[ad_1]

چگونه کالاهای خود را بفروشیم؟ چگونه مشتریان را به سمت خدماتی که ارائه می‌دهیم جذب کنیم؟ در این مقاله به ۱۱ نکته برای توسعه فروش کالا و خدمات می‌پردازیم، پس با آژانس دیجیتال مارکتینگ رسپیناتک همراه باشید:

۱. کالا یا خدماتی را انتخاب کنید که به آن علاقمندید. زمان کافی صرف کرده و بر روی کالا یا خدماتی که قرار است بفروشید، تحقیق کنید و سرمایه گذاری های لازم را انجام دهید. اگر به کاری که انجام می‌دهید عشق بورزید، شور و اشتیاق شما در تک تک گامهایی که بر می‌دارید، نمود پیدا می‌کند، در نتیجه این شور و هیجان به سایرین نیز سرایت کرده و نظر آن ها را به خود جلب می‌کند.

۲. بررسی های لازم را انجام دهید تا ببینید برای عرضه کالا یا خدماتی که انتخاب کرده اید، به چه مقدار پول و سرمایه نیاز است. به این بیندیشید که از این راه چقدر پول به دست می‌آورید و آیا این مقدار پول برای امرار معاش شما کفایت می‌کند، اگر پاسخ منفی است، به سراغ کالا یا خدماتی بروید که درآمد کافی را نصیبتان کند.

۳. زمان بندی کنید تا مبادا کسب و کار جدید با دیگر جنبه های زندگیتان تداخل پیدا کند. برنامه ریزی کنید و تجارت خود را سر و سامان دهید. پیش گرفتن چنین روندی در بلند مدت بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

۴. به این فکر کنید که کالا یا خدمات شما چه دردی از مردم را دوا می‌کند. به عبارت دیگر، مردم در اکثر مواقع خرید می‌کنند تا دردی را از میان بردارند. به عنوان مثال زمانی که در نیویورک شرکت های حمل و نقل عمومی اعتصاب کردند، مردم شروع به خرید کفش های راحتی برای پیاده روی کردند؛ این کفش ها درد ناشی از یک پیاده روی طولانی را از بین می‌برد یا مانع از به وجود آمدن چنین دردی می‌شود. برای آنچه قرار است بفروشید لیستی تهیه کنید از دردهایی که قرار است به واسطه کالا یا خدمات شما از بین برود.

۵. بررسی کنید تا بفهمید چه کسانی به دردهایی مبتلایند که شما در لیست خود درج کرده اید. چگونه می‌توانید به این افراد دسترسی پیدا کنید؟ ملاقات حضوری و رو در رو، تماس تلفنی، ارسال ایمیل یا از طریق یک وب سایت. این افراد را شناسایی کنید و به سراغشان روید.

۶. یک سناریوی خوب بنویسید و در آن از چشم انداز ها و امیدهایتان بگویید. خود را معرفی کنید و بگویید با چه نوع مشتریانی کار می کنید (یا کار خواهید کرد). سوالاتی را مطرح کنید که خریداران بالقوه ممکن است بپرسند: ” خیلی وقت ها مشتری ها از ما می‌پرسند کفش هایی دارید که درد ناشی از پیاده روی های مدام و طولانی مدت را از بین ببرد.. شما هم نگران دردی هستید که به هنگام پیاده روی های طولانی مدت در پایتان حس می‌کنید؟ فکر می کنید قراره به زودی کلی پیاده روی کنید؟

۷. به این درک برسید که اغلب مردم به چیزی که شما می‌فروشید نیازی ندارند. در مثالی که به آن اشاره شد، بسیاری از مردم کفش های پیاده روی خوبی دارند که کاملاً از آن راضیند. بنابراین اگر به پیشنهاد شما پاسخ منفی داده و دست رد به سینه تان زدند، بدین معناست که در حال حاضر به کالا یا خدمات شما نیازی ندارند. فقط همین و بس! آن ها از شما متنفر نیستند، از شما کینه ای به دل ندارند و شما را طرد نمی‌کنند. فقط به آنچه می‌فروشید نیازی ندارند. پس بهتون برنخورد و خودتون رو نبازید، احساس سرخوردگی و شکست هم نکنید!

۸. یک کامپیوتر بخرید و هر برنامه ای که تا امروز مختص تجارت و کسب و کار وارد بازار شده است را بر روی آن نصب کنید. یک سری پکیج مخصوص شرکت های کوچک طراحی شده که می‌تواند خیلی به دردتان بخورد. اگر PayPal یا آمازون با اهداف تجاری شما سنخیتی نداشته و همخوان نیست در پی ابزاری برای دریافت مبالغی باشید که مشتریان باید بپردازند. در دنیای امروز که بازار رقابت بسیار داغ و نفسگیر است، پیشرفت های تکنولوژی در سیستم های POS، سبب شده مدیریت و اداره تجارت های آنلاین از هر زمان دیگری آسان تر باشد. برای بسیاری از شرکت ها امکان بازگشت به پایانه ها و سیستم های فروش سنتی و قدیمی وجود ندارد. پس بهتر است یک پایانه فروش مجازی یا مانند آن را برای خود انتخاب کنند.

۹. فروش چیزهای مختلف از طریق اینترنت می‌تواند ایده بسیار خوبی برای راه اندازی یک شرکت کوچک و جمع و جور باشد و کمک شایان ذکری به شما می‌کند. هر از گاهی در اینترنت جستجو کنید. این کار به منزله دریافت کمک و سر در آوردن از نکات کلیدی و مهمی است که می‌تواند شما را در مسیر موفقیت یاری دهد، به علاوه می‌توانید بازخوردهای لازم را به دست آورید. زمانی که صحبت از راه اندازی یک تجارت جدید به میان است، عاملی که غالباً نادیده گرفته می شود، نقش تکنولوژی در پشتیبانی و مشخص کردن مسیر صحیح تجارت است. شرکت های کوچک اغلب به خاطر ضعف تکنولوژی زمین می‌خورند. مشکلاتی از قبیل قطع شدن اینترنت، تماس های بی پاسخ و حتی از کار افتادن کامپیوترها نمونه های رایجی ست که در نتیجه ضعف تکنولوژی به وقوع می‌پیوندند. با به دست آوردن اطلاعات کافی و داشتن آگاهی کامل از منافع و مزایای بالقوه ای که سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی برایتان به ارمغان می آورد، می‌توانید از چنین مشکلاتی اجتناب ورزید.

۱۰. وارد دنیای تبلیغات شوید. تبلیغات و اسلاید شوهایی خلق کنید که در آن به دردی پرداخته اید که مشتریان از آن رنج می‌برند و نشان دهید محصول یا خدمات شما چگونه آن ها را از شر این دردها خلاص می‌کنند. تمرکز بر روی خود را فراموش کنید و تمام تمرکز و حواس خود را بر روی مشتریان بالقوه تان معطوف سازید.

۱۱. به محض آن که تعداد کافی و قابل توجهی مشتری کسب کردید، می‌توانید قیمت ها را کاهش دهید یا بالا ببرید، این مسئله به دو عامل بستگی دارد؛ انتظار دارید از این تجارت چه مقدار پول به دست آورید و چقدر مشتری برای خود دست و پا کرده اید.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *