[ad_1]

اهداف سئو

هدف گذاری در سئو با انتخاب کردن مجموعه ای از عبارات جستجوی دنباله دار و محاوره ای همچنان حائز اهمیت است، مثلاً چگونه یک بوقلمون بپزم؟ گرچه ممکن است نکاتی که تا کنون گوشزد کرده ام خلاف این را برسانند. برای بهینه سازی محتوای درون سایتی باید عبارات کلیدی را در موارد زیر لحاظ کنید:

  • URL ها
  • برچسب های عنوان (Title tag)
  • سرتیتر ها
  • تمام بخش های محتوا
  • توضیحات تصویر و تگ آلت (Alt Tag)

بکوشید محتوایی خلق کنید که منبع عالی و قطعی برای عنوان انتخابی تان باشد و دیگر به هدف گرفتن یکی دو کلمه کلیدی اکتفا نکنید. برای درک بهتر این موضوع می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید؛

راهنمای جامع و کامل معیارها و نحوه تجزیه و تحلیل های بازاریابی محتوا

یک محتوای مفصل و جامع شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های بالای نتایج حاصل از جستجوی موتورهای جستجوگر خواهد داشت؛ البته برای کاربرانی که با موبایل به وبسایت شما سر زده اند، هر چه محتوا کوتاه تر باشد، جذابیت آن بیشتر است و شما باید میان این دو مسئله تعادل و توازن برقرار کنید.

نشر و توزیع محتوا در سئو

این مسئله ارتباط چندانی به مبحث سئو ندارد اما آن قدر مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت. همان طور که با شتاب محتواهای بیشتر و بیشتری تولید می کنیم تا پاسخگوی اشتهای سیری ناپذیر غول محتوا باشیم، بسیاری از ما فراموش می کنیم که این محتوا را به حد کافی و وافی ترویج داده و منتشر کنیم. هدف گذاری در سئو ، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوگر اهمیت بسزایی دارد اما بر اساس نتایج یک مطالعه سهم سئو در آمار بازدید وبسایت یک سوم است. حالا برای بیشتر کردن آمار بازدید محتوای ارزشمندتان چه باید بکنید؟ مقاله ای با عنوان چرا هیچ کس محتوای شما را نمی خواند؟ منتشر کرده ام و در آن استراتژی های مفید و مؤثری را برشمرده ام که شما را در نشر و توزیع محتوایتان یاری خواهد کرد که در این بخش خلاصه وار توضیح خواهم داد؛

  1. طراحی یک برنامه به هم پیوسته و مقیاس محور برای محتوا نویسی: چند محتوای کوتاه خلق کنید و به شیوه های متنوع و متفاوت آن را منتشر کنید تا منابعتان به اوج رسد. از این محتواهای کوتاه برای هدایت کردن طرفداران و خوانندگان خود در مسیر منتهی به خرید، بهره بگیرید.
  2. مخاطبین خود را دسته بندی و تفکیک کنید: برای هر دسته از مخاطبین خود یک محتوای کاملاً اختصاصی طراحی کنید تا میزان مرتبط بودن آن محتوا با سلیقه و خصوصیات فردی مخاطبین به حداکثر برسد و متعاقب با آن نرخ تبدیل افزایش یابد.
  3. برای نشر و توزیع محتوایتان هزینه کنید: در سال ۲۰۱۵ تبلیغ در رسانه های اجتماعی و سایت های بومی و محبوب غوغا کرد و توانست موفقیت حیرت آوری به دست آورد. به عنوان مثال پست ها و مطالب پیشنهاد شده در انتهای هر یک محتواهای سایت بازخورد بسیار خوبی داشت.
  4. دسترسی یافتن به افراد تأثیر گذار در رسانه های اجتماعی (Influencer): بکوشید تا با افرادی ارتباط برقرار کنید که می دانید در صنعت و صنف شما تأثیرگذارند؛ ارتباطات بسیار مهم، لینک های درونی، به اشتراک گذاشته شدن محتوا در رسانه های اجتماعی از نتایج طبیعی ارتباط برقرار کردن با چنینافرادی خواهد بود.

برای مشاهده لیست ابزارهای مناسب برای نشر و توزیع محتوا به اینجا مراجعه کنید تا با تکنولوژی هایی آشنا شوید که شما را در این مسیر بسیار یاری خواهند کرد.

رویکرد شما در مقوله سئو باید یکپارچه و به هم پیوسته باشد نه منقطع و جدای از هم.

همان طور که قبلاً گفته ام، سئو دیگر فعالیت مجزایی نیست که باید به تنهایی به آن پرداخت. بازاریابی محتوا، سئو و فعالیت در رسانه های اجتماعی دست به دست هم می دهند تا آمار بازدید از وبسایت شما افزایش یافته، بتوانید با مخاطبین ارتباط برقرار کرده و در دل آن ها جا باز کنید و بر شمار مخاطبین تان افزوده شود. برای محقق ساختن این هدف باید بدانید و درک کنید که سرنخ های فروش را در کدام بخش از قیف بازاریابی باید جابجا کرد؛ به عنوان مثال از طریق رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر شمار کثیری بازدیدکننده به دست آورید و به بهترین شکل آن ها را به سوی هدف گذاری در سئو هدایت کنید که به همین منظور در وبسایت خود قرار داده اید یا طی یک ایمیل طراحی کرده و برایشان ارسال کرده اید. در پایان با یک پیشنهاد هدفمند و وسوسه انگیز همچون یک کتاب الکترونیک یا وبینار به استقبال آن ها بروید.

رسانه های اجتماعی  در استراتژی سئوی

آمار نشان می دهد مقالاتی که در رسانه های اجتماعی بیشترین تعداد به اشتراک گذاشته شدن را به نام خود ثبت کرده اند، در نتایج حاصل از جستجو رتبه خیلی بهتری را از آن خود کرده اند (حتی اگر مستقیماً این کار را انجام ندهند، به شکلی غیرمستقیم باعث بیشتر دیده شدن و افزایش میزان دسترسی به این مقالات شده و در نتیجه رتبه ارتقا می یابد). حاضر و فعال بودن در رسانه های اجتماعی به مثابه آن است که برای موتورهای جستجوگر علامتی فرستاده و به آن ها بگویید یک محتوای معتبر و قابل اعتماد برای عرضه دادن دارید. در چنین شرایطی حضور در رسانه های اجتماعی دیگر اختیاری و دل بخواهی نیست و به یک ضرورت و اجبار تبدیل شده است.

محتوا مناسب در سئو

هدف گذاری در سئو یک محتوای جالب توجه و سرگرم کننده می تواند تا ابد جذاب باقی بماند و بازدیدکنندگان بسیاری را در ماه ها و سال های آینده روانه سایت شما کند. از این که بر روی یک محتوای بسیار با ارزش سرمایه گذاری زیادی کنید، هراسی به دل راه ندهید، چرا که این محتوا می تواند یک مطلب جالب توجه، منحصر به فرد و آگاهی بخش را به گفتگوهای انجام شده حول محور شما و برندتان بیفزاید. گاهی یک یا دو سال طول می کشد تا یک محتوا به جایگاه در خور خود برسد؛ بنابراین اگر دیدید پس از گذشت چند وقت مقاله یا پست وبلاگی شما آن گونه که شایسه اش است، مورد توجه قرار نگرفت، به هیچ وجه مأیوس نشوید. اگر محتوای شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، بیشتر و بیشتر دیده خواهد شد. وقتی شمار افرادی که این محتوا را خوانده اند، افزایش یابد، به طور طبیعی شمار لینک های داخلی شما بیشتر می شود و این به معنای بالا رفتن رتبه وبسایت شما در جستجوهای ارگانیک و بدون هزینه است. اگر محتوای شما خود محور نباشد و برای مخاطبین ارزش آفرینی کند و شما در تمام کانال ها آن را به معرض نمایش بگذارید، بی تردید توجهی را که لایقش است، به دست خواهد آورد.

شما به این لیست چه نکاتی را اضافه خواهید کرد؟ توصیه و پیشنهادهای طلایی شما برای کسب موفقیت در بازاریابی محتوا چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه نگارش و خلق یک محتوای با کیفیت می توانید به کتاب الکترونیکی رایگانی که برایتان تهیه کرده ایم، مراجعه کنید؛ چگونه می توان اشتهای سیری ناپذیر غول محوا را تغذیه کرد و زنده زنده بلعیده نشد!

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *