دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی از ابزارهای غیررسمی بررسی قدرت سایت هستند که توسط شرکت moz (معتبرترین شرکت سئو و بهینهسازی سایت در دنیا) ارائه داده شده است.در پی آپدیت نشدن پیچ رنک توسط گوگل به نوعی جایگزین آن شده و به دو فاکتور مهم در بین مدیران سایت ها و سئو کارها تبدیل شده است.
از طریق سایت Moz میتوانید مقدار دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی سایت خود را بررسی کنید.
تعریف اعتبار دامنه و اعتبار صفحه
به زبان عامیانه اعتبار دامنه و صفحه (اتوریته) برابر است با میزان احتمال معرفی سایت شما به کاربران توسط گوگل و با اعدادی بین 1 تا 100 تعریف میگردد.یعنی سایتی که اعتبار صفحه بالاتری دارد همان سایتی است که در نتایج گوگل رنک های اول تا سوم را دارا است ولی اگر اعتبار صفحه کمتری داشته باشد احتمال دارد در صفحه اول گوگل و یا حتی به طور کلی در نتایج حضور نداشته باشد.
نکته اول : domain authority مختص به اعتبار کل دامنه است.
نکته دوم: page authority مختص اعتبار یک صفحه (یک لینک،URL) است.
نکته سوم:دامین اتوریتی توسط مجموع پیچ اتوریتی صفحات سایت محاسبه می شود.
اعتبار صفحه و دامنه چگونه محاسبه میشود؟
از فاکتور های که در محاسبه دخیل میباشند میتوان به تعداد و کیفیت لینک های خارجی سایت،عمر دامنه و یا صفحه،دریافت سیگنال های مثبت از شبکههای اجتماعی،لینک سازی داخلی،محتوای متنی مناسب چند فاکتور مختلف دیگر که کسی از نحوه محاسبه دقیق آن خبردار نیست محاسبه میشود و سعی بر این است عددی که داده میشود با الگوریتمهای گوگل مطابقت داشته باشد.
چه عددی برای پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی مناسب است؟
- عدد بالای ۷۰ بسیار بالا و ایده آل است.
- عدد ۶۰ و بالاتر بسیار قوی است.
- عدد ۵۰ و بالاتر نشان از قدرتمند بودن یک سایت یا صفحه است .
- عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبی است و بسیاری از سایت های معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستند.
- عدد ۳۰ عدد پایینی نیست ولی آنچنان هم، نشان از قوی بودن سایت نیست.
- عدد ۲۰ برای سایت های تازه تأسیس، ممکن است عدد مناسبی باشد و کمتر از آن، عدد پایینی است.
عوامل موثر در اتوریتی سایت
- مقدارمتوسط پیچ رنک همه صفحات
- لینک های وردی و خروجی
- بزرگی سایت
- سرعت ایندکس شدن صفحات
- زمان حضور در سایت
- نرخ خروج پایین
- تعداد صفحات بازدید شده
- تعامل با رسانه های اجتماعی
- مکان سایت
بدون دیدگاه