[ad_1]

راهکارهای افزایش رشد کسب و کار

اخیرا متوجه شده‌اید که کسب و کارتان به کندی پیش می‌رود؟ نتیجه‌ی دلخواه را دریافت نمی‌کنید؟ از روند کار خود راضی نیستید؟ همیشه راه حل وجود دارد. رشد کسب و کار شما همیشه نیازمند عوامل خارج از شرکت شما نیست. مشکل دقیقا درون فرآیند و روند کار شماست. در این مقاله سعی بر معرفی چند راهکار در جهت افزایش رشد کسب و کار شده است.

۱- عادت جدیدی ایجاد کنید

عادت‌های قبلی خود را بازبینی کنید. هر کدام را که می‌توانید در روند آن تغییر جدیدی ایجاد کنید. برای مثال، تعداد کلمه‌های محتوا را افزایش دهید. سبک عکس‌هایتان را عوض کنید. هر تغییری که می‌توانید در عادات کاری خود اعمال کنید تا به رشد کسب و کار خود کمک کنید.

۲- پست‌های قدیمی را به روز رسانی کنید

با به روز رسانی پست‌های قدیمی خود، تغییر دادن محتوا و اضافه و کم کردن تصاویر و غیره، به بهبود و بهینه سازی سایت خود کمک کنید. مطالب خود را به روز کنید. بر اساس دانش روز محتوا، آمار و داده‌ها را تغییر دهید.

۳- کار جدیدی انجام دهید

با امتحان کردن کارهای جدید، ایده‌های جدید هم به ذهنتان خطور خواهد کرد. ریسک پذیر باشید و برای افزایش رشد کسب و کارتان، کارهای جدید را امتحان کنید.

۴- محصولات پاپ کورنی تولید کنید

محصولاتی را تولید کنید و یا خدماتی را ارائه دهید که به راحتی در طول یک یا دو هفته تولید شوند. قیمت‌های مناسب با بودجه‌ی مشتریان در نظر بگیرید. همین کار باعث جذب مشتری و افزایش رشد کسب و کار خواهد شد.

۵- کتاب بنویسید

سعی کنید بهترین تجربیات کاربردی دوران کاری خود را به صورت کتاب بنویسید. آن را به صورت یک فایل کتاب الکترونیکی برای دانلود و یا حتی یک کتاب چاپی در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

۶- برنامه‌ی کاری بنویسید

برای کمک به افزایش رشد کسب و کارتان یک برنامه‌ی کاری تهیه کنید. حتی اگر قبلا از این روش استفاده نمی‌کرده‌اید، حال زمان آن است که تغییرات مثبت ایجاد کنید. باید در این برنامه مشخص کنید که به چه اهدافی می‌خواهید برسید. برای رسیدن به این اهداف از چه راهکارهایی قرار است استفاده کنید. از چه استراتژی‌هایی برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهید کرد.

۷- یک پیام تشکر برای مشتریان خود ارسال کنید

چه از طریق آدرس ایمیل، چه از طریق پیامک و یا حتی فرستادن یک کارت کوچک و بسیاری راه‌های دیگر، از مشتریان خود تشکر کنید. این کار باعث می‌شود تا با آن‌ها رابطه‌ای دوستانه برقرار کنید. همچنین در آن‌ها حس خوبی نسبت به شما ایجاد می‌شود. اگر بتوان از طریق احساس نیز با مشتریان رابطه‌ای دوستانه برقرار کرد، احتمال اینکه به مشتریان وفادار تبدیل شوند، بسیار زیاد است.

۸- برند خود را بازسازی کنید

بر روی لوگوی خود کار کنید. رنگ‎های جدیدی را برای سایت خود امتحان کنید. ظاهر سایت خود را عوض کنید. شاید سایت شما به اندازه‌ی کافی جذاب نیست تا باعث جذب مخاطب شود. سایت خود را تغییر دهید و تاثیر آن را در روند افزایش رشد کسب و کار خود ببینید.

۹- فروشندگان جدید پیدا کنید

شاید فروشندگان شما به اندازه‌ی کافی مهارت ندارند. مهارت کافی را به آن‎‌ها آموزش دهید. یا اینکه از فروشندگان جدیدی برای افزایش رشد کسب و کار خود کمک بگیرید.

۱۰- کتاب بخوانید

برای رشد کسب و کار خود، از کتاب‌ها و مقالات جدیدی که منتشر شده‌اند کمک بگیرید. دانش خود را به روز نگه دارید.

۱۱- کسب و کار خود را بررسی کنید

یک بازبینی بر روی کار خود داشته باشید. تمامی فرآیندهای قانونی و مالی را به دقت بررسی کنید. نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید. کسب و کار شما قوی‌تر خواهد شد و برای پذیرش مشتریان بیشتر در پایان بررسی، آماده خواهد بود.

۱۲- انواع مختلف پست‌ها را امتحان کنید

شاید پست‌هایی که تا کنون در سایت خود قرار داده‌اید به اندازه‌ی کافی جذاب نبوده‌اند تا مخاطب جذب کنند. سبک پست‌های خود را عوض کنید و سبک‌های مختلف را امتحان کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که مخاطبین شما بیشتر طرفدار چه سبک محتوایی هستند. با پیدا کردن سبک بهتر، به شدت به افزایش رشد کسب و کار خود کمک شایانی خواهید کرد.

۱۳- در رویدادها شرکت کنید

در رویدادهای مربوط به زمینه‌ی کاری خود شرکت کنید. با شرکت در این رویدادها، با افراد مهم در این زمینه آشنا می‌شوید. رقبای خود را بهتر خواهید شناخت. با بهترین کارها در این زمینه آشنایی خواهید یافت و در جهت رشد کسب و کار خود ایده خواهید گرفت.

۱۴- تحقیقات انجام دهید

در مورد هر موضوع خوب تحقیق کنید. در مورد کلمات کلیدی از گوگل کمک بگیرید و در مورد هر موضوع، ابزار و راهکارها و ترفند‌های آن را یاد بگیرید. دائما در حال به روز رسانی اطلاعات خود باشید.

۱۵- هدایای ارزنده تهیه کنید

برای مشتریان خوب خود پیشنهادات و یا تخفیفات و یا آفرهای کوچک به عنوان هدیه در نظر بگیرید. شما با این کار به آن‌ها این حس را می‌دهید که فقط به دنبال پول مشتری و فروش خدمات و یا محصول خود نیستید. بلکه هدف شما ارائه‌ی خدمات و محصولاتی با کیفیت در جهت آسان کردن زندگی مشتریان است.  با این کار ارتباطی دوستانه برقرار می‌شود و احتمال دیدن دوباره‌ی همان مشتری افزایش خواهد یافت.

۱۶- کارگاه برگزار کنید

اگر تجربیات مفیدی برای به اشتراک گذاشتن با مشتریان دارید و یا اینکه محصولی نیاز به توضیحات دارد، با دعوت کردن آن‌ها حتی به دفتر کارتان، می‌توانید کارگاه آموزشی برگزار کنید. با این کار به آن‌ها اثبات می‌کنید که هدف فقط فروش محصول نیست.

۱۷- وبینار برگزار کنید

با مخاطبین خود به صورت زنده تعامل داشته باشید. بگذارید که آن‌ها بدانند که چه کسانی این محصول و یا خدمات را ارائه می‌دهند. اعتماد آن‌ها را جلب کنید و محصول و یا خدماتتان را به آن‌ها بفروشید.

۱۸- پیشنهادات جذاب بدهید

با پیشنهادات جذاب و وسوسه کننده مانند تخفیف و محصول جدید با قابلیت جدید و غیره سعی بر جذب مشتری داشته باشید و به افزایش رشد کسب و کار خود سرعت ببخشید.

۱۹- کارهای متفاوت انجام دهید

با بررسی کار رقبا متوجه خواهید شد که یک سری کارها به صورت مشترک بین همه انجام می‌شود. ولی برخی از رقبا خدمات و یا محصولات را به طرز دیگری ارائه می‌دهند و یا قابلیتی بیشتر از دیگر رقبا برای ارائه دارند. شما چه قابلیتی دارید که دیگر رقبا از آن محروم هستند؟ برای کمک به افزایش رشد کسب و کار خود، یک بررسی کلی انجام دهید و نقاط قوت خود را پیدا کنید. به این ترتیب محصولاتی متفاوت و خلاقانه به مشتریان خود ارائه خواهید داد.

۲۰- تبلیغات مفید داشته باشید.

ببینید که در چه زمینه و در چه جایی می‌توانید از بستر تبلیغاتی مناسب بهره ببرید. برای مثال، تبلیغات در تلویزیون برای افزایش رشد کسب و کار شما بهتر است و یا روزنامه؟ بنرهای خیابانی چطور؟ در چه وبسایتی تبلیغات بدهید برای شما مفیدتر است؟ بستر مناسب را پیدا کنید و فعالیت خود را شروع کنید.

راهکارهای ذکر شده را انجام دهید تا تغییر را به وضوح در افزایش رشد کسب و کار خود مشاهده کنید. اگر برای اعمال این تغییرات وقت کافی ندارید و یا نمی‌دانید چطور این بررسی‌ها را انجام دهید، با متخصصین مشاور ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آپراک تماس بگیرید. آن‌ها قدم به قدم با شما تا موفقیت همراه خواهند بود.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *