[ad_1]

سرفصل های مقاله

انتخاب نام برند همواره یکی از مهم ترین، جذاب ترین و در عین حال چالش برانگیزترین فعالیت هایی است که یک برند در ابتدای مسیر تولید یک محصول یا خدمت جدید با آن مواجه خواهد بود. ما در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از این اسامی خلاقانه برای برند آشنا نماییم، به علاوه در هر قسمت به توضیح اسامی خلاقانه واقعی و چند نمونه اسم خلاقانه قابل استفاده نیز پرداخته شده است.

اسامی خلاقانه ترکیبی

ایرانسل، زوتوپیا، سبزدانه، گلرنگ از نمونه نام هایی هستند که از ترکیب دو واژه ساخته شده و به بهترین شکل محصول یا خدمت برند را توضیح می دهند. این دسته اسامی همیشه بهترین راه برای بروز خلاقیت شما هستند، البته باید به خاطر داشته باشید که این اسامی تلفظ ساده ای هم داشته باشند و فقط ظاهر نوشتاری نام برند را در نظر نگیرید.

برخی از اسامی خلاقانه ترکیبی که می توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از :

  • سفرمود
  • دلارام
  • تیمتو
  • درنگ
  • فروتوپیا
  • تهرانتک

نام برند هوشمندانه

یکی دیگر از انواع اسامی خلاقانه برای برند، نام های بامزه، شیطنت آمیز و عامیانه هستند. در این اسامی عموما از جناس، قافیه و یا حتی استعاره های احمقانه برای دریافت عکس العمل از مخاطب استفاده می شود.

مثلا به اسامی مثل لپ لپ، مزمز یا پچ پچ که از تکرار یک آوا ساخته شده اند، توجه کنید، خب مسلما مخاطب ترجیح می دهد که به جای واژه دشوار کروسان از پچ پچ یا برای تخم مرغ شانسی از نام برند لپ لپ استفاده کند.

از دیگر انواع اسامی هوشمندانه این چنینی می توان به ترکیب های مترادف و اتباعی رایج در میان عموم با بار طنز اشاره کرد که به دلیل قافیه موجود در این نوع از اسامی، احتمال یادآوری برند در میان آنها بیشتر است.

به عنوان مثال می توان به نام برند تار و مار اشاره کرد. همچنین نام برند تی تاپ یا اشی مشی که از یک ترکیب متجانس استفاده کرده اند، جزو اسامی خلاقانه محسوب می شوند که معنای خاصی هم ندارند.

در ادامه برخی از نمونه ترکیب های اتباعی و ترکیب های مترادف مناسب برای نام برند آورده شده است :

  • ریزه میزه
  • خنزل پنزل
  • آس و پاس
  • بی شیله پیله
  • شلوغ پلوغ
  • خرت و پرت
  • کار و بار
  • تب و تاب
  • شر و شور
  • جیر و ویر
  • دار و درخت
  • چک و چونه
  • سوراخ سنبه

نام برند هوشمندانه - بیلاودمارکتینگ

نمادها و نشانه ها به عنوان نام برند

هنگام انتخاب اسامی خلاقانه برای برند خود نمادها را از یاد نبرید. یکی از راه های انتقال مفاهیم و پیام برند در یک کلمه یا عبارت استفاده از نمادها در نام برند است.

به علاوه استفاده از نمادها و نشانه ها به شما در انتخاب لوگوی متناسب با نام برند نیز کمک خواهند کرد. البته در انتخاب اسامی خلاقانه مبتنی بر نمادها می بایست به اینکه هر یک از این نمادها در فرهنگ های گوناگون تداعی گر چه موضوعی هستند نیز توجه داشته باشید.

به عنوان مثال اگر در حوزه محصولات نوزادان فعالیت می کنید می توانید به جای استفاده از اسامی پرتکراری که به نحوی از کلمات بچه، کودک یا بیبی استفاده می کنند، از عبارت هایی شامل نمادهای مرتبط با نوزادان مثل لک لک استفاده کنید.

لک لک به مدت طولانی در فرهنگ های مختلف تداعی گر تولد بچه بوده و نماد باروری است. این مفهوم که یک لک لک بچه های نوزاد را برای مادرانشان می آورد، به بچه های سراسر اروپا و شمال آمریکا یاد داده می شود.

ریبرندینگ چیست و ۹ اصل تغییر نام تجاری

در ادامه به برخی از نمادهای پرکاربرد در اسامی خلاقانه برای برند های فعال در صنایع مختلف، پرداخته شده است :

  • کفشدوزک : حشره ای با اشتهای زیاد و نماد خوش شانسی
  • ققنوس : پرنده آتش افسانه ای که از میان شعله های آتش برمی خیزد و جان می گیرد. این پرنده علامتی برای رستاخیز است.
  • مورد : مورد همیشه سبز بیانگر جاودانگی است و شکوفه هایش اغلب با مرده دفن می شد تا به روح در سفرش کمک کند.
  • پامچال : به گل نخستین نیز معروف و نشانگر عشق، جوانی و پاکی است. این گل با ایزدبانوی عشق نروژی یعنی فریا پیوند دارد.
  • آناناس : در آمریکا به عنوان مظهر مهمان نوازی شناخته می شود.
  • مرکوری (تیر یا عطارد) : با عقل ، بازرگانی، چهارشنبه و فلز جیوه مرتبط است.
  • فلورا : در اسطوره شناسی رومی فلورا ایزدبانوی بهار و گل بود. جشن او یا فلورالیا در ابتدای بهار برگزار و به معنای از سرگیری چرخه زندگی بود.
  • آمتیس (لعل بنفش) : سنگی معنوی و محافظ است. در گذشته تصور می شد که این سنگ موجب آرامش ذهنی می شود و از مصرف کننده در برابر تاریکی ها محافظت می کند.

نمادها و نشانه ها به عنوان نام برند - بیلاودمارکتینگ

رنگ ها، حیوانات و محصولات کشاورزی به عنوان نام برند

اصلا قصد شوخی نداریم ولی به نظر می رسد که استفاده از نام های ترکیبی شامل  رنگ ها، حیوانات و محصولات کشاورزی به یکی از خلاقانه ترین استراتژی های انتخاب نام برند تبدیل شده است. حتی گاه اوقات این اسامی نشان دهنده حوزه فعالیت کسب وکار نیز نیستند. به عنوان مثال اپل (سیب) و ردبول (گاو قرمز) از جمله این اسامی خلاقانه برای برند می باشند. در میان کسب وکارهای فارسی زبان نیز این دسته از اسامی خلاقانه رایج هستند. به عنوان مثال می توان به نام های انتشارات پرتقال یا خیلی سبز و یا رستوران های سیب 360 اشاره کرد.

در ادامه به نمونه هایی از نام های خلاقانه برند با استفاده از رنگ ها، حیوانات و محصولات کشاورزی می پردازیم :

  • ببر طلایی
  • تمشک سیاه
  • سیب آبی
  • ذرت بنفش
  • خرس نارنجی
  • بادبادک آبی
  • انبه زرد
  • گورخر
  • زرافه

ما در این مقاله سعی کردیم به توضیح برخی از تکنیک های انتخاب اسامی خلاقانه برای برند بپردازیم. البته فرایند انتخاب نام برند بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان آن را به یک مقاله محدود کرد. به همین دلیل بیلاود مارکتینگ پکیجی را تحت عنوان راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکار شما تهیه کرده است که فرایند انتخاب نام برند را برای شما صاحبان کسب وکار، ساده تر خواهد کرد.

[ad_2]

مهرداد محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *