[ad_1]

بررسی چگالی کلمات,تراکم عبارت کلیدی,چگالی کلمات چیست 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

چگالی کلمات کلیدی در سئو یکی از مهمترین فاکتور ها به شمار می آید. اهمیت ندادن به این فاکتور مهم، موجب می شود؛ یا ربات های گوگل متوجه موضوع صفحه شما نشوند و آن را برای کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو جای ندهند، یا این که جریمه بهینه سازی بیش ازحد (Over Optimization) شامل حال وب سایت شما شده و صفحه به طور کلی از نتایج جستجو حذف شود. برای درک بهتر مفاهیم مشکلات ذکر شده و علت آن ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی یک کمیت درصدی است که تعداد دفعات تکرار یک عبارت کلیدی مشخص را در یک متن، برحسب درصد مشخص می کند. برای مثال اگر شما یک متن 100 کلمه ای داشته باشید و یک عبارت خاص در آن متن 5 بار تکرار شده باشد، چگالی آن کلمه در متن شما 5 درصد است. این اصطلاح گاها توسط برخی از افراد، تحت عنوان نرخ تکرار کلمات کلیدی یا تراکم عبارت کلیدی نیز شناخته می شود، اما رایج ترین اصطلاح، چگالی کلمات کلیدی می باشد.

چگالی کلمات کلیدی در سئو یکی از معیار هایی است که خزندگان موتور های جستجو توسط آن متوجه می شوند که آیا محتوای موجود در صفحه با کلمات موجود در عنوان، مرتبط است یا خیر.

اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو

چگالی کلمات کلیدی در یک مقاله 3 حالت ممکن دارد که فقط یکی از آن ها حالت استاندارد می باشد و می تواند در سئو سایت تاثیر مثبت بگذارد، تاثیر 2 حالت دیگر منفی است:

1. تاثیر چگالی کم کلمات کلیدی در سئو

این حالتی است که نسبت استفاده از عبارات کلیدی به تعداد کل کلمات یک متن بسیار کم باشد. در این حالت ربات های موتور های جستجو نمی توانند تشخیص دهند که موضوع متن شما چیست و آیا با عباراتی که در عنوان و تگ H1 قرار داده‌اید به محتوای اصلی مرتبط هستند یا خیر، در نتیجه محتوای شما برای عبارت کلیدی مدنظر، رتبه بندی نخواهد شد و اگر هم بشود نمی تواند رتبه های برتر را به خود اختصاص دهد.

2. تاثیر چگالی مناسب کلمات کلیدی در سئو

بررسی چگالی کلمات,تراکم عبارت کلیدی,چگالی کلمات چیست

اگر تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات مقاله در حالت مناسب و استاندارد قرار داشته باشد، یا به عبارت دیگر به تعداد مناسب و استاندارد از کلمات کلیدی در متن اصلی محتوا استفاده کرده باشید، بهترین تاثیر را از چگالی کلمات کلیدی در سئو خواهید گرفت. در این حالت موتورهای جستجو می توانند به سادگی متوجه موضوع اصلی صفحه مدنظر شوند و آن را برای کوئری های مربوطه، رتبه بندی کنند.

3. تاثیر چگالی زیاد کلمات کلیدی در سئو (Keyword Stuffing)

یکی از مواردی که در سئو شامل جریمه می شود، بهینه سازی بیش ازحد یا همان Over Optimization است. استفاده بیش ازحد از کلمات کلیدی، از اعمالی است که در دسته Over Optimization قرار می گیرد. اگر تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی نبست به تعداد کل کلمات متن اصلی، بیشتر از حد استاندارد باشد، شاید در ابتدا مشکلی پیش نیاید و حتی صفحه مذکور رتبه های بالایی در صفحه نتایج جستجو کسب کند، اما به مرور زمان گوگل متوجه وجود Keyword Stuffing در صفحه شده و رتبه آن را به شدت کاهش می دهد. حتی ممکن است آن را به کلی از نتایج جستجو خود حذف کند.

محاسبه چگالی کلمات کلیدی

برای محاسبه و بررسی چگالی کلمات، کار چندان سختی در پیش ندارید. کافی است تعداد تکرار عبارت مدنظر را در کل متن محاسبه کنید، سپس آن عدد را به تعداد کل کلمات متن تقسیم کنید و عدد به دست آمده را در 100 ضرب کنید. اینگونه می توانید متوجه شوید نرخ تکرار کلمات کلیدی چند درصد است. اما در این قسمت یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن دقت کنید:

هنگام محاسبه چگالی کلمات کلیدی یک صفحه سایت، تعداد تکرار کلمات در سورس کد آن صفحه باید درنظر گرفته شود، نه در حالت نمایش معمولی. برای مشاهده سورس کد یک صفحه وب، ابتدا آن صفحه را توسط مرورگر کروم باز کرده، سپس کلید های ترکیبی Ctrl + U را فشارش دهید، در این قسمت است که باید با استفاده از کلید های Ctrl + F تعداد تکرار کلمه مدنظر را محاسبه کنید.

میزان مناسب چگالی کلمات در سئو

متأسفانه، هیچ قانون مشخصی برای چندبار تکرار شدن یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب وجود ندارد زیرا؛ موتورهای جستجو درصد چگالی مناسب کلمه کلیدی را اعلام نمی کنند، بنابراین باید احتیاط کرده و از بهترین توصیه ها استفاده کنید.

برخی افراد میزان چگالی مناسب کلمات در سئو را بین 1 تا 2 درصد می دانند، اما پیشنهاد ما این است که همیشه این عدد را کمتر از 1 نگه دارید، یعنی به ازای هر 100 تا 200 کلمه محتوا، نهایتا 1 عبارت کلیدی در آن وجود داشته باشد.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *