جدیدترین روش های سئو سایت را دنبال کرده و در سایت خود اعمال کنید. در اینجا قصد داریم 7 روش عالی برای سئو سایت را مطرح کنیم که شما فارغ از گفته های گوگل، همیشه باید آن ها را اجرا کنید.

شما همیشه باید در ذهن داشته باشید که آنلاین بودن و حضور در فضای مجازی، همیشه فراتر از رتبه بندی در نتایج جستجو می باشد.

به روش های مختلف، رتبه بندی جستجوی ارگانیک مایه حیات جهان کسب و کار آنلاین می باشد.

همانطور که متخصصین سئو به خوبی می دانند، گوگل همیشه در رابطه با الگوریتم های جستجوی خودش راز آلود عمل می کند و در عین حال، همیشه آن ها را به روز رسانی می کند. زمانی که یک به روز رسانی منتشر می شود، متخصصین موتور جستجو خیلی سریع فرضیاتی را در رابطه با تاثیر این به روز رسانی ها بر روی استراتژی های سئو مطرح می کنند تا بتوانند ربات های قدرتمند گوگل را راضی نگاه دارند.

گاهی، متخصصینی که پشت صحنه در گوگل کار می کنند، نکات بسیار مهمی را در رابطه با نشانه های به روز رسانی های خودشان مطرح میکنند. مثلا می گویند فلان چیز اولویت دارد، نسبت به فلان موضوع باید اجتناب کنید و … .

در هر صورت، فارغ از موضوعاتی که گوگل مطرح می کند، وظایفی در حوزه سئو وب سایت ها وجود دارد که شما همیشه باید نسبت به آن ها هوشیار باشید. در اینجا 7 مورد از عالی ترین روش های بهبود سئو را مطرح میکنیم:

  1. بهینه سازی متن جایگزین تصویر

متن جایگزین تصویر، همیشه یکی از مهم ترین روش های بهبود سئو سایت بوده است. در طول سال های اخیر، صحبت های زیادی مطرح بوده است که گوگل از یادگیری ماشین استفاده می کند تا متوجه ماهیت یک تصویر و زمینه موضوعی عکس شود. در واقع این عملکرد، در اصل عملکرد متن جایگزین تصویر بود.

در نتیجه آیا این بدین معنی است که حالا زمان گذاشتن بر روی متن جایگزین تصویر، کار بیهوده ای است؟

قطعا خیر.

فارغ از این موضوعات، با وجود تمام فرآیند هایی که توسط هوش مصنوعی برای شناسایی تصاویر پیش می روند، اگر شما متن جایگزین تصویر را در وبسایت خودتان قرار دهید، قطعا چیزی از دست نمی دهید. همیشه در نظر داشته باشید که یادگیری ماشین یک مفهوم نسبتا جدید می باشد. در حالی که متن جایگزین تصویر ممکن است در پنج یا ده سال آتی کاربرد خودش را از دست بدهد (شاید هم زودتر)، بهینه سازی تصاویر به روش قدیمی سئو، همیشه یکی از بهترین روش هایی است که بتوانید سئو خودتان را ایمن نگاه دارید.

  1. اولویت بخشیدن به اعتبار محتوا

اعتبار محتوا از همان ابتدای کار، یکی از روش های مبهم در سئو وب سایت بوده است. کاملا مشخص است که گوگل می خواهد که معتبرترین و بهترین محتوا را بر اساس عبارت جستجوی کاربران، به آن ها ارائه کند.

بر اساس به روز رسانی Medic Core در آگوست 2018، تا حدی مشخص شد که سازمان های موجود در صنایع Your Money Your Life، مجبور بودند تا از محتوای E.A.T (تخصص، اعتبار و اعتماد) بهره ببرند. اما، در این به روز رسانی در مارس، به نظر می رسد که بخش زیادی از جزییات در رابطه با این مفاهیم تنظیم شده است (البته این فقط یک حدس است).

مردم با سوالات زیادی رو به رو شدند. “آیا ما باید بر روی ایجاد کردن اعتبار برای محتوای خودمان متمرکز شویم؟ در این صورت، این محتوا باید چگونه باشد؟”

خیلی ساده و شفاف بخواهیم بگوییم، شما همیشه باید تلاش کنید محتوایی معتبر ایجاد کنید، همیشه!

این موضوع در واقع مبتنی بر مبانی تولید محتوای آگاهی بخش و قابل اعتماد می باشد. شما باید کاری کنید که یک کاربر عادی بتواند از این اطلاعات استفاده کند، از اطلاعات معتبر و داده های قوی استفاده کنید تا از ادعای خودتان پشتیبانی کنید و استدلال های شفاف ارائه کنید. این استراتژی های رایج تولید محتوای معتبر از زمان شروع اینترنت، اهمیت زیادی داشته است.

  1. تولید محتوای طولانی تر

جان مولر اخیرا به صورت عمومی بیان کرده است که تعداد کلمات به خودی خود، یک عامل رتبه بندی به شمار نمی آید.

“بعضی از صفحات، کلمات بسیار زیادی دارند که هیچ پیامی در آن ها نیست، در نتیجه شمار کلمات نمی تواند نشان دهنده کیفیت یک صفحه باشد.”

با در نظر داشتن این موضوع، گوگل الزاما محتوای شما را مبتنی بر تعداد کلمات رتبه بندی نمی کند. حالت کوتاه محتوا درست به اندازه محتوای طولانی، پتانسیل رتبه بندی را دارد.

اما آیا این بدین معنی است که شما در این روش سئو فقط باید محتوای کوتاه ایجاد کنید؟

خیر.

مهم ترین موضوعی که در رابطه با تولید محتوا وجود دارد، این است که محتوا اطلاعات مفیدی را مبتنی بر عبارات جستجوی خاص در اختیار کاربران قرار دهد و مهم تر از آن، مطابق با هدف جستجوی کاربر باشد. شاید شما بتوانید تنها با 500 کلمه به این هدف برسید و گاهی نیز ممکن است نیازمند 5000 کلمه باشید. در نهایت، شما بهترین کسی هستید که می توانید در این رابطه تصمیم گیری کنید.

بر اساس یک تحقیق اخیر توسط Backlinko، «محتوای طولانی میانگین 77.2% لینک بیشتری از مقاله های کوتاه به دست می آورد. از این رو، محتوای طولانی به نظر برای به دست آوردن بک لینک بهتر می باشد.» همین موضوع باعث می شود که جستجوی ارگانیک نتایج نیز بهبود پیدا کند.

شما باید در نظر داشته باشید که محتوایی که تعداد کلمات بیشتری دارد، احتمالا می تواند عبارات جستجوی بیشتری را هدف بگیرد. در نتیجه، بهتر است شما بیشتر تلاش کنید تا محتوای طولانی ایجاد کنید. البته باید مطمئن شوید که مطلب را بیهوده کش ندهید و همیشه تلاش کنید که با دیدگاه های معتبر و دقیق، به سوالات کاربران پاسخ دهید.

  1. در نظر گرفتن AMP

دوباره بر اساس گفته های جان مولر، او چند سال پیش در یک برنامه گفت که AMP یک عامل رتبه بندی به شمار نمی آید.

این روزها، فارغ از تاثیر AMP بر روی رتبه بندی، این تکنیک تبدیل به یکی از مهم ترین بخش های سئو شده است زیرا تعداد جستجوهای انجام شده با استفاده از موبایل به شدت افزایش یافته است.

یکی از مهم ترین به روز رسانی های گوگل در سال 2018، mobile-first index در گوگل بود. از آن زمان تاکنون، این شایعه مطرح شده است که AMP بر روی رتبه بندی تاثیراتی را ایجاد میکند.

در نتیجه آیا صفحات AMP ارزش تلاش دارند؟

قطعا!

نرخ استفاده از این تکنیک در حال افزایش شدید می باشد. نزدیک به 31 میلیون دامنه مختلف در سال گذشته از AMP ها استفاده کرده اند. سئو، حالا از کامپیوترهای شخصی دورتر شده است و به صفحات موبایل نزدیک شدند. هر چه شما دیرتر از AMP استفاده کنید، احتمالا بیشتر از بقیه عقب خواهید ماند.

  1. هدف گیری کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی LSI، به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما تاثیر ندارد. اما اگر شما به دقت کلمات کلیدی LSI را انتخاب کنید که باعث شود بتوانید اطلاعات مرتبط با عبارات و کلمات کلیدی هدف خودتان را بهتر پوشش دهید، قطعا این موضوع می تواند به موفقیت شما کمک کند. این موضوع به نوبه خود، به شما کمک می کند تا رتبه بندی بالاتری را برای عبارات جستجوی مربوطه به دست بیاورید و دیگر دچار جریمه تکرار بی مورد کلمات کلیدی نشوید.

در صورتی که شما از کلمات کلیدی LSI استفاده نمی کنید، قطعا گوگل به سختی می تواند ارتباطات سئو و همپوشانی محتوا (Content Overlap) را در وب سایت شما را شناسایی کند. در نتیجه، به جای این که تلاش کنید که از کلمات کلیدی مشابه به صورت مکرر در محتوای خودتان استفاده کنید، استفاده از عبارات کلیدی LSI می تواند به ربات جستجوگر گوگل کمک کند تا پیام و ارتباط موضوعی محتوای شما را بهتر درک کنند.

هدف ما استفاده از این عبارات کلیدی به صورت طبیعی و محاوره ای می باشد. در صورتی که این عبارات به صورت صحیح مورد استفاده قرار گیرند، می توانند به بازدیدکنندگان وبسایت شما کمک کنند تا پاسخ هایی که نیاز دارند را پیدا کنند و همچنین به گوگل نیز کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند.

  1. کلمات کلیدی در نام دامنه

روزهایی که تطابق دقیق دامنه می توانست در سئو جادو کند، دیگر گذشته است.

این روزها، URL یک دامنه یک نقش حاشیه ای در عوامل رتبه بندی گوگل ایفا می کند. بر اساس خود گوگل:

“شما نیاز به پاسخ دارید نه یک میلیون صفحه، در نتیجه سیستم های رتبه بندی در گوگل صدها میلیون صفحه را در ایندکس جستجوی خودش دسته بندی می کند تا بتواند اطلاعات مفید و مرتبط را به شما تنها در کسری از ثانیه، ارائه کند.”

حالا، این همیشه بدین معنی نیست که استفاده از کلمات کلیدی در دامنه تان، کار بدی است. تطابق دقیق دامنه می تواند به صورت پتانسیل نقش مفیدی در رتبه بندی صفحه شما داشته باشد. اما این کار کمی خطرناک است.

نکته کلیدی در این قسمت، این است که شما نام دامنه خودتان را مطابق با هدف جستجوی کاربر مشخص کنید. به عنوان مثال، می خواهیم برای “بازاریابی وکیل” در گوگل جستجو کنیم:

بیشتر سایت هایی که در این صفحه در رتبه بندی بالایی قرار گرفته اند، این عبارت را در نام دامنه خودشان دارند.

هدف جستجوی کاربر پشت این عبارت جستجو، تقریبا مشخص است: وکلایی که به دنبال خدمات بازاریابی هستند. با در نظر داشتن این موضوع، استفاده از این کلمه کلیدی در نام دامنه میتواند به یک وبسایت و یا ارائه دهنده خدمات کمک کند تا برای این عبارت جستجو، رتبه بندی شود.

در نتیجه در بعضی از موارد، استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه می تواند سر نخ هایی را در رابطه با محتوای یک وبسایت ایجاد کند و همچنین به کاربران نیز نشان می دهد که این وبسایت ها می توانند به سوالات آن ها پاسخ دهند.

البته این موضوع برای تمام دامنه ها صدق نمی کند.

مثلا ما می خواهیم برای عبارت “تعویض اگزوز” در گوگل جستجو کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید، هیچ کدام از دامنه هایی که رتبه بندی بالایی را دریافت کرده اند این کلمه کلیدی را در نام دامنه خودشان ندارند. برای عباراتی مانند این مورد، گوگل مشخص کرده است که جستجوها معمولا به هدف یافتن منابعی مانند فهرست، راهنما و یا دستورات آموزشی انجام می شود. در نتیجه استفاده کردن از این کلمات کلیدی در نام دامنه خیلی کار خوبی نیست.

در نظر داشته باشید اگر شما می خواهید این کار را امتحان کنید، باید خیلی نسبت به آن دقیق باشید. گوگل وقتی دید که افراد زیادی از این روش برای تقلب استفاده می کنند، نسبت به آن بسیار حساس شده است.

  1. HTTPS

گوگل اخیرا گفته است که پروتکل HTTPS یک عامل رتبه بندی ضعیف می باشد. جان مولر حتی این موضوع را در ماه ژانویه نیز تایید کرد.

حتی با وجود این که برای ایندکس شدن توسط گوگل از نظر فنی نیازی نیست که حتما شما HTTPS داشته باشید، اما این بدین معنی نیست که شما نباید تاییدیه SSL را دریافت کنید!

زمانی که شما به یک وبسایت می روید، گوگل خیلی شفاف بیان می کند که آیا این وبسایت امن است یا خیر. این نماد قرمز به صورت “Not Secure” یا نا ایمن، می تواند باعث شود افراد زیادی وبسایت شما را ترک کنند. به خصوص در صورتی که قرار باشد کاربران اطلاعات شخصی خودشان مانند نام، آدرس، اطلاعات اعتباری و غیره را در این سایت ها وارد کنند.

در نتیجه شما باید کاری کنید که کاربران سایت شما مطمئن شوند که وارد سایت امنی می شوند و در واقع فارغ از رتبه بندی گوگل، این موضوع اهمیت زیادی دارد.

جمع بندی

کاملا مشخص است که شما باید در بهترین شرایط قرار داشته باشید تا در گوگل رتبه بندی شوید. اما، باید در نظر داشته باشید که حفظ حضور با کیفیت در دنیای آنلاین، فراتر از رتبه بندی در جستجو می باشد.

مهم نیست که گوگل چه چیزی می گوید و یا چه کاری انجام میدهد، وظایف بسیار زیادی در رابطه با سئو وجود دارد که شما نباید نسبت به آن غافل شوید. بعضی از این موضوعات باید انجام شوند چون تاثیر منفی بر روی شما ندارند و بعضی از آن ها نیز باید انجام شوند چون باعث پیشرفت و سرافرازی سایت شما می شوند.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *