100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئوکپی رایتینگ یکی از مهمترین عناصر تبلیغات و بازاریابی است و به معنی فرآیند نوشتن کلمات متقاعد کننده‌ای که افراد را برای انجام یک اقدام خاص ترغیب یا تحریک می کنند، می باشند. اگر تبلیغات محصول یا خدمات شما همیشه نتایج مدنظر را در پی ندارند، به احتمال زیاد دلیل آن کلماتی است که در تبلیغات خود استفاده می کنید. ایمیل‌ های بازاریابی، محتوای شبکه های اجتماعی یا محتوای وب سایت شما به خوبی نوشته نمی شوند یا در ترغیب افراد برای انجام اقدام نهایی و خرید بی‌ اثر هستند و در مخاطبان انگیزه کافی را ایجاد نمی کنند.

کپی رایتینگ در تبلیغات یک عامل بزرگ برای موفقیت در هر صنعتی است. تفاوتی ندارد که قصد فروش یک محصول را دارید یا خدماتی خاص ارائه می دهید، نحوه فرمول بندی محتوای نوشتاری شما بیش از آنچه فکر می کنید اهمیت دارد. بنابراین باید از کپی رایتینگ در تبلیغات جهت نوشتن جملات زیبا و جذاب، همچنین برای بهبود استراتژی های بازاریابی و فروش، استفاده کنید.

معنی کپی رایتینگ

به صورت خلاصه معنی کپی رایتینگ را می توان نوشتن، جهت تشویق به خرید بیان کرد و رعایت اصول آن به صورت دقیق، می تواند بسیار مؤثر باشد. هنگامی که یک مجله را باز کرده و یک آگهی تمام صفحه جهت فروش یک محصول یا خدمات را مشاهده می کنید، کلمات موجود در آن صفحه نتیجه کپی رایتینگ هستند.

وقتی به وب سایتی می روید که در آن از شما خواسته می شود چیزی را بخرید، در کلمات آن صفحه از کپی رایتینگ استفاده شده است. شما می توانید نمونه هایی از کپی رایتینگ را در تبلیغات چاپی، آنلاین و حتی تبلیغات تلویزیون و رادیو پیدا کنید.

توجه داشته باشید که کپی رایتینگ با کپی رایت دو موضوع کاملا متفاوت هستند، هرچند که نام آن ها تشابه زیادی با یکدیگر دارند. کپی رایت نوعی حفاظت از آثار سمعی و بصری، معماری، ادبی، نمایشی و… است که به صاحب اثر اجازه محفوظ نگاه داشتن حق انتشار اثر خود را می دهد.

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا,شرح وظایف کپی رایتر,شغل کپی رایتینگ

برای پاسخ کوتاه به سوال تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا، می توان گفت کپی رایتینگ جهت بازاریابی و در اکثر مواقع برای فروش انجام می شود، اما تولید محتوا شکل تخصصی تری از نوشتن است که بر بازاریابی محتوا و نمایش در موتورهای جستجو مختلف متمرکز است.

اهداف کپی رایتینگ

  • تبلیغ یک محصول یا نام تجاری
  • افزایش نرخ تبدیل یا فروش
  • تشویق مخاطب جهت انجام اقدامی خاص

اهداف تولید محتوا

  • ایجاد ارتباط با مخاطبان
  • ایجاد اعتماد نسبت به برند در کاربران
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو

کپی رایتینگ معمولاً بیشتر بر فروش متمرکز است و اغلب، اهداف افزایش نرخ تبدیل را دنبال می کند. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا اغلب به صورت غیر مستقیم با محصولات یا خدمات در ارتباط است و به جای تلاش جهت فروش، هدف آن تأثیرگذاری مثبت بر خواننده و ارائه ارزش به او می باشد. همچنین در تولید محتوا ایجاد یک ذهنیت مثبت از برند در ذهن مخاطب، یکی از اهداف اصلی محسوب می شود.

کپی رایتینگ در تولید محتوا

کپی رایتینگ در تولید محتوا نیز وجود دارد. تولیدکنندگان محتوا باید بدانند که هدف هر نوشته (خواه بخشی از یک تبلیغ باشد یا بخشی از یک محتوا) انتقال اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه است. بنابراین محتوا باید با هدف بازاریابی غیرمستقیم در ذهن مخاطب ساخته شود، همچنین حاوی پیام هایی در مورد برند مدنظر باشد.

در موضوعی که ممکن است برای مخاطبان سرگرم کننده یا مفید باشد، محتوا باید این تصور را ایجاد کند که افراد پشت این برند، در حوزه مرتبط با موضوع محتوا متخصص و حرفه‌ای هستند. در تولید محتوا نیازی به مواردی جهت فروش وجود ندارد، اما باید برند سازی در آن به خوبی انجام شود.

مراحل کپی رایتینگ در تبلیغات

شغل کپی رایتینگ چیست,کپی رایتر کیست,کپی رایتینگ

برای کپی رایتینگ در تبلیغات، داشتن نگارش خوب امری ضروری است، اما اگر قصد دارید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید، خوب نوشتن کافی نیست. در ادامه مراحلی را بیان خواهیم کرد که برای کپی رایتینگ در تبلیغات باید طی شوند. با انجام این مراحل، محتوای شما هم برای خواننده مفید خواهد بود، هم برای خودتان.

1. تحقیق و جستجو

یک وبلاگ یا صفحه‌ای در شبکه های اجتماعی، به طور تصادفی به مرجعی در مورد یک موضوع خاص تبدیل نمی شود، بلکه تنها زمانی به موفقیت می رسد که محتوا عالی و مطابق با نیاز و خواسته های مخاطبان داشته باشد و واقعاً تمام نیازهای آن ها را برآورده کرده همچنین به سوالات پاسخ دهد.

بنابراین، برای تولید بهترین و مرتبط ترین محتوای ممکن، که بتواند مخاطبان را سرگرم کرده و به آن ها آموزش دهد، نیاز به تحقیق و مطالعه در مورد مخاطبان هدف، نیاز ها و خواسته های آن ها می باشد.

2. مشخص کردن هدف

قبل از انجام هر تبلیغ، باید هدف و مسیر رسیدن به آن مشخص شود و استراتژی ها بر اساس این موارد تدوین گردند. نگارش جملات باید مطابق با هدف بازاریابی و نیاز هایی که قرار است از طریق آن برطرف شوند، صورت بگیرد.

3. تجزیه و تحلیل

همانطور که رابطه با مشتری پس از فروش تمام نمی شود، کار شما نیز با انتشار محتوای تبلیغاتی به اتمام نمی رسد. شما باشد با دقت معیارها را دنبال کنید و ببینید آیا محتوا به خوبی عمل می‌کند یا خیر. همچنین باید بررسی کنید که کدام تاکتیک‌ ها باید همچنان مورد استفاده قرار گیرند و چه مواردی باید حذف شوند. با تجزیه و تحلیل نتایج کمپین تبلیغاتی خود، اطلاعات بیشتری جهت تصمیم گیری و نزدیک شدن به موفقیت کسب خواهید کرد.

شغل کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیه,کپی رایتینگ در تبلیغات,کپی رایتینگ در تولید محتوا

کسی که دارای شغل کپی رایتینگ است، کلماتی و جملاتی را می نویسد که مخاطب را به انجام عملی خاص ترغیب می کنند. انواع مختلفی از کپی رایتینگ وجود دارد اما اساس همه آن ها مطالعه روی گروهی از مخاطبان و درک نیازها و خواسته های آن ها می باشد. یک کپی‌ رایتر با انجام این مطالعات و تحقیقات، روشی برای بهترین نوع برقراری ارتباط با مخاطبان ارائه می دهد، طوری که توسط این روش مخاطبان احساس کنند مشکل آن ها درک شده است، سپس یک راه‌ حل مناسب به آن ها ارائه می‌ شود.

شرح وظایف کپی رایتر

کسی که دارای شغل کپی رایتینگ می باشد تحت عنوان کپی رایتر شناخته می شود. وظایف کپی رایتر می تواند بسته به پلتفرمی که قصد دارد برای آن کپی رایتینگ در تولید محتوا را انجام دهد، متفاوت باشد. اما به صورت کلی شرح وظایف کپی رایتر را می توان به شکل زیر تعریف کرد:

  • نوشتن محتوا با هدف اطلاع رسانی، آموزش و الهام بخشیدن به مخاطب.
  • نوشتن محتوا و ایجاد کپی رایتینگ در تولید محتوا جهت ترغیب مخاطب به انجام عملی که مدنظر قرار دارد.
  • تحقیق برای یافتن اطلاعات، آمار، کلمات کلیدی و سایر موارد مربوط به موضوع مدنظر.
  • ویرایش و اصلاح دستور زبان، سبک نوشتار، خوانایی و لحن، مطابق با مخاطبان هدف.

کپی رایترهای بزرگ ممکن است لزوماً نویسندگان محتوای خوبی نباشند و عکس این موضوع نیز صادق است. با این حال، اکثر نویسندگان می توانند مهارت های مورد نیاز را به مرور زمان و با انجام تمرینات توسعه دهند.

مطالب زیر را حتما بخوانید

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *