[ad_1]

لینک سازی داخلی محتوای وب سایت شما را به هم متصل و مرتبط می کند و به گوگل ایده ای از ساختار وب سایت می دهد. این لینک ها می توانند سلسله مراتبی را در سایت شما ایجاد کنند و به شما این امکان را می دهند که به صفحات مهم سایت خود ارزش بیشتری نسبت به سایر صفحاتی که اهمیت کمتری برای شما دارند، بدهید. بنابراین استفاده از برنامه ی لینک سازی مناسب می تواند سئو سایت شما را تقویت کند.
لینک سازی داخلی چیست؟
لینک های داخلی پیوندهایی بین صفحات سایت شما می باشند. هم کاربران و هم موتورهای جستجو از این لینک ها برای یافتن محتوای موجود در سایت شما استفاده می کنند. کاربران شما از این پیوندها برای پیمایش بین صفحات سایت شما و یافتن محتوایی که به آن نیاز دارند استفاده می کنند.
موتورهای جستجو نیز از لینک ها برای پیمایش سایت شما و بررسی و دسترسی راحت تر به صفحات استفاده می کنند. اگر یک صفحه از هیچ یک از صفحات دیگر سایت شما لینک نگرفته باشد، ربات های موتور های جستجو نمی توانند آن را پیدا کنند.
لینک سازی داخلی انواع متفاوتی دارد. علاوه بر لینک های موجود در صفحه اصلی، منو و…، می توانید پیوندهایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید که تحت عنوان لینک های متنی شناخته می شوند. پیوندهای متنی کاربران شما را به محتوای جالب و مرتبط راهنمایی می کنند.
علاوه بر این، این لینک ها به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا دریابند که چه محتوا هایی در سایت شما به یکدیگر مرتبط هستند و ارزش آن ها را تعیین کنند. هر چه یک صفحه لینک های بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو مهم تر به نظر می رسد. بنابراین، لینک داخلی در سئو بسیار حائز اهمیت است.
هر وب سایت می تواند دارای لینک های داخلی و خارجی باشد. لینک سازی داخلی، صفحات و پست های مربوط به یک وب سایت و لینک های خارجی صفحات آن را به وب سایت های دیگر متصل میکنند. در این مقاله قصد داریم به آموزش لینک سازی داخلی و نکات مرتبط به آن بپردازیم.
اهمیت لینک سازی داخلی
اهمیت لینک سازی داخلی نزد گوگل و سایر موتور های جستجو بسیار بالاست، اما دلیل این اهمیت چیست؟ گوگل برای کشف محتوا ها در وب سایت ها و رتبه بندی آن ها در نتایج جستجو خود، لینک ها را دنبال و صفحات مقصد آن ها را بررسی می کند.
اگر یک پست یا صفحه لینک های زیادی دریافت کند، نشانه ای برای گوگل مبنی بر این است که یک مقاله مهم یا با ارزش در آن صفحه قرار دارد. این موضوع هم برای لینک های داخلی صادق است و هم برای لینک های خارجی.
شما به عنوان مالک سایت این امکان را دارید که لینک های داخلی سایت خود را کنترل کنید و با لینک سازی داخلی مناسب، می توانید بازدیدکنندگان و گوگل را به مهم ترین صفحات خود هدایت کنید. در ادامه دو مورد مهم در ارتباط با اهمیت لینک سازی داخلی و کاربرد آن را بیان می کنیم.
1. ایجاد ارتباط بین مقالات
گوگل وب سایت ها را با دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی به وسیله ربات های خود (خزنده ها) بررسی می کند. هنگامی که این ربات ها به صفحه اصلی یک وب سایت می رسند، شروع به بررسی صفحه کرده و لینک های موجود در آن را دنبال می کنند. با دنبال کردن این لینک ها، گوگل می تواند رابطه بین صفحات مختلف، پست ها و سایر محتواها را بررسی کند. به این ترتیب گوگل متوجه می شود که کدام صفحات در سایت شما موضوعات مشابهی را پوشش می دهند.
2. افزایش ارزش صفحات
گوگل علاوه بر درک رابطه بین محتوا ها، ارزش و رنک را بین تمام لینک های موجود در یک صفحه وب تقسیم میکند. اغلب صفحه اصلی یک وب سایت بیشترین ارزش لینک را دارد زیرا این صفحه معمولا بیشترین بک لینک و بازدید را به خود اختصاص می دهد. این مقدار ارزش لینک بین تمام پیوندهای موجود در صفحه اصلی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
بنابراین، جدیدترین پستهای سایت شما ارزش لینک بیشتری را دریافت میکنند، البته اگر از صفحه اصلی به آنها لینک داده شود، نه فقط در صفحه دسته بندی. همچنین اگر پست های جدید از صفحه اصلی به آنها پیوند داده شوند، گوگل سریعتر می تواند آن ها را پیدا کند.
هرچه تعداد لینک هایی که به یک صفحه خاص می رسند بیشتر باشد، ارزش آن صفحه بالاتر می رود و گوگل صفحهای که لینک های ارزشمند زیادی را دریافت میکند، مهمتر میداند و شانس ایندکس شدن آن صفحه افزایش می یابد.
آموزش لینک سازی داخلی و مراحل آن
ارزیابی و بهبود لینک سازی داخلی برای سئوی سایت شما بسیار مهم است. با افزودن لینکهای داخلی مناسب، می توانید موارد زیر را محقق کنید:
- متصل و مرتبط کردن صفحات به یکدیگر
- انتقال و افزایش ارزش صفحات
برای تدوین استراتژی ساخت لینک داخلی، چندین نکته وجود دارد که باید آن ها در نظر بگیرید. البته اینکه دقیقاً چگونه این موارد را انجام می دهید به سایت و اهداف شما بستگی دارد، اما مراحل زیر قوانین کلی محسوب می شوند.
ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید
به صاحبان وب سایت ها توصیه می شود که وب سایت خود را به صورت یک هرم تصور کنند. در بالای آن صفحه اصلی قرار دارد، در زیر آن برخی بخش ها یا دسته بندی ها وجود دارند، و در پایین تر، پست ها، مقالات و صفحات جداگانه قرار می گیرند. معمولا هرچه صفحات در قسمت های پایین تر این هرم قرار بگیرند، تعداد لینک های ورودی آن ها کمتر می شود.
شما باید این ساختار را به خوبی اجرا کنید و منوی سایت باید به خوبی آن را منعکس کند و نمایش دهد.
مهمترین محتوای خود را انتخاب کنید
باید تعیین کنید که مهمترین محتوا های شما کدامند. این مورد به موضوع و هسته کسب و کار شما بستگی دارد. محتوا هایی که می خواهید افراد هنگام جستجوی موضوعات یا محصولاتی که شما در آن ها تخصص دارید مشاهده کنند، محتوا های مهم سایت شما می باشند.
اگر می خواهید به گوگل اطلاع دهید که این صفحات، محتوا های ضروری و مهم شما می باشند، باید لینک های زیادی برای آن ایجاد کنید. نقاط مختلف زیادی وجود دارند که از آنجا می توانید به محتوای های مهم خود لینک دهید اما فراموش نکنید که باید از محتوا های مهم نیز به صفحات و مقالات زیرمجموعه، لینک دهید.
ایجاد لینک بین صفحات والد و فرزند
مجددا ساختار هرمی سایت را تصور کنید. اگر صفحات دسته بندی را به عنوان والد و صفحات زیرمجموعه آن را صفحات فرزند در نظر بگیریم، صفحات والد باید به صفحات فرزند خود لینک داخلی داشته باشند. علاوه بر آن صفحات فرزند باید به یکدیگر و همچنین صفحات والد خود لینک دهند. با توجه به ارتباط موضوعی بین این صفحات، وجود لینک های داخلی بین آن ها کاملا منطقی است.
افزودن لینک داخلی به مقالات مرتبط
طبقه بندی ها، مانند دسته ها و برچسب ها، به شما کمک می کنند تا سایت خود را سازماندهی کنید و به کاربران و گوگل کمک می کند تا متوجه شوند محتوای شما در مورد چیست. ساخت لینک داخلی برای طبقه بندی ای که پست به آن تعلق دارد می تواند مفید باشد. افزودن لینک به دسته و برچسبها به گوگل کمک میکند ساختار وبلاگ شما را بهتر درک کرده و به بازدیدکنندگان کمک میکند راحت تر به پست های مرتبط دسترسی داشته باشند.
ساخت لینک داخلی برای پست های جدید یا محبوب
آخرین مرحله از مراحل لینک سازی داخلی، ایجاد لینک به محبوب ترین یا جدیدترین پست ها در وب سایت شما است. ترجیحاً این بخش ها را در نوار کناری (سایدبار) قرار دهید تا در تمامی صفحات نمایش داده شوند.
همانطور که ارزش و رنک توسط لینک ها به محبوب ترین و جدید ترین پست ها منتقل می شود، ارزش آن ها افزایش می یابد. علاوه بر این، دسترسی بازدیدکنندگان به پستها آسان تر خواهد شد، که باعث افزایش ترافیک میشود و ترافیک بیشتر نشانه مثبتی برای گوگل و سئو سایت شما است.
مطالب زیر را حتما بخوانید
[ad_2]
بدون دیدگاه