لینک سازی خارجی و دریافت بک لینک 30 درصد سئو سایت می باشد. با شناخت انواع محتوایی که قابلیت و توانایی جذب لینک را دارند، می توانید استراتژی مطلوبی برای لینک سازی خارجی سایت خود داشته باشید.

از روزهای اولیه توسعه اینترنت، محتوا یکی از اصلی ترین نیروهای هدایت کننده تعامل ما، با وبسایت بوده است. بیل گیتس یک سخن معروف دارد که می گوید « محتوا پادشاه است » و حتی گوگل نیز به ما گفته است که محتوا و لینک ها عامل اصلی الگوریتم های رتبه بندی آن ها می باشند.

خب ما متوجه شدیم که تولید محتوا اهمیت بسیاری دارد. آیا می دانید که چگونه با تولید محتوا می توان به موفقیت رسید؟

اولین گام برای تولید محتوا درک هدف اولیه محتوای دیجیتال می باشد. برای بازاریاب ها، هدف اصلی محتوا جذب لینک، بهبود کلمات کلیدی و کمک به تبدیل می باشد. البته گاهی نیز یک هدف چهارم وجود دارد که به صورت برند سازی و آگاهی، معرفی می شود.

اما، برند سازی نیز نیازمند جذب لینک و رشد کلمات کلیدی می باشد، زیرا قابلیت رویت در نتایج جستجو ابزاری برای افزایش آگاهی آنلاین نسبت به برند شما می باشد.

اما من می خواهم بر روی سه معیار اصلی(KPI) تمرکز داشته باشم که بازاریابان باید در بازاریابی محتوایی خودشان در نظر داشته باشند – لینک ها، کلمات کلیدی و تبدیل.

تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک

⭐️ نکته مهم: لینک های داخلی و خارجی یکی از فاکتورهای اصلی الگوریتم های گوگل می باشند.

لینک ها همراه با محتوا، عامل اصلی در رتبه بندی صفحات مختلف در نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو می باشد و در صورتی که شما می خواهید رتبه بندی قوی تری داشته باشید، نباید لینک ها را فراموش کنید.

لینک ها را می توان به صورت منفعل نیز به دست آورد، اما شما نمی توانید صبر کنید دیگران صفحات شما را پیدا کنند و سپس از لینک های شما استفاده کنند بلکه شما باید به صورت فعال تلاش کنید تا بتوانید در نتایج جستجو، رقابت کنید – شما نیازمند تبلیغات راهبردی محتوایی و لینک سازی می باشید.

اما، همه محتواهایی که شما ایجاد می کنید ارزش بک لینک را ندارند و یا برای کمپین های جذب لینک مناسب نیستند. تبلیغات صفحات صحیح، مهم ترین روش برای رسیدن به موفقیت و درک دقیق از محتوایی با قابلیت لینک سازی می باشد که باعث می شود بر اساس این درک، بتوانید استراتژی لینک سازی توسعه دهید.

محتوا با قابلیت لینک سازی، بازه گسترده ای از مخاطبین را در صدر قیف بازاریابی در نظر می گیرد؛ این محتوا در واقع با در نظر داشتن افراد هدف، به منظور افزایش آگاهی تولید می شود که در نتیجه، این افراد ممکن است برای اولین بار با برند شما تعامل داشته باشند. شما باید محتوایی داشته باشید که تا حد امکان برای افراد زیادی قابل استفاده باشد و همین موضوع باعث می شود که این محتوا لینک پذیر شود – افراد از محتواهای غیر مرتبط بک لینک نمی گیرند، هر چند هم که از طریق ایمیل مکاتبه های قوی و خوبی داشته باشید.

بعضی از نمونه هایی از محتواها که قابلیت لینک سازی دارند شامل این موارد می باشند:

  • محتوای جامع یا بنیادی
  • محتوایی با طراحی دقیق و جذابیت بصری
  • محتوای چالش بر انگیز و جذاب
  • محتوای تعاملی و درگیر کننده
  • محتوایی با ارزش خبری و مطابق با گرایش های مختلف
  • غیره…

این نوع از محتواها برای مخاطبین مختلف مناسب هستند و می توانند برای کمپین های لینک سازی مناسب باشد.

اما نکته جالب این است که معمولا به سختی می توانید این صفحه هایی که ارزش لینک شدن دارند را در موتور جستجو رتبه بندی کنید زیرا معمولا رقابت زیادی برای این صفحات در SERP ها وجود دارد (به دلیل پوشش موضوع گسترده ای که دارند). اما در صورتی که شما بتوانید برای این صفحات نتایج خوبی در رتبه بندی گوگل بدست آورید، احتمالا می توانید از طریق مستنداتی که دیگران برای پوشش موضوعات گسترده در نظر میگیرند، لینک به دست بیاورید.

در نهایت، حتی در صورتی که صفحات لینک پذیر شما در موتورهای جستجو رتبه بندی نشوند، این محتواها به شما کمک می کنند تا لینک هایی را به دست بیاورید که موجب اعتبار و قدرت برای وبسایت و برند شما می شود تا محتوای شما که مبتنی بر کلمات کلیدی هستند نیز بتوانند رتبه بندی بهتری داشته باشند.

استفاده از محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی برای افزایش قابلیت رویت

لینک ها باعث می شوند که رتبه بندی شما افزایش پیدا کند اما محتوایی که قابلیت جذب لینک را دارد همیشه رتبه بندی خوبی پیدا نمی کند – این محتوا برای دریافت لینک طراحی شده است نه رتبه بندی. اما، شما همیشه باید محتوای راهبردی و مبتنی بر کلمات کلیدی ایجاد کنید که هدف آن، رتبه بندی در موتور جستجو و قابلیت رویت باشد.

هدف اصلی محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی رتبه بندی بهتر برای مجموعه ای از کلمات کلیدی و طرح های مختلف می باشد و بر خلاف محتوا با قابلیت جذب لینک – که مخاطبین گسترده ای را هدف می گیرد – این نوع از محتوا یک مخاطب هدف محدود تر و خاص را هدف می گیرد.

برای یافتن این مخاطبین، شما باید جستجوی کلمات کلیدی راهبردی و تحلیل های زمینه ای را انجام دهید. یافتن کلمات کلیدی هدف یک فرآیند گسترده می باشد اما شما می توانید با در نظر گرفتن موضوعات زیر، کار را شروع کنید:

  • کدام عبارات و کلمات به صورت مستقیم مرتبط با محصولات و سرویس های شما می باشد؟
  • آیا گوگل «جستجوی مربوطه» را برای این عبارات ارائه می کند؟
  • کدام عبارات برای مخاطبین شما مناسب است؟ آیا تفاوتی از این نظر بین مخاطبین وجود دارد؟
  • آیا عبارت های هم معنی و جایگزین برای صفحه های فعلی وجود دارد؟
  • آیا رقبای شما از عبارات متفاوتی در سایت شان استفاده می کنند؟
  • غیره

این لیست یک لیست کامل نیست، اما این سوالات می توانند نقطه آغاز کار در جهت صحیح باشند.

مادامی که شما کلمات کلیدی هدف را شناسایی می کنید، شما باید امکان استفاده از این کلمات کلیدی و محتوایی که می خواهید برای آن ها ایجاد کنید را هم از نظر رتبه بندی، در نظر بگیرید – فرصت های جستجوی مرتبط با هر کدام از این کلمات کلیدی به چه صورتی است؟

در حالی که انواع عواملی وجود دارد که می توان آن ها را از نظر فرصت جستجو در نظر گرفت، در نهایت مهم ترین موضوعات حجم جستجو و رقابت برای کلمات کلیدی می باشد. هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، فرصت ترافیک بیشتر و رقابت کمتر به این معنی است که احتمال این که شما رتبه بندی شوید، بیشتر می باشد.

یک موضوع مهم که باید در رابطه با حجم جستجو در نظر داشته باشید، این است که تخمین های ارائه شده (از ابزاری مانند SEMrush) ممکن است برای یک عبارت کمتر از حد واقعی باشد زیرا این تخمین ها تنها حجم مربوط با همان عبارت خاص را ارائه می کنند. اما، درصورتی که شما یک صفحه ایجاد کنید که رتبه بندی خوبی برای یک عبارت داشته باشد، این صفحه احتمالا برای تمام عبارات کلیدی طولانی مرتبط با آن عبارت منفرد نیز رتبه بندی خوبی خواهد داشت که این موضوع باعث می شود حجم جستجوی به دست آمده به صورت محسوسی افزایش پیدا کند.

در حالی که به سختی می توان برای محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی لینک به دست آورد- مجدد به این دلیل که این محتوا بر روی مخاطبین محدود تری متمرکز می باشد – رتبه بندی صفحات شما باعث می شود این فرصت را داشته باشد تا با ذکر مطالبی در صفحات دیگر تولید کنندگان محتوا که در رابطه با همان موضوع کار می کنند، به صورت منفعل لینک به دست بیاورید. شما باید از تمام فرصت های لینک سازی موجود استفاده کنید اما این صفحات معمولا مبتنی بر تمرکز دقیق بر روی مخاطبین خاص و معیار دیگر صفحات مرتبط (محتوایی با قابلیت جذب لینک) در سایت شما، رتبه بندی می شوند.

تولید محتوای تبدیل کننده برای جذب ترافیک تایید صلاحیت شده

محتوایی که قابلیت دریافت لینک دارد و محتوای متمرکز بر روی کلمات کلیدی با یکدیگر کار می کنند تا باعث بهبود عملکرد جستجوی ارگانیک شده و افراد بیشتری را به سایت شما جذب کند. اما، شما باز هم نیازمند صفحه های تبدیل کننده هستید تا بتوانید از افزایش مخاطبین خودتان، منفعت ببرید.

محتوای تبدیل کننده بازدید کننده هایی که در انتهای قیف بازاریابی شما قرار دارند را هدف می گیرد و آن ها را تحریک می کند تا یک کار خاص (ثبت نام در ایمیل، تماس تلفنی، خرید و غیره) را انجام دهند. ماهیت تبلیغاتی این صفحات باعث می شود که سایت های دیگر به سختی برای این صفحات بک لینک ارائه کنند. به همین دلیل، گوگل تنها این صفحات را در جستجوهایی ارائه می کند که تجاری هستند و خاص محصولات و یا سرویس های شما می باشند و این صفحات معمولا، از نظر نتایج جستجو به شدت رقابتی هستند.

اما، با لینک سازی های مناسب به صورت داخلی شما می توانید رتبه بندی برای صفحه های تبدیل کننده را با انتقال اعتبار از صفحاتی که قابلیت جذب لینک دارند، افزایش دهید. شما میتوانید از لینک سازی داخلی برای هدایت بازدید کننده های ارگانیک از محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی با رتبه بندی بالا به این صفحات، استفاده کنید.

محتوای تبدیل کننده یکی از مهم ترین موضوعات برای موفقیت کسب و کار شما می باشد و من به شما پیشنهاد می کنم که منابع مختلف را بررسی کنید تا بتوانید صفحه های تبدیل کننده را ایجاد کنید و سایت خودتان را برای این تبدیل ها، بهینه سازی کنید.

بازاریابی جامع محتوایی برای موفقیت

انواع مختلف از محتوا اهداف مختلفی دارند و سه هدف اصلی محتوای آنلاین شامل لینک، کلمات کلیدی و تبدیل می باشد. برای ایجاد کردن یک وبسایت موفق، شما باید تمام این اهداف را مطابق با محتوای خودتان، بررسی کنید.

موثر ترین استراتژی های محتوایی این KPI ها را با انواع مختلف از محتوایی که با یکدیگر از این اهداف پشتیبانی می کنند در نظر می گیرد – محتوایی که قابلیت جذب لینک دارد باعث شکل گیری اعتبار می شود و از رتبه بندی برای محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی پشتیبانی می کند. همین محتوا باعث افزایش قابلیت رویت شده و بازدید کننده های جدید به سایت جذب می کند و لینک های داخلی از این صفحات باعث می شود که بازدید کننده های ارگانیک به صفحه های تبدیل بروند و سپس در آن جا فرم اطلاعات را پر می کنند تا تیم فروش با آن ها تماس بر قرار کند.

سرمایه گذاری در این محتوا بخش اساسی موفقیت آنلاین می باشد و زمانی که تمام صفحات شما به خوبی به صورت بخش های مختلف از استراتژی بازاریابی محتوایی جامع کار کنند، می تواند اتفاق زیبایی رقم بخورد!

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *