[ad_1]

آدرس یک وب سایت چیست؟ چگونه از آی پی آدرس برای آدرس یک سایت استفاده می شود؟

در قسمت قبل متوجه شدیم که هر دستگاه در شبکه، دارای یک آدرس فیزیکی و یک آدرس منطقی هست که توسط این دو آدرس می تواند از سایر دستگاه ها در شبکه متمایز شود.

اولی مک آدرس هست که کارخانه سازنده به آن می دهد ؛ دومی آدرس IP هست. (که متوجه شدیم از چهار قسمت تشکیل شده، که هر کدام عددی بین ۰ تا ۲۵۵ هستند)

بسته به اینکه شما در کدوم شبکه داخلی هستید، این آدرس ممکن است تفاوت کند. علاوه بر این، شبکه های داخلی برای اینکه بتوانند از هم متمایز شوند، دارای یک ساب نت ماسک هستند.

در واقع بسته به اینکه چه تعداد از این بیت ها متعلق به شبکه هستند و چه تعداد از این ها متعلق به اختصاص به دستگاه هایی که در شبکه قرار دارند، آدرس های آی پی دارای بخش network و هاست هستند.

مهم بود تا قابلیت منحصر به فرد بودن حفظ شود. مثلا مانند یک کد پستی، بتوان بسته مورد نظر را دقیقا به آدرس مورد نظر فرستاد.  از همه مهم تر، مهم بود که دچار محدودیت در آدرس ها نشویم.

به همین دلیل، در نظر گرفته شد یک سری آی پی ها متعلق به شبکه داخلی باشند.  دستگاه هایی هم که وظیفه مسیریابی در محیط خارج از شبکه داخلی را دارند و سایر دستگاه ها و سرورهایی و همین طور وب سایت هایی که قرار است در همه جا در دسترس باشند، دارای یک سری آی پی دیگه باشند.

به این صورت از انواع تداخلات در هنگام فرستادن بسته های داده، جلوگیری می شد.

در یک شبکه داخلی، می توان این آدرس های خصوصی را استفاده کرد (بسته به اینکه در چه کلاسی باشیم و چه تعداد دستگاه در آن شبکه داخلی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد).

به آدرس هایی که در شبکه داخلی استفاده می شودT آدرس خصوصی یا private address می گویند. به آدرس هایی که در شبکه اینترنت و برای دسترسی همه دستگاه ها در سراسر دنیا استفاده می شود، آدرس عمومی یا استاتیک گفته می شود.

واقع همه سایت هایی که در سطح اینترنت در دسترس هستند، دارای آدرس عمومی یا همان public آدرس هستند. توسط این آدرس می باشد که یک وب سایت در دسترس می تواند قرار بگیرد.

با این توضیحات، متوجه شدیم که در بخش ابتدایی این قسمت، سایت ها چگونه در دسترس ما قرار می گیرند.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *