[ad_1]

مقدمه: یک صفحه در سایت چگونه ساخته می شود؟

این بخش، دومین قسمت و ادامه فیلم آموزشی «سایت ها چگونه کار می کنند» می باشد. در قسمت اول به طور کامل در این مورد صحبت کردیم که یک درخواست از چه طریقی و چگونه به سروری که سایت ما روی آن قرار دارد، می رسد.

در ابتدا با مفاهیم اولیه وب و کلید واژه هایی که باید در حوزه وب آن ها را بدانیم، آشنا شدیم. سپس بررسی کردیم که نحوه اتصال به سایت های مختلف چگونه انجام می پذیرد.

در ادامه به بررسی مدل TCP/IP پرداختیم و فهمیدیم که برای دسترسی به یک سایت، نیاز به یک آدرس داریم. با مفاهیم اولیه آدرس آی پی نیز آشنا شدیم.

چرا فقط دسترسی با آی پی آدرس سایت، کار سخت و دشواری است؟

به طور ساده و از روی مدل TCP/IP متوجه شدیم که، هر برنامه در کامپیوتر یا هر دستگاه، برای اینکه بتواند درخواست های خود را به سایر دستگاه های شبکه برساند باید از یک سری قوانین پیروی کند.

ابتدا باید درخواست خود را، با توجه به پروتکل TCP/IP ، بسته بندی کند. سپس از روی کارت شبکه خود، به دستگاهی که می داند باید چطور آن بسته ارسال کند، می فرستد.

آن دستگاه ها هم، بسته را به نزدیک ترین مسیریاب فرستاده و به این صورت درخواست به مقصد می رسد.

خب همین طور که دیدیم، آدرس ها به صورت عددی بیان می شوند. آیا این برای ما انسان ها نیز راحت هست؟ مسلما خیر.

خصوصا اینکه مثلا سروری که اطلاعاتم را در اختیار دیگران قرار می دهم، یک روز دارای یک آی پی هست و فردا ممکن است محل سرور را عوض کنیم و بنابراین آدرس آی پی ام هم عوض می شود.

به همین دلیل همین برای اینکه بتوانیم بدون نظر گرفتن اینکه اطلاعات در چه شبکه ای قرار دارد، به راحتی بتوانیم اطلاعات مرتبط با خودمان را از اعم از متن و تصویر و صدا و ویدئو را دراختیار دیگران قرار دهیم، بهتر است از یک نام استفاده کنم.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *