[ad_1]

نوستالژی یک نیروی قدرتمند است و حالا شخصی موفق شده آی‌مک G4 را به تراشه‌ی جدید M1 مجهز کند و این رایانه‌ را مجدداً به حیات برگرداند. اگرچه این دستگاه قدیمی است اما جذابیت خود را از دست نداده است. این محصول از نمایشگری ۱۵ اینچی بهره می‌برد که حاشیه‌های نسبتاً ضخیمی اطراف آن دیده می‌شود. آی‌مک G4 از پایه‌ی بزرگی بهره می‌برد که در آن یک درایو نوری نیز تعبیه شده است. نیازی به گفتن نیست که طراحی فقط یکی از المان‌های این محصول است که البته طی سالیان گذشته به‌میزان درخورتوجهی تغییر کرده است. اگرچه سخت‌افزار G4 برای زمان خود بسیار چشمگیر بود اما در مقایسه با سخت‌افزارهای امروزی، بسیار قدیمی است.

ای مک G4 با تراشه M1

به گزارش دیجیتال ترندز، نمایشگر آی‌مک G4 از وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل بهره می‌برد. این دستگاه به پردازنده‌ی پاورپی‌سی G4 با سرعت یک گیگاهرتز مجهز شده بود. پردازنده‌ی گرافیکی این محصول نیز جی‌فورس 4MX بود و از ۲۵۶ مگابایت DDR SDRAM با فرکانس ۳۳۳ مگاهرتز بهره می‌برد. این نسخه از آی‌مک به ۸۰ گیگابایت هارد دیسک با سرعت ۷۲ هزار دوردردقیقه (RPM) مجهز شده بود که نسبت به سخت‌افزارهای مشابه زمان خود عالی به‌نظر می‌رسید.

شخصی علاقمند به فناوری به‌ نام کانر، تصمیم گرفته است تا یک تصمیم شجاعانه را به‌اجرا درآورد. او مادربرد مک‌مینی مجهز به تراشه‌ی M1 را در آی‌مک G4 قرار داد و آن را به ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD مجهز کرد. ازآنجاکه M1 یک سیستم-روی-چیپ (SoC) است، این قطعه شامل تراشه‌ی گرافیکی، تراشه‌ی مرکزی و رم است.

ای مک G4 با تراشه M1

مقاله‌ی مرتبط:

پروژه‌ی کانر علاوه‌بر ارتقای سخت‌افزار شامل به‌روزرسانی درگاه‌های آی‌مک G4 نیز بوده است. نسخه‌ی اصلی این سیستم به سه درگاه یواس‌بی ۲٫۰، دو درگاه فایروایر ۴۰۰ و دو درگاه VGA مجهز بود، اما بدیهی است که این درگاه‌ها همه قدیمی بوده و نیاز به به‌روزرسانی داشتند. آی‌مک G4 کانر اکنون به درگاه HDMI، یواس‌بی A، یواس‌بی سی، جک هدفون و اسلات کارت اس‌دی و همچنین درگاه اترنت مجهز شده است.

اگر از خود می‌پرسید که آیا آی‌مک G4 تغییریافته چیزی بیش از یک پروژه‌ی سرگرم‌کننده است یا خیر، باید اشاره کنیم کانر آن را به وای‌فای و بلوتوث نیز مجهز کرده است و اکنون می‌توان با این دستگاه با سرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه به شبکه متصل شد. به‌هرحال، دیدن دستگاه‌های قدیمی تغییرداده‌شده و به‌روزشده همیشه برای ما اهالی فناوری جذابیت داشته است.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *