یکی از دغدغه های مهم افراد شاغل به دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات در گوگل است. آنان می خواهند تا از این روش کسب و کار خود را بهبود ببخشند و در جهت موفقیت حرکت کنند. در ادامه به طور کامل درباره این موضوع و اهمیتی که دارد برای شما مطالبی را به اشتراک خواهیم گذاشت. تا انتها همراه ما باشید.

یکی از کارآمد ترین روش های تبلیغاتی در فضای مجازی ، تبلیغات در گوگل است. تبلیغات در گوگل به دو روش انجام می شود، یکی از طریق سئو سایت و دیگری ادوردز. سئو کردن سایت روشی مرسوم و طبیعی برای بالا بردن صفحه خاصی از یک وب سایت می باشد. تبلیغات کلیکی ادوردز نیز به این صورت انجام میگردد که توسط شما مبلغی با هر کلیک بر روی کلمات کلیدیتان به گوگل پرداخته می شود. این نتایج در گوگل با عبارت Ad نمایش گذاشته می شود.

انتخاب یکی از این دو روش بستگی به سلیقه و معیار های شما دارد. روش سئو در مدت زمان طولانی و بلند مدت انجام می گردد و بسیار پر بازده است و می توانید افراد زیادی را به صفحه و سایت خود جذب کنید. روش ادوردز زمان زیادی نمی خواهد و بسیار سریع صورت میگیرد اما با گذشت زمان کاربرانی دریافتی کمتر خواهند شد.

در روش سئو شما باید در راستای بهینه سازی وب سایت خود تلاش کنید تا کاربران با جستجو بتوانند به سهولت مطالب سایت شما را دریافت کنند. در روش ادوردز هزینه ای باید به گوگل پرداخت شود تا وب سایتتان در صفحه اول موتور های جستجو نمایان شود. در ازای هر کلیک بر روی آدرس سایت شما از هزینه تبلیغاتتان کسر خواهد شد.

چرا باید در گوگل تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در مهم ترین وب سایت جهانی: همانطور که می دانید گوگل در همه ی جهان رتبه اول را دارد و تمام عموم از این مروگر فوق العاده برای رفع نیاز های خود استفاده می کنند. بنابراین شما با تبلیغ در گوگل می توانید مطالب خودتان را بین تمام مردم جهان به اشتراک بگذارید.

جذب مخاطب در حساس ترین زمان ممکن: وقتی شما کلید واژه ای را در وب سایت خود قرار می دهید ، گوگل این امکان را برای شما فراهم می کند تا در طلایی ترین زمان مخاطبان را به سایت خود دعوت کنید ، فقط کافی است تا زمان استاندارد تبلیغ محصولات و صفحه مورد نظر خودتان را بدانید.

برگشت چند برابری تبلیغ صورت گرفته: برای تبلیغات در گوگل باید هزینه ای را انجام دهید و نباید نگران سرمایه اصلی خود باشید ، بعد از مدتی سرمایه گزاری در گوگل ، تمام سرمایه اولیه + جذب چند برابر آن به شما بازمیگردد. طبق نرخی که توسط گوگل ارائه شده است ، این هزینه با +200 درصد به شما داده می شود.

تبلیغات چند دسته هستند؟

شبکه های جست و جو: این تبلیغات وقتی انجام می شود که با جستجو کلید واژه و کلمه وب سایت در لیست اولین سایت ها قرار میگیرد.

نمایشی: تبلیغاتی است که به صورت عکس و ویدیو کوتاه بر روی وب سایت ها قرار داده می شود.

بازاریابی دوباره: گاهی ممکن است کاربر به سایت شما بیاید و هیچ خریدی را انجام ندهد. شما در این مواقع که کاربر درحال وبگردی است می توانید تبلیغات خود را به او نشان دهید.

تبلیغات در بخش خرید گوگل

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟ در دنیای گوگل ادوردز کلید واژه ها بسیار مهم و حیاتی هستند. شما قبل از شروع کار در در گوگل ادوردز می توانید از قسمت keyboard planner هدف خود را مشخص و یا ویرایش کنید و نتایج خود را بهبود ببخشید.

کلمات کلیدی key words: اساس کار گوگل ادوردز کلمات کلیدی است. شما می توانید با بهره گیری از کلمات کلیدی مناسب تبلیغات خود را به شکل بهترین انجام دهید. می توان گفت که سرمایه گذاری اصلی بر روی کلمات کلیدی انجام می گردد. شما می توانید در مدت زمان کوتاهی کلمه کلیدی خود را امتحان کنید و بازه ی آن را مشاهده نمایید. در ازای هر کلیک مخاطب مبلغ کمی از حساب شما کسر می گردد.

Impression: این قسمت تعداد دفعاتی که صفحه شما برای جستجو کلیدواژه ها بالا آمده است را نشان می دهد و در دسترس کاربران می گذارد. اگر تعداد اثر گذاری ها بر عدد کلیک ها تقسیم شود ، نرخ کلیک مشخصی به دست می آید. در واقع این آمار نشان دهنده کاربرانی است که با استفاده از تبلیغات وارد وب سایت شما شده اند.

کار در فضای گوگل ادوردز مانند شرکت های مناقصه است. شما باید سرمایه خود را متناسب با نوع کسب و کاری که دارید در گوگل ادوردز وارد کنید. بعد از آن با توجه به فرمول هایی که گوگل مشخص می کند در ازای هر کلیک هزینه بسیار کمی از شما کاسته می گردد. با توجه به رقیبان شما و کلمات کلیدی که گوگل در ازای آن مبلغی را خواسته است ، شما باید قیمتی پیشنهاد دهید. دقت داشته باشید که وقتی هزینه کمتری نسبت به رقیبان به گوگل بدهید ، در خواست شما رد خواهد شد. به همین سبب باید مبلغ بیشتری را به گوگل پرداخت کنید.

اگر کسی مبلغ کمی را به گوگل پیشنهاد دهد ، گوگل نیز مبلغ زیادی از شما نمیگیرد و هزینه دریافتی را صرف بهینه سازی کلیک ها می کند.

واضح است که هر چه مبلغ پیشنهادی شما بیشتر باشد ، گوگل نیز سود بیشتری خواهد کرد.

همیشه تلاش کنید تا وب سایت خود را بهینه سازی کنید ، چرا که ممکن است شخصی از هزینه پیشنهادی شما بیشتر به گوگل پرداخته کرده باشد ، اما به خاطر نکات مثبت سایت شما گوگل شما را بپذرید و کاربران زیادی را جذب خود نمایید.

گوگل ادوردز در بخش تبلیغات تصویری نیز مدعی است و می تواند کار های زیادی را انجام دهد. این روش تبلیغی در گوگل ادوردز جذب کاربر بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

به صورت کلی در این مقاله سعی کردیم تا روش های تبلیغ صفحه و وب سایت در گوگل را برای شما عزیزان شرح دهیم ، امیدوار هستیم که مورد پسند شما قرار گرفته باشد. اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، در قسمت کامنت نظرات خود را ثبت نمایید ، همکاران ما پاسخگو شما عزیزان خواهند بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *