[ad_1]

سامسونگ در ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی برای بسیاری از دستگاه‌های خود مشهور است و معمولاً این به‌روزرسانی‌ها را زودتر از گوگل دردسترس قرار می‌دهد. باوجوداین، بسیاری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ در چند سال گذشته با نقص امنیتی نگران‌کننده‌ای عرضه شده‌اند که می‌تواند به هکرها اجازه دهد اطلاعات حساس را از دستگاه‌ها استخراج کنند.

به‌گزارش سم‌موبایل، محققان دریافتند که چندین مدل از گوشی‌‌های سامسونگ گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۱ داده‌های رمزنگاری خود را به‌درستی ذخیره نمی‌کنند و به‌طور مؤثر به هکرها اجازه می‌دهند اطلاعات ذخیره‌شده‌ی حساس مانند رمزعبور را استخراج کنند.

این گزارش به چگونگی دورزدن محققان از اقدامات امنیتی در دستگاه‌های سامسونگ پرداخت. بااین‌حال، سؤال مهم این است: آیا باید نگران این موضوع باشیم؟ پاسخ این پرسش منفی است؛ زیرا مشکلات ذکرشده قبلاً پس از مطلع‌شدن سامسونگ اصلاح شده است. اولین اصلاح با پچ امنیتی آگوست ۲۰۲۱ شروع و آسیب‌پذیری بعدی با پچ اکتبر ۲۰۲۱ برطرف شد.

به‌هرحال، گوشی شما شاید از پچ امنیتی قدیمی‌تر استفاده کند و قصد داشته باشید آن را به‌روزرسانی کنید. نکته‌ی مهم این است که اگر سامسونگ پشتیبانی از دستگاه شما را متوقف کرده باشد، ممکن است مجبور شوید به رام‌های سفارشی شخص ثالث با امنیت به‌روز اعتماد کنید.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *