[ad_1]

آموزش سئو وبلاگ,افزایش سئو وبلاگ,افزایش نرخ تبدیل 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

تاثیر وبلاگ در سئو به صورت مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است. وبلاگ نویسی به خودی خود می تواند از طرق مختلفی برای یک شرکت مفید باشد و یکی از بهترین مزایا آن، تاثیر گذاری مثبت در سئو سایت است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه تاثیر وبلاگ بر سئو را، هم از روش های مستقیم و هم غیر مستقیم بررسی کنیم.

نحوه تاثیر وبلاگ در سئو به صورت مستقیم

1. افزایش بازدید سایت

از طریق وبلاگ نویسی و افزایش سئو وبلاگ می توانید برای طیف گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط به موضوع سایت، محتوا تولید کنید. با این کار می توانید صفحات وبلاگ خود را به عنوان پاسخ برای سوالات بسیاری از کاربران، در صفحه نتایج موتور های جستجو قرار داده، آن ها را به وبلاگ خود جذب کرده، سپس به روش های مختلف آن کاربران را از وبلاگ به وب سایت منتقل کنید.

وبلاگ نویسی به شما کمک خواهد کرد تا به تولید محتوا برای مطالب متنوع تری بپردازید. مطالبی که شاید تولید محتوا برای آن ها در سایت اصلی مناسب نباشد.

2. افزایش صفحات ایندکس شده

آموزش سئو وبلاگ,افزایش سئو وبلاگ,افزایش نرخ تبدیل

افزایش صفحات ایندکس شده، از موارد تاثیر وبلاگ در سئو می باشد. یکی از معیار های اعتبار وب سایت نزد گوگل، داشتن صفحات ایندکس شده زیاد است. البته صفحاتی با سورس و محتوای با کیفیت! همانطور که گفته شد از طریق وبلاگ نویسی می توان برای عبارات کلیدی و موضوعات زیادی محتوا تولید کرد؛ در نتیجه تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل افزایش پیدا خواهند کرد.

به طور کلی، یک وب سایت بزرگتر به عنوان منبع بهتری از اطلاعات برای کاربران محسوب می شود. اما موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که آیا اطلاعات موجود در این وب سایت بزرگ، مفید و با کیفیت هستند یا خیر. پس باید با تدوین یک استراتژی وبلاگ نویسی مناسب، در وبلاگ خود محتوای با کیفیت و مرتبط تولید کنید تا تاثیر مثبت مدنظر حاصل شود.

3. افزایش احتمال دریافت بک لینک

یکی از موارد ارتباط بین وبلاگ و سئو، افزایش احتمال دریافت بک لینک است. تولید محتوای با کیفیت با طیف وسیعی از موضوعات، می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای دریافت بک لینک افزایش دهد. مدیران بسیاری از وب سایت ها لینک صفحات مفید موجود در وب سایت های دیگر را برای استفاده کاربران در سایت خود قرار می دهند. بدین ترتیب احتمال دریافت بک لینک صفحات سایت شما بسیار بالا خواهد رفت.

4. بهبود لینک سازی داخلی

یکی از مهمترین موارد تاثیر وبلاگ در سئو، بهبود لینک سازی داخلی است. همانطور که گفته شد وبلاگ می تواند از طریق موتور های جستجو ترافیک قابل توجهی جذب کند. حال شما می توانید با لینک دادن از صفحات وبلاگ به صفحات فرود وب سایت، به خوبی لینک سازی داخلی انجام دهید.

همچنین با لینک دادن صفحات وبلاگ سئو به یکدیگر، می توانید کاربران را به شکل مطلوبی بین صفحات مختلف منتقل کنید و آمار مربوط به فاکتور page views سایت خود را بهبود بخشید.

5. بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری یکی دیگر از موارد مهم تاثیر وبلاگ بر سئو است. گاهی اوقات ممکن است شما در مقالات سایت خود از اصطلاحاتی استفاده کنید که کاربران مبتدی متوجه معنی آن ها نشوند و اگر بخواهید معنی آن اصطلاحات را توضیح دهید مقاله ذکر شده از موضوع اصلی خود فاصله خواهد گرفت. حال اگر کاربر راهی برای درک آن اصطلاحات نداشته باشد، موجب ایجاد تجربه منفی در او می شود.

یک روش بسیار مناسب برای جلوگیری از این تجربه منفی، لینک دادن اصطلاحات پیچیده به مقالات مربوطه می باشد. از طریق وبلاگ نویسی شما به خوبی می توانید برای تمامی مواردی که احتمال می دهید برای برخی از کاربران نامفهوم باشند، محتوای مرتبط تولید کرده و در آن محتوا مفصلا آن موارد را توضیح دهید. حال می توانید در هر قسمت از وب سایت خود که از آن عبارات و اصطلاحات پیچیده استفاده کرده اید، آن ها را به محتوای مربوط به خود لینک دهید.

نحوه تاثیر وبلاگ بر سئو به صورت غیر مستقیم

1. افزایش نرخ تبدیل

تاثیر وبلاگ بر سئو,تاثیر وبلاگ در سئو,درک نیاز مشتری

از طریق وبلاگ نویسی می توانید مشتریان بالقوه سایت خود را در مورد محصولات و خدمات خود آگاه کنید و موانعی که بر سر راه تبدیل شدن و خرید آن ها وجود دارند را مرتفع سازید. همچنین با وبلاگ نویسی می توانید تخصص خود را در ارتباط با موضوع کسب و کار خود به کاربران ارائه دهید.

هنگامی که کاربران متوجه میزان تخصص شما در زمینه مربوطه شوند، راحت تر می توانند به شما و برندتان اعتماد کنند و این امر موجب افزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد شد. پس به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر وبلاگ در سئو، می توان به بهبود و افزایش نرخ تبدیل اشاره کرد.

2. پاسخ به سوالات و رفع نیاز کاربران

بسیاری از کاربران و مشتریان بالقوه سوالات و دغدغه های مربوط به خرید خود را در بخش نظرات پست های وبلاگ مطرح خواهند کرد و شما از این طریق می توانید به سوالات آن ها پاسخ داده و دغدغه ها را برطرف کنید.

در کسب و کار های اینترنتی که خرید ها به صورت غیر حضوری انجام می شوند، به ندرت چنین فرصتی پیش خواهد آمد که شما بتوانید به این راحتی نیاز ها و مسائل مشتریان بالقوه خود را درک کرده و در زمان مناسب پاسخ مناسبی را ارائه کنید. وبلاگ نویسی یک راه خوب نه تنها برای فروش، بلکه برای افزایش آمار تعامل کاربران در وب سایت نیز است.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *