[ad_1]

براساس تحقیقات کانترپوینت، بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ رشد ۵ درصدی تجربه کرده است. کمبود قطعات و تغییر میزان تقاضای بازار تأثیر شگرفی بر فروشندگان مختلف تراشه گذاشته است.

جی‌اس‌ام آرنا می‌نویسد، مدیاتک با وجود کاهش سهم از ۳۷ به ۳۳ درصد، همچنان در صدر قرار دارد. تحلیلگران توضیح می‌دهند که فروشندگان گوشی‌های هوشمند به‌عنوان اقدامی احتیاطی دربرابر کمبود تراشه، قطعات اضافی را ذخیره می‌کنند. عرضه‌ تقریباً ثابت بود و آن‌ها بیش از نیازشان دراختیار داشتند؛ بنابراین، در سه‌ماهه‌ی چهارم محموله‌ها کمتر شد.

چارت آمار به دست آمده از سهم بازار شرکت های سازنده تراشه در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

با اینکه کوالکام نتوانست تراشه از کارخانه‌های ریخته‌گری شریکش به‌اندازه‌‌ی لازم تهیه کند، سه‌ماهه‌ی موفقی داشت و سهمش را به ۳۰ درصد رساند. یکی از زمینه‌هایی که کوالکام در آن با مشکل روبه‌رو نیست، بازار مودم‌های 5G است که در آن ۷۶ درصد سهم کنترلی داشت (از ۶۳ درصد سال قبل). این امر به‌دلیل تقاضای زیاد برای آیفون ۱۲ و ‍۱۳ که از مودم‌های کوالکام درکنار تراشه‌های Apple A استفاده می‌کنند و فروش چشمگیر پرچم‌داران اندرویدی است.

تراشه‌های اگزینوس سامسونگ تا همین اواخر در جایگاه سوم قرار داشتند و در سال ۲۰۲۰ حتی از تراشه‌های اپل نیز جلوتر بودند. بااین‌حال، شعبه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ در حال تغییر فرمول‌بندی محصولاتش است؛ به‌همین‌دلیل، تراشه‌های اگزینوس تنها ۴ درصد از سهم بازار سقوط کردند. به‌خاطر داشته باشید که این نتایج در سه‌ماهه‌ی چهارم به‌دست آمده و سری جدید گلکسی S22 که اکنون با اسنپدراگون در اکثر کشورها عرضه می‌شود، احتمالاً تأثیر زیادی روی آن خواهد گذاشت.

چارت آمار به دست آمده از سهم بازار شرکت های سازنده تراشه در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

مقاله‌ی مرتبط:

در‌این‌میان، ‌یونیسوک (Unisoc) سهم‌ بازارش را در یک سال به بیش از دو برابر (۱۱ درصد) رساند. این مسئله نباید تعجب‌آور باشد؛ زیرا تراشه‌های آن در تلفن‌های هوشمند گوناگون از برندهایی مانند آنر، ریلمی، موتورولا، زدتی‌ای، Transsion و حتی سامسونگ استفاده می‌شوند.

بااین‌حال، وضعیت HiSilicon مساعد نیست. تحلیلگران کانترپوینت می‌‎گویند ذخیره‌ی تراشه‌های آن تقریباً تمام شده و در تولید مدل‌های جدید، مخصوصاً تراشه‌های پیشرفته و قدرتمند، مشکلات زیادی داشته است. حتی هواوی که بزرگ‌ترین مشتری آن است، مجبور شده به تراشه‌های کوالکام روی بیاورد که به 4G محدود هستند.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *