[ad_1]

سئو سایت و تحلیل آمار بازدید کنندگان برای افزایش فروش کافی نیست! آیا صفحه فرود شما باعث جذب مشتریان هدف می شود؟ چطور می توانید ROI خودتان را بدون افزایش بودجه بازاریابی، بیشتر کنید؟ هر دوی این سوالات را می توان به خوبی با استفاده از تحلیل داخلی سایت به صورت منظم پاسخ داد.

شما نمی توانید بدون اندازه گیری، چیزی را بهبود دهید. همین موضوع باعث می شود که تحلیل سئو سایت یکی از مهم ترین تکنیک های موجود برای رشد و توسعه کار باشد.

اما آیا اندازه گیری های ما کافی است؟
بیشتر بازاریاب های دیجیتال باور دارند که با استفاده از Google Analytics و نظارت بر منابع ترافیک روزانه، از قبل در حال تحلیل وبسایت خودشان بوده اند.
در حالی که Google Analytics یک بستر بسیار عالی است، هنوز هم تحلیل های بسیار زیادی برای وبسایت جدا از Google Analytics وجود دارد ( به خصوص اگر شما خیلی تخصص فنی برای ردگیری رخدادها نداشته باشید).

مادامی که تکنولوژی تکامل پیدا می کند، شما همیشه باید به دنبال روش های جدیدی باشید تا بتوانید عملکرد صفحه خودتان را تحلیل کنید تا فرصت های رشد را پیدا کنید و مشتری هدف خودتان را بهتر بشناسید.
در ادامه، ما چند ایده تحلیل داخلی سایت را برای ارزیابی هایتان، ارائه می کنیم:

تحلیل بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

این سوالات باعث می شود شما به آماری دست پیدا کنید که بینش های عملی در رابطه به صفحه و رفتار کاربر، ارائه می کند.

آیا CTA های داخل صفحه برای کاربران صفحه جذاب هستند؟

هدف ردگیری تبدیل کاربران، تحلیل کردن این موضوع است که کدام CTA ها در صفحه شما باعث جذب مشتریان به بهترین نحو ممکن می شود.
رخدادها و راه حل های مختلفی برای ردگیری تبدیل وجود دارد که یکی از رایج ترین آن ها، Google Analytics می باشد.
اما شما می دانید که ما عاشق ابزارهای جدیدی هستیم که کمتر در رابطه با آن ها بحث شده است و می توانید دیدگاه ها و یا روش های جدیدی را پیش روی شما قرار دهد.
Finteza یک بستر رایگان برای تحلیل وبسایت می باشد که بر روی نظارت و تحلیل تبدیل کاربران، تمرکز دارد. ویژگی خاص این ابزار، تحلیل بسیار ویژه آن برای نرخ تبدیل می باشد که نشان می دهد مشتریان شما چطور نسبت به هر گام داخلی در قیف تبدیل، مشارکت دارند.
شما می توانید فراخوان عمل های مختلف را بررسی کرده و عملکرد آن ها در هر مرحله از قیف تبدیل را ارزیابی کنید.
برای استفاده از این ابزار شما باید:
• کد ردگیری آن را نصب کنید (این قسمت مثل Google Analytics می باشد).
• رخدادهای مد نظر خودتان را اضافه کنید (این کار نسبت به Google Analytics خیلی ساده تر می باشد). شما حتی میتوانید از پلاگین آن ها استفاده کنید که باعث می شود بتوانید لینک هایی را با استفاده از ویرایشگر تصویری WordPress ، اضافه کنید.

بهترین روش بهبود نرخ تبدیل سایت از طریق سئو سایت

زمانی که تمام رخدادهای مد نظر شما آماده شده اند، شما می توانید تنها با انتخاب رخدادهایی که می خواهید در این گزارش ببینید، قیف بازاریابی خودتان را داخل قسمت “Funnels” ایجاد کنید:

بهبود نرخ تبدیل,بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

کدام المان های صفحه باعث جلب توجه کاربران می شود؟

یک روش بسیار خوب دیگر برای تحلیل کردن عملکرد صفحه، استفاده از نقشه های گرمایی می باشد.
یک نقشه گرمایی یک نمایش از صفحه با کد های رنگی در رابطه با رفتار کاربران بر روی سایت می باشد. شما از این لینک می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با نقشه های گرمایی به دست بیاورید. انواع مختلفی از نقشه های گرمایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا درک خوبی از رفتار افراد در سایت خودتان به دست بیاورید.

1. نقشه های کلیک نشان می دهد که کدام لینک ها و دکمه ها باعث جذب کلیک بیشتر شده است. این روش ها برای تحلیل کردن این که آیا CTA و یا بنر شما توانسته باعث جذب تعامل در صفحه بشود یا خیر، بسیار ضروری هستند.

2. نقشه های جابجایی نیز نشان می دهد که کاربران دسکتاپ در چه قسمت هایی موس خودشان را جابجا کرده و کجا مکث می کنند. شما می توانید از این معیار برای شناسایی بخش هایی از صفحه که باعث حواس پرتی کاربر نسبت به CTA اصلی تان می شود، استفاده کنید.
3. نقشه های اسکرول نیز نشان می دهد که چه تعداد از افراد به یک نقطه خاص از صفحه، اسکرول کرده اند. در صورتی که می خواهید ببینید افراد تا چه حدی محتوای طولانی شما را بررسی کرده اند، این معیار میتواند بسیار مفید باشد.

شما می توانید با استفاده از Hot Jar از تمام این معیارها به راحتی استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار، شما باید به راحتی کد ردگیری آن را نصب کنید. از این قسمت شما می توانید تمام معیارهای مطرح شده را برای صفحه های سایت خودتان از داشبورد Hot Jar، به دست بیاورید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه,افزایش نرخ تبدیل سایت,بازگشت سرمایه roi

این ابزار، یک ابزار رایگان است اما اگر میخواهید بیش از 2000 صفحه را در روز با استفاده از این ابزار بررسی کنید، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.
با تحلیل کردن و جمع آوری داده های مرتبط با رفتار کاربران، نقشه های گرمایی میتواند به طور کلی به ما نشان دهند که کاربران در یک صفحه وبسایت، چطور با آن صفحه تعامل دارند. این موضوع میتواند برای درک گرایش های مشارکت در صفحه و بهینه سازی برای افزایش نرخ تبدیل سایت، مفید باشد.

در حالی که ابزار ردگیری تبدیل همگی در رابطه با درک مشارکت کاربران در صفحه می باشد، استفاده از نقشه های گرمایی به شما کمک می کند تا به صورت شفاف ببینید چه چیزی باعث حواس پرتی کاربران صفحه شما نسبت به فرآیند تبدیل می شود و همچنین میتوانید نقاط جذابیت برای کاربران را هم کشف کنید.

به عنوان مثال، درصورتی که آن ها همیشه به جای CTA شما بر روی تصویر کلیک می کنند، و یا در صورتی که آن ها لینک های مهم در صفحه را نادیده می گیرند (و یا از آن ها رد می شوند)، احتمالا شما باید جایگاه المان های سایت را عوض کرده و یا تصویری که باعث حواس پرتی می شود را پاک کنید.

تحلیل سئو داخلی

آیا محتوای شما، مخاطب مد نظر شما را هدف گرفته است؟

هدف جستجوی کاربر مهم ترین معیار برای تعیین این موضوع است که صفحه شما تا چه حدی مطابق با نیاز مشتریان هدف شما می باشد:
• چرا افراد کلمات خاصی را در جعبه جستجو وارد می کنند؟ هدف آن ها چیست؟
• آیا صفحه شما، چیزی که آن ها لازم دارند را در اختیارشان قرار می دهد؟ آیا این صفحه میتواند راه حل مناسبی ارائه کند؟
به بیان دیگر، هدف جستجو نشان دهنده فعالیت هدفمند کاربر است که به صورت عبارت جستجو بروز پیدا می کند. این مفهوم، نشان می دهد که آیا صفحه شما این شانس را دارد تا به صورت کلی موجب تبدیل کاربر شود یا خیر. حالا که جستجوی صوتی گسترش پیدا کرده است، تطابق با نیاز های فوری کاربران باید اولویت هر کسب و کاری باشد، به همین دلیل هدف جستجو این روز ها به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است.

هر دوی این سوالات را می توان با تحلیل هدف جستجو پاسخ داد. Text Optimizerسریع ترین روش برای تحلیل کردن این موضوع است که آیا صفحه شما می تواند نیازهای مخاطبین هدف را تامین کند یا خیر.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه,افزایش نرخ تبدیل سایت,بازگشت سرمایه roi

این ابزار از تحلیل های معنایی استفاده می کند تا یک نمایش تصویری از مخاطبین هدف و توانایی صفحه شما برای رفع نیازهای آن ها، ارائه کند. برای نصب این ابزار، شما باید URL صفحه خودتان را در این ابزار کپی کنید و سپس این ابزار کار خودش را انجام می دهد.

آیا صفحه وبسایت شما به اندازه کافی بهینه سازی شده است؟

در نهایت و شاید خسته کننده ترین بخش، این است که شما هنوز هم باید از تکنیک های تحلیل صفحه استفاده کنید تا ببینید که آیا صفحه شما به اندازه کافی بهینه سازی شده است یا خیر. در بسیاری از موارد، زمانی که به نظر می رسد صفحه شما در رتبه بندی مشکل دارد، به احتمال زیاد راه حل شما در تحلیل سئو داخلی صفحه نهفته است.
ابزار تحلیل متن Serpstat دیدگاه های بسیار خوبی در رابطه با تحلیل داخلی صفحه به شما ارائه می دهد. این ابزار تمام کلمات کلیدی که رقبای شما در جستجوی ارگانیک دارند را به شما ارائه کرده و نشان می دهد که شما در کدام قسمت صفحه باید از این کلمات کلیدی استفاده کنید.
برای استفاده از Serpstat، شما باید:
• لیست کلمات کلیدی خودتان را اجرا کنید (برای این که Serpstat آن ها را در خوشه بندی های طرح بندی شده، تقسیم کند)
• سپس باید بر روی تب “Text Analytics” کلیک کنید و URL صفحه فرود خودتان که میخواهید برای هر گروه رتبه بندی شود را هم وارد کنید.
• صبر کنید تا ابزار محتوای رقبای شما که رتبه بندی بالایی دارند را تحلیل کرده و سپس لیستی از کلمات کلیدی را به شما ارائه کند که باید از آن ها استفاده کنید. همچنین این ابزار کلمات کلیدی که در صفحه های رتبه بندی شده برای یک گروه خاص از عبارات جستجو وجود دارد را هم به شما ارائه می کند.
این ابزار ده رقیب شما در زمینه جستجوی ارگانیک را بررسی می کند، محتوای آن ها را با هم مقایسه می کند و یک لیست از کلمات کلیدی که در تمام آن ها وجود دارد را ارائه می کند. ایده پشت این کار بسیار عالی است: ما نمی دانیم که چرا یک صفحه خاص نسبت به صفحه شما رتبه بندی بالاتری دارد، در نتیجه هر چیزی که در این ارتقای رتبه بندی شما باشد، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

نکات مفید: ابزارها و تکنیک های جدید تحلیل که باید امتحانشان کنید
• سعی کنید رفتار کاربر و تحلیل رخدادها را با استفاده از Finteza بررسی کنید
• از HotJar برای نظارت بر مشارکت کاربران داخل صفحه از طریق نقشه های گرمایی، استفاده کنید.
• با استفاده از Text Optimizer بررسی کنید که آیا صفحه شما مطابق با هدف جستجوی کاربری می باشد یا خیر.
• با استفاده از Serpstat، بررسی کنید که چه چیزهایی باید در صفحه شما قرار داشته باشد.

برای این که بتوانید یک استراتژی بازاریابی قوی داشته باشید، باید بازار هدف خودتان و نحوه مشارکت و تعامل کاربران با سایت خودتان را به خوبی درک کنید.
این ارزیابی ها حداقل هر سه ماه یک بار باید انجام شود، زیرا بازار خیلی سریع تغییر می کند حتی در دوره های کوتاه تر زمانی. شم همچین ممکن است متوجه شوید که میتوانید بازار هدف خودتان را توسعه دهید و به درآمد بیشتر و بازه مخاطبین گسترده تر برسید.

تحلیل داخلی سایت یک روند پیوسته می باشد. هیچ وقت تمام نمی شود. شما همیشه باید عملکرد و معیار های مشارکت کاربران را تحلیل و ارزیابی کنید تا بتوانید انتظارات کاربران را تامین کنید، به منابع جدید ترافیک برسید و بتوانید قوی تر از رقبای خودتان، مشتری های جدید کسب کنید.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *