100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئومنظور از عنوان سئو همان تگ تایتل است که در وردپرس و افزونه یواست با این نام شناخته می شود. عنوان سئو از نظر بسیاری از متخصصان، مهمترین بخش از سئو محتوا محسوب می شود؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشت و نکاتی که برای این بخش درنظر گرفته می شود را رعایت کرد. در ادامه این نکات را ذکر خواهیم کرد.

عنوان سئو در وردپرس چیست؟

عنوان سئو عبارتی است که معرف یک صفحه وب می باشد و هنگامی که آن صفحه در نتایج جستجو گوگل ظاهر می شود، این عبارت اصلی ترین بخش در قسمت مربوط صفحه می باشد. البته باید توجه داشته باشید که اگر گوگل تشخیص دهد بخش دیگری از مقاله شما برای عنوان آن مناسب تر است، آن بخش را بجای عنوان در نتایج مربوط به صفحه نمایش خواهد داد. همچنین اگر نکات بهینه سازی عنوان سئو رعایت نشود، امکان تغییر عنوان در نتایج جستجو افزایش خواهد یافت.

بسیار مهم است که شما چه عبارتی را برای عنوان مقاله سئو خود انتخاب کنید، یکی از دلایل اهمیت آن CTR است. CTR به معنی نرخ کلیک می باشد، یعنی نسبت کلیک روی لینک صفحه مدنظر به تعداد دفعاتی که آن لینک در صفحه نتایج جستجو به کاربران نمایش داده شده است.

عنوان سئو تاثیر مستقیم بر ترغیب شدن کاربر به کلیک کردن دارد؛ بنابراین باید این عبارت را به صورتی بنویسید که هم معرفی کننده صفحه بوده و هم برای کاربران جذاب باشد تا روی آن کلیک کنند.

دلایل اهمیت عنوان صفحه در سئو

  1. عنوان صفحه در سئو به کاربران و ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شوند که محتوای صفحه در ارتباط با چه موضوعی است.
  2. بهینه سازی عنوان سئو، به شما کمک می کند تا راحت تر برای کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو گوگل رتبه بگیرید.
  3. در صورت رعایت نکات جذاب نویسی عنوان، کاربران کلیک بیشتری روی آن خواهند کرد و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.

در واقع، گوگل برای این که تصمیم بگیرد محتوای شما را برای یک عبارت کلیدی خاص رتبه‌ بندی کند یا خیر، به میزان ارتباط محتوای صفحه با عنوان آن توجه می کند و یکی از معیار های اصلی برای تشخیص این ارتباط، CTR می باشد. هرچه نرخ کلیک صفحه شما در نتایج جستجو بیشتر باشد، از دید گوگل محتوای شما ارتباط بیشتری با عبارت جستجو شده توسط کاربران دارد.

بهینه سازی عنوان سئو

بهینه سازی عنوان سئو,طول عنوان سئو,عنوان سئو

عبارتی که برای عنوان سئو درج می کنید، به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سئو موثر خواهد بود. همانطور که گفته شد برای بهینه سازی این قسمت نکاتی وجود دارند که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

عبارت کلیدی در عنوان سئو

عبارت کلیدی اصلی محتوا، باید در عنوان صفحه وجود داشته باشد و بهتر است که عنوان صفحه با این عبارت شروع شود. به عبارت دیگر بهتر است کلمه کلیدی اصلی در ابتدای عنوان قرار بگیرد، همچنین می توانید در عنوان سئو، از یک عبارت کلیدی مهم دیگر نیز استفاده کنید.

طول عنوان سئو

طول عنوان سئو باید حداکثر 60 کاراکتر باشد، در غیر این صورت عنوان شما در صفحه نتایج جستجو کامل نمایش داده نمی شود. همچنین اگر سایت شما در ابتدای کار خود قرار دارد، بهتر است از عبارات Long Tail که طولانی تر اما هدفمند تر هستند برای عناوین مقالات خود استفاده کنید و پس از این که کمی در نتایج جستجو قرار گرفتید، به مرور زمان و در قالب برورزرسانی، عناوین را کوتاه تر کنید.

منحصر به فرد بودن عنوان

یکی از خطا های سئو این است که عنوان دو یا چند صفحه از یک سایت با یکدیگر یکسان باشند. این خطا تحت عنوان Duplicate Title شناخته می شود و برای اجتناب از آن همیشه باید دقت کنید که هر صفحه در سایت شما دارای عنوان منحصر به فرد باشد. برای جلوگیری از تکرار عنوان سئو در وردپرس، افزونه هایی وجود دارند که از این امر جلوگیری می کنند. نحوه عملکرد این افزونه ها طوری است که اگر هنگام انتشار یک مقاله عنوان آن با مقاله دیگری در سایت یکسان باشد، از انتشار مقاله جلوگیری کرده و خطای “عنوان تکراری” را به شما نمایش می دهد.

جستجو عنوان توسط کاربران

عنوان سئو در وردپرس,عنوان سئو در یواست سئو,عنوان سئو کجاست

شما باید از عبارتی برای عنوان صفحه استفاده کنید که توسط کاربران جستجو می شود. برای پی بردن به این که کاربران چه عبارتی را جستجو می کنند، می توانید از بخش پیشنهادات گوگل که هنگام تایپ در سرچ باکس ظاهر می شوند استفاده کنید یا از ابزار گوگل ترندز کمک بگیرید.

عنوان سئو کجاست؟

عنوان سئو در وردپرس، اگر از افزونه یواست استفاده می کنید، در زیر بخش محتوای اصلی، یعنی قسمتی که نامک و متا توضیحات را درج می کنید قرار دارد. هر عبارتی که در این فیلد قرار دهید، در تگ Title صفحه مدنظر قرار گرفته و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود.

برای مشاهده تگ تایتل هر صفحه باید ابتدا آن را در مرورگر خود باز کرده و با استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl + U وارد سورس آن صفحه شوید، با جستجو عبارت

 

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *