تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) چیست؟

یکی دیگر از کانال‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل یا گوگل ادز است. در این روش ما به گوگل پول پرداخت می کنیم تا فارغ از اینکه جایگاه سئویی سایت چگونه است، در جستجوی عبارات مورد نظر، سایت ما را در نتایج بالاتری نمایش دهد. سئو و تبلیغات گوگل هرکدام از دیدگاه‌های مختلفی دارای معایب و مزایایی هستند.

در ویدئوی زیر بصورت کامل این موارد را توضیح داده ام و شما پس از مشاهده ویدئو میتوانید انتخاب کنید که سئو بهتر است یا تبلیغات در گوگل.

انتخاب بین اینکه کدام یک از این روش ها برای کسب و کار شما موثر است، کاری است که نیاز به تحلیل دارد و نیاز به این دارد که مزایا و معایب هر کدام را بشناسید و با توجه به شرایط کسب و کار خود تصمیم گیری کنید، ولی با توجه به اینکه هر دو مورد جزو کانالهای بازاریابی موثر هستند پیشنهاد من ترکیب هر دو است.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم به اختصار به مراحل سئو یک سایت بپردازیم.

مراحل سئو چیست؟

مراحل سئو دارای بخش های مختلفی است که لزوما اجرای آن ها ترتیب خاصی ندارد. به این معنی که سئو در چرخه ی تحلیل، تصمیم گیری، اجرا و برنامه ریزی انجام می شود و هر زمان می توانید موارد مختلف را در صورت لزوم به بهبود، انجام دهید. (در پروژه های جدید بهتر است بر اساس چرخه بالا از استراتژی سئو و سئو تکنیکال شروع شود.) در ادامه شما را با پنج مرحله ای که در سئو سایت لازم است به آن ها بپردازید، آشنا خواهیم کرد.

1- استراتژی سئو

استراتژی سئو، روشی است که در آن عمدتا جزییات و چگونگی انجام دو مقوله مهم تولید محتوا و لینک سازی متناسب با سایت شما مشخص می شود. استراتژی سئو به عنوان یک نقشه راه عمل می کند و در آن چگونگی انجام دو مورد ذکر شده مشخص می شود.

استراتژی سئو

برای تهیه استراتژی سئو نیاز دارید دو مورد زیر را ایجاد کنید.

1 -1- ایجاد استراتژی تولید محتوا

با ایجاد استراتژی تولید محتوا به این اینکه چه زمانی باید محتوا تولید کنید، چه محتوایی باید تولید کنید، در کجاها باید نشر بدهید، چه زمانی بروز رسانی کنید و… پرداخته می شود. همچنین قبل از شروع به برنامه ریزی تولید محتوا بایستی تحقیق کلمات کلیدی انجام داده باشید. برای ایجاد استراتژی تولید محتوا، می توانید مقاله استراتژی تولید محتوا را مطالعه کنید. بعد از ایجاد استراتژی تولید محتوا، می توانید شروع به تولید محتوا نمایید.

قبل از استراتژی محتوا میتوانید از سرویس حرفه ای تحقیق کلمات کلیدی توسط کارشناسان سئو رایاطرح استفاده کنید.

1-2- ایجاد استراتژی لینک سازی

بعد از اینکه چند وقتی از راه اندازی سایتتان می گذرد بسته به شرایط مختلف و نیازهای مختلف سایت از جمله رقابت با رقبا و افزایش اعتبار سایت نزد گوگل، نیاز به لینک سازی در سایتها و مدیاهای گوناگون دارید. برای انجام بهتر این کار نیاز به یک استراتژی لینک سازی مناسب دارید. با انجام این مرحله به اینکه چه زمانی بهترین زمان ساخت بک لینک است، چه روشی برای ساخت بک لینک خوب است، چگونه بک لینک سازی کنیم، چگونگی ایجاد و انتشار رپورتاژ و … پرداخته می شود و در واقع با انجام این مرحله به یک برنامه لینک سازی می رسید. در مقاله استراتژی لینک سازی خارجی میتوانید در این مورد بیشتر بخوانید.

2- سئو تکنیکال سایت

سئو تکنیکال سایت به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که در وب سایت شما عمدتا برای بهینه سازی خزش آسان تر و ایندکس آسان تر موتورهای جستجو انجام می شود. سئو تکنیکال در کنار عوامل دیگر همچون سئو داخلی و سئو خارجی، یکی از کارهایی است که زمانیکه به درستی انجام شود به بهبود رتبه بندی وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو منجر می شود.

به طور کلی عناصر سئو تکنیکال را می توان به عناصر کرال شدن بهتر (کرال پذیری)، عناصر معماری برای بهینه سازی موارد مختلف فنی و عنصر کلیک پذیری تقسیم بندی کرد که در ادامه به صورت مختصر به آن ها می پردازیم. البته برای آشنایی کامل با سئو تکنیکال سایت و تقریبا همه آنچه در مورد سئو تکنیکال سایت لازم است انجام دهید، می توانید مقاله سئو تکنیکال سایت را مطالعه کنید.

2-1- عناصر کرال پذیری

یکی از اصلی ترین مواردی که در سئو تکنیکال به آن می پردازیم بحث کرال پذیری سایت است. ربات های موتورهای جستجو سایت های مختلف را به منظور بدست آوردن اطلاعات مختلف کرال می کنند. اگر به هر دلیلی این کار به درستی انجام نپذیرد بنابراین نمی توانند سایت شما را ایندکس و رتبه دهی کنند. از این رو قابلیت کرال پذیری مناسب بسیار مهم است. از جمله کارهایی که می توان برای کرال پذیری بهتر انجام داد مواردی همچون ایجاد منوی بردکرامب، بهینه سازی نرخ خزش، لینک سازی داخلی صحیح، عدم ایندکس صفحات بی ارزش و بی کیفیت و… است.

2-2- عناصر معماری سایت (از نظر فنی)

مهمترین عناصر معماری سایت (از لحاظ فنی) که در سئو تکنیکال باید به آنها بپردازیم عبارت اند از:

2-2-1- سرعت سایت

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *