آموزش گیت هاب,اپلیکیشن گیت هاب,برنامه گیت هاب

100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

گیت هاب یک وب سایت است که بیشتر کاربران آن برنامه نویسان هستند و یکی از ویژگی های شاخص آن قابلیت اشتراک گذاری کد می باشد. GitHub یک شبکه اجتماعی محسوب می شود که بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از آن برای استخدام مدیر پروژه‌های برنامه نویسی و سایر همکاری های مربوطه استفاده می کنند.

افرادی که در زمینه های طراحی و توسعه وب سایت یا حتی در حوزه سئو سایت فعالیت دارند، حداقل آشنایی کلی با سایت گیت هاب و قابلیت های آن خواهند داشت. اما سوال گیت هاب چیست برای بسیاری از افرادی که به تازگی در عرصه های ذکر شده حضور پیدا کرده‌اند پیش می آید؛ به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مقاله مبتنی بر معرفی سایت گیت هاب و کاربرد آن را برای شما ارائه دهیم.

سایت گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر یک برنامه نویس باشید، حتما می دانید که در حرفه شما ممکن است چالش ها و مشکلات بسیاری رخ دهند. گاهی اوقات پیدا کردن منابع اطلاعاتی جهت رفع این چالش ها بسیار سخت می شود یا در بعضی مواقع تنها فردی می تواند مشکل شما را برطرف سازد که خودش قبلا همان مشکل را تجربه و مرتفع کرده باشد.

برای حل مشکلات در برنامه نویسی، برخی از افراد شاغل در این حرفه، جوامع برنامه نویسی تشکیل داده‌اند که گیت هاب یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین آن ها است. گیت هاب یک پلتفرم است که در آن برنامه نویسان از اقصی نقاط دنیا جهت برطرف کردن مشکلات خود گرد هم می آیند.

همچنین در برنامه گیت هاب می‌توانید پروژه‌ها و کد‌های خود را با سایرین به اشتراک گذاشته یا به صورت گروهی روی یک پروژه فعالیت کنید، بدین ترتیب به راحتی می‌توانید نسخه‌های قبلی از یک برنامه را ارتقا داده، بدون این که مشکل یا باگی در نسخه‌ جدید به وجود آید.

ویژگی های گیت هاب

آموزش گیت هاب,اپلیکیشن گیت هاب,برنامه گیت هاب

1. مدیریت پروژه آسان

یکی از ویژگی های گیت هاب این است که مدیران پروژه و توسعه دهندگان در آن می توانند گرد هم آیند تا امور مربوط به پروژه خود را با یکدیگر هماهنگ، پیگیری و بروزرسانی کنند تا موارد مربوط به پروژه ها شفاف باشند و طبق برنامه پیش بروند.

2. امنیت

در اپلیکیشن گیت هاب می توان پروژه ها را به صورت خصوصی، درون تیمی یا به طور عمومی منتشر کرد. همچنین امکان دانلود پروژه ها یا استفاده مجدد از آن ها در این پلتفرم وجود دارد. اما درصورتی تایید نکردن دسترسی سایرین به اطلاعاتتان، خیالتان از بابت امنیت آن ها راحت است.

3. مدیریت تیم

از دیگر ویژگی های گیت هاب این است که به همه اعضای تیم کمک می کند در یک صفحه و به صورت سازماندهی شده با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند. ابزارهای تعدیل مانند Issue و Pull Request Locking در این پلتفرم، این امکان را به اعضای تیم می دهند که روی کد‌ها تمرکز کنند.

4. افزایش ایمنی کد‌ ها

در گیت هاب ابزارهای اختصاصی برای شناسایی و تجزیه و تحلیل آسیب پذیری کدی‌ها وجود دارند که تیم های توسعه در همه قسمت های پروژه می توانند با استفاده از این ابزار ها، از ابتدا تا انتهای پروژه، ایمنی کد‌ها را تامین کنند.

5. فضای میزبانی کد

تمام کدها و اسناد مربوط به پروژه های شما در یک مکان ذخیره می شوند. میلیون‌ها مخزن در برنامه گیت هاب وجود دارند و هر مخزن ابزارهای مخصوص به خود را دارد که به شما در میزبانی و انتشار کد‌ها کمک می‌کند.

شروع کار با گیت هاب

ساخت اکانت گیت هاب,شروع کار با گیت هاب,کاربرد گیت هاب

شروع کار با گیت هاب آسان است اما ممکن است ابتدای امر کمی دشوار به نظر برسد. در ادامه مراحلی را که برای شروع فعالیت خود در گیت هاب باید طی کنید بیان خواهیم کرد.

1. ساخت اکانت گیت هاب

شما به راحتی می توانید یک حساب کاربری رایگان در برنامه گیت هاب ایجاد کرده و فعالیت خود را آغاز نمایید. با ایجاد این حساب کاربری می توانید به مخزن گسترده‌ای از اطلاعات موجود در این پلتفرم دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری پروژه‌ها و مدیریت آن‌ها نیز به شما داده می‌شود. در حساب کاربری رایگان گیت‌ هاب تنها محدودیت این است که شما اجازه دارید فقط 3 کاربر دیگر را به پروژه‌ های خود اضافه کنید.

2. نصب Git

Git ابزاری است که برای برنامه نویسان امکان همکاری با یکدیگر را فراهم می کند. این ابزار توسط “لینوس توروالد” یکی از نامداران عرصه برنامه نویسی تولید شده است. یکی از کاربرد های این ابزار این است که باگ ها و مشکلات موجود در کد‌ها را ردیابی کرده و گزارش دهد. برای نصب Git کافی است آن را در گوگل جستجو کرده، دانلود و نصب کنید.

3. ایجاد Repository (مخزن)

پیش از این که فعالیت خود را در گیت هاب آغاز کنید، می بایست یک Repository ایجاد کنید که به معنای مخزن در برنامه گیت هاب می باشد. Repository که تحت عنوان repo نیز شناخته می شود، فضایی است که در آن تمامی اطلاعات مربوط پروژه ذخیره و سازماندهی می شود.

4. ایجاد شعبه (Branch)

در پروژه های برنامه نویسی اغلب اوقات نیاز است که کد‌ها در چندین مخزن، با نسخه های مختلف ذخیره شوند. با ایجاد شعبه این امکان را خواهید داشت که تغییرات مورد نظر را روی تمامی نسخه های موجود در مخزن های مختلف ایجاد کنید. هر مخزن دارای یک شاخه اصلی با نام Master است که می تواند چندین زیرشاخه را دارا باشد.

5. ایجاد Pull Request

با استفاده از Pull Request می توانید به کاربران مربوطه جهت درخواست ایجاد تغییرات در شعبه های خودشان اقدام کنید. همچنین با استفاده از آن می توان شاخه های موجود در شعبه های سایر کاربران را با یکدیگر ادغام کرد.

زمانی که یک بخش از پروژه (commit) کامل شد، می‌توانید Pull Request صادر کنید. به منظور این که کاربر مدنظر از درخواست شما مطلع شود، باید او را تگ کنید. این کار با قرار دادن علامت @ قبل از نام کاربری او انجام می شود.

مطالب زیر را حتما بخوانید

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *