

• سئو فنی:

سئو فنی بر روی معماری وبسایت تمرکز دارد و قسمت مبانی وبسایت را بررسی می کند تا ببیند که وبسایت از نظر فنی چطور آماده شده است. گوگل اهمیت زیادی به کدهای یک وبسایت می دهد و همین موضوع باعث می شود امیر قمصری یکی از بخش های کلاس های آموزش سئو را به بهینه سازی سورس سایت اختصاص دهد.

در نظر داشته باشید که تمام کسب و کارها نمی توانند وبسایت خودشان را برای موتورهای جستجو به یک روش بهینه سازی کنند، از این رو تمام سئوکاران نمی توانند از یک روش بهینه سازی استفاده کنند.
این وظیفه یک سئوکار است که صنعت خودش را بررسی کند، متوجه شود چه چیزی برای مخاطبین آن ها اهمیت دارد و یک استراتژی سئو را ایجاد کند که محتوای درستی را در اختیار مخاطبین قرار دهد.

با در نظر داشتن این موضوع، 9 گام به شما ارائه می کنیم تا مطمئن شوید استراتژی سئو شما در سال 2019 کاملا اثربخش است و رتبه عالی در نتایج جستجو کسب می کنید.

1. لیست کردن موضوعات اصلی

قلب سئو عبارات کلیدی هستند، اما این کلمات کلیدی اولین گام شما برای افزایش رشد ترافیک ارگانیک نیستند. گام اول شما ایجاد کردن لیستی از موضوعات است که می خواهید در آینده آن ها را پوشش دهید.
برای شروع این کار، باید لیستی از 10 کلمات و عبارات کوتاه مرتبط با محصول یا خدمات خودتان آماده کنید. شما می توانید از ابزار Google’s Keyword استفاده کنید تا حجم جستجوی خودتان را شناسایی کرده و سپس موضوعاتی که برای کسب و کار شما مفید می باشد را شناسایی کنید.

شما بین این موضوعات و کلمات کلیدی کوتاه ارتباط برقرار می کنید زیرا همانطور که مشخص است، شما نمی توانید هر پست وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص دهید. اگر شما بخواهید فقط وبسایت خودتان را برای جستجو بهینه سازی کنید، بسیاری از این کلمات دارای رقابت بسیار زیادی برای رتبه بندی بر روی گوگل هستند. ما می خواهیم ببینیم چطور می توانیم از این موضوعات در مدت کوتاهی استفاده کنیم.

استراتژی سئو سایت فوق العاده 2019 – قسمت اول

استفاده از حجم جستجو و رقابت به عنوان معیار، می تواند به شما کمک کند تا لیست کلمات و موضوعات خودتان را به مجموعه ای محدود کنید که برای شما اهمیت بیشتری دارد و مخاطبین شما هم برای آن ها جستجو می کنند. سپس این لیست را در اولویت قرار دهید و بر اساس حجم جستجوی ماهانه و ارتباط آن با کسب و کارتان، فعالیت خودتان را شروع کنید.

به عنوان مثال در صورتی که یک کسب و کار در رابطه با شنا تلاش دارد تا برای کلمه کلیدی ” استخر های فایبرگلاس ” رتبه بندی شود. « کلمه ای که در هر ماه 110000 جستجو دریافت می کند. »
این کلمه کلیدی کوتاه می تواند کلمه ای باشد که موضوعات گسترده ای را نشان می دهد که بر اساس آن، تولید محتوا صورت می گیرد. سپس این کسب و کار باید یک مجموعه از کلمات کلیدی طولانی را پیدا کند که با این کلمه کلیدی کوتاه ارتباط دارند و حجم جستجوی ماهانه خوبی دارند و می توانند به این کسب و کار کمک کنند تا موضوعات دقیق تری در رابطه با استخر های فایبرگلاس را پوشش دهد. ما در گام بعدی در رابطه با این کلمات کلیدی طولانی بیشتر صحبت می کنیم.

هر کدام از این کلمات کلیدی به عنوان یک «ستون» در نظر گرفته می شوند و به عنوان عبارت اصلی برای یک خوشه گسترده تر از کلمات کلیدی طولانی، عمل می کنند که باعث می شود ما سراغ گام دوم برویم…

2. ایجاد کردن لیستی از کلمات کلیدی طولانی مبتنی بر موضوعات شناسایی شده

در این مرحله شما صفحات خودتان را برای کلمات کلیدی خاص، بهینه سازی می کنید. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید، شما از ابزار کلمات کلیدی خودتان استفاده می کنید تا 5 تا 10 کلمه کلیدی طولانی را شناسایی کنید که موضوعات دقیق تری را برای آن موضوع، بررسی می کنند.

به عنوان مثال ما معمولا در رابطه با موضوع سئو، تولید محتوا انجام می دهیم اما رتبه بندی برای این کلمه عمومی به صورت کلی، دشوار است. حتی ما با ایجاد محتوا با استفاده از یک کلمه کلیدی و احتمالا صفحه نتایج جستجوی مشابه (SERP)، صفحه های خودمان را هم تهدید می کنیم.
از این رو، ما در رابطه با اجرای سئو برای کلمات کلیدی مثل بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد کردن یک استراتژی سئو و دیگر موضوعات فرعی مرتبط با سئو هم تولید محتوا انجام می دهیم.

این موضوع به کسب و کارها این امکان را میدهد تا افرادی را جذب کنند که علایق مختلفی دارند و در رابطه با موضوعات و محصولات مد نظر خودشان جستجو می کنند و در نهایت باعث می شود نقاط ورود مختلفی برای افرادی که نسبت به خرید یا استفاده از چیزی علاقه مند هستند، ایجاد شود.

شما می توانید از موضوعات فرعی مختلف استفاده کنید که یک مفهوم خاص در زمینه گسترده تر را توضیح می دهند که این موضوع اصلی را در گام 1 شناسایی کرده اید. شما باید این موضوعات فرعی را در ابزار کلمات کلیدی خودتان وارد کنید تا بتوانید کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید و بر اساس آن، محتوای خودتان را ایجاد کنید.

همراه با هم، این موضوعات فرعی یک خوشه ایجاد می کنند. در نتیجه، در صورتی که شما 10 موضوع ستونی دارید، این موارد باید هر کدام به نحوی آماده شوند که از موضوع خوشه پشتیبانی کنند و الگوریتم های موتور جستجو مبتنی بر این خوشه بندی ها کار می کنند تا کاربران را به موضوعاتی برسانند که برای آن ها جستجو می کنند.

به این روش موضوع را بررسی کنید: هر چه محتوای شما تخصصی تر باشد، نیازهای مخاطبین شما هم خاص تر می شود و احتمال این که ترافیک هدایت شونده به مشتری تبدیل شود نیز بیشتر می شود. به این روش، گوگل می تواند ارزش وبسایت هایی که کراول می کند را درک کند؛ صفحه ای که موضوعات مختلف در یک موضوع عمومی را بررسی می کند به عنوان بهترین پاسخ برای جستجوی یک فرد در نظر گرفته می شود و رتبه بندی بالاتری را دریافت می کند.

3. ایجاد صفحاتی برای هر موضوع

زمانی که بحث وبسایت ها و رتبه بندی آن ها در موتورهای جستجو مطرح می شود، این که تلاش کنیم یک صفحه برای کلمات کلیدی مختلف رتبه بندی شود، می تواند غیر ممکن باشد. اما نحوه کار ما باید به این صورت باشد:
شما باید 10 موضوع ستونی که در گام اول شناسایی کردید را انتخاب کنید و یک صفحه وبسایت برای هر کدام از موضوعاتی که به صورت کلی موضوع را در سطح بالا بررسی می کنند، ایجاد کنید و با استفاده از کلمات کلیدی طولانی که شما برای هر موضوع در گام دوم به دست آوردید این صفحات را تکمیل می کنید.
یک دسته بندی درباره سئو مثلا می تواند به صورت خلاصه سئو را معرفی کند و موضوعاتی مانند جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر، استراتژی سئو و دیگر موضوعات را معرفی کند. هر صفحه از صفحه ستونی مثل یک فهرست محتوا می باشد که شما می توانید به صورت خلاصه، به خواننده های خودتان در رابطه با موضوعات مختلفی که قرار است توضیح دهید، خلاصه وار مطالبی را ارائه کنید.

از لیست کلمات کلیدی خودتان استفاده کنید تا مشخص کنید که چه تعداد دسته بندی باید ایجاد کنید. در نهایت، تعداد موضوعاتی که برای آن ها دسته بندی ایجاد می کنید باید مطابق با محصولات مختلف، پیشنهادها و مکان کسب و کار خودتان باشد. این موضوع باعث می شود که مشتریان شما و کاربران شما را در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مختلف، پیدا کنند.
صفحه سایت باید شامل محتوای مربوط برای مشتریان و کاربران شما باشد و باید شامل تصاویر و لینک هایی برای صفحات مرتبط به وبسایت شما باشد تا تجربه کاربری نیز بهبود پیدا کند. ما در رابطه با لینک ها، در گام 4 صحبت خواهیم کرد.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *