[ad_1]

شرکت تحقیقاتی مستقل Mixpanel اخیرا گزارش داده است که بالغ‌بر ۵۸ درصد از تمامی گوشی‌های آیفون به سیستم‌عامل جدید گوشی‌های هوشمند اپل، یعنی iOS 15 مجهز شده‌اند؛ درحالی‌که قدرت نرم‌افزاری ۳۶ درصد دیگر گوشی‌های آیفون را نیز iOS 14 تأمین می‌کند. درحقیقت، آمار یادشده نشان می‌دهد که پذیرش سیستم‌عامل جدید کمی کندتر از نسخه پیشین است.

اپل معمولا آمار مربوط درصد نصب سیستم‌عامل‌های جدیدش را منتشر می‌کند؛ اما تا بدین لحظه شاهد ارائه رسمی درصد پذیرش iOS 15 نبوده‌ایم. آخرین داده‌های گزارش‌شده عمومی اپل نشان می‌دهد تا ۳ ژوئن سال جاری میلادی در حدود ۸۵ درصد از تمام دستگاه‌های آیفون سیستم‌عامل iOS 14 را اجرا می‌کنند. گفتنی است تمامی دستگاه‌هایی که با iOS 14 سازگار بوند، واجد شرایط دریافت نسخه جدیدتر نیز هستند.

البته کاربران iOS 14 همچنان می‌توانند بدون به‌روزرسانی به آخرین نسخه اصلی iOS، به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم را دریافت کنند و همین امر، درکنار تغییرات اندک، می‌تواند از دلایلی باشد که کاربران تمایل کم‌تری به دریافت به‌روزرسانی iOS 15 دارند. از سوی دیگر، عرضه iOS 15 آنچنان بی‌نقص نیز نبوده است و کاربران چندین باگ را گزارش کرده‌اند که عمدتا اکنون اصلاح شده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این موارد تأثیری هرچند اندک بر روند انتقال به نسخه جدید داشته‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

اپل برای هفته‌های آینده یک به‌روزرسانی میان‌نسلی بسیار مهم را درنظر گرفته است. بررسی‌های نسخه بتای iOS 15.2 نشان می‌دهد که اپل بخش جدیدی را با نام «قطعات و تاریخچه خدمات» را به برنامه تنظیمات اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تاریخچه خدمات آیفون‌های خود را ببینند و متوجه شوند که اجزای مورد استفاده برای تعمیرات اصلی هستند؛ بنابراین احتمالا به‌روزرسانی بعدی می‌تواند این شرایط را کمی بهبود بدهد.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *