[ad_1]

سئو کار سایت,سئو کار کیست,سئوکار 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

سئوکار کسی است که وب سایت ها را جهت نمایش بیشتر در نتایج موتور های جستجو بهینه سازی می کند. به عبارت دیگر او می داند چگونه ترافیک بیشتری را برای یک وب سایت، از طریق موتور های جستجو جذب کند. سئوکار سایت، جایگاه سایت را بر اساس فاکتورهای موتورهای جستجو، برای کلمات مربوط به موضوعات مدنظر، در صفحات نتایج موتورهای جستجو ارتقاء می دهد.

معنی سئوکار چیست؟

همانطور که می دانید موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتیجه ممکن را در پاسخ به جستجوی کاربرانشان به آن ها ارائه کنند؛ به همین دلیل صفحات مختلف وب سایت ها را بر اساس معیارهای مختلف بررسی کرده و برای آن صفحات مطابق با عبارات کلیدی مربوطه، امتیاز و رتبه تعیین می کنند.

بنابراین هر وب سایتی که بتواند بیشتر از سایرین خود را با معیار های موتورهای جستجو مطابق سازد، شانس بیشتری برای نمایش در رتبه های برتر نتایج جستجو و درنتیجه افزایش ورودی ارگانیک خواهد داشت.

یک سئوکار سایت با تمامی معیارهایی که موتورهای جستجو جهت امتیاز دهی به سایت ها بکار می برند آشنایی دارد و می تواند با انجام تغییرات روی سایت، آن را مطابق با آن معیارها بهینه سازی کند و رتبه و جایگاه سایت را در صفحه نتایج جستجو (SERP) افزایش دهد.

مهارت های لازم برای سئوکار

برخی از افراد گمان می کنند کارشناس سئو فقط یک محتوا نویس است و متاتگ های HTML سایت را بهینه سازی می کند، درصورتی که این یک باور اشتباه است و یک سئوکار به مهارت های زیادی نیاز دارد تا بتواند وظایفش را نحو به احسن انجام دهد.

در واقع بهترین سئوکاران افرادی هستند که در زمینه های مختلف بازاریابی دیجیتال مهارت داشته باشند. مهارت‌هایی اصلی سئو مانند تولید و سئو محتوا و سایر مهارت های بازاریابی دیجیتال مانند نوشتن و طراحی وب نیز از مهارت های لازم برای یک سئو کار محسوب می شوند.

برخی از مهارت های کلیدی سئوکار ها:

  • یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجو بالا
  • آشنایی با زبان HTML
  • سئو محتوا (کجا و چگونه کلمات کلیدی را به محتوا اضافه کنیم)
  • توانایی طراحی محتوای تصویری (عکس و ویدیو)
  • توانایی نوشتن محتوای تبلیغاتی
  • مشخص کردن صفحات کلیدی و لینک سازی برای آن ها
  • درک کافی از ساختار سایت و سئو فنی
  • آشنایی با الگوریتم های موتورهای جستجو و تغییرات آن ها
  • توانایی کار با ابزار های تحلیل سئو مانند سرچ کنسول

شرح وظایف سئوکار

سئو کار سایت,سئو کار کیست,سئوکار

شرح وظایف سئوکار بسته به اینکه فرد برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کند یا به صورت فریلنسری روی یک پروژه کار می کند متفاوت است، اما وظایف سئوکار سایت در اکثریت قریب به اتفاق پست های کارشناس سئو به شرح زیر است:

  • تدوین استراتژی تولید محتوا مطابق با استراتژی های بازاریابی شرکت، برای قرار گیری در نتایج برتر موتورهای جستجو.
  • تحقیق کلمات کلیدی مطابق با استراتژی های تعیین شده.
  • تعیین اهدافی که نشان دهنده بهبود فعالیت های بازاریابی باشند.
  • ارتباط موثر با سایر متخصصان بازاریابی برای همسو کردن اهداف.
  • ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت، از جمله پست های وبلاگ و لندینگ پیج ها.
  • بروزرسانی محتواهای وب سایت.
  • لینک سازی داخلی و خارجی مناسب.
  • تحلیل عملکرد وب سایت در سئو از طریق سرچ کنسول و سایر ابزار های سئو.
  • ارائه توصیه های فنی سئو به توسعه دهندگان وب سایت.

چگونه سئوکار شویم؟

سئوکار بودن مستلزم این است که به طور مداوم مهارت های خود را بروز کنید و از پیشرفت های تکنولوژی همیشه مطلع باشید. شما می توانید این کار را با خواندن وبلاگ های سئو، بازاریابی اینترنتی و اطلاع از تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو، به ویژه الگوریتم های گوگل انجام دهید. همچنین باید زمان و انرژی خود را برای ایجاد استراتژی های لینک سازی، سرمایه گذاری کنید.

در ادامه روش هایی که می توانید از طریق آن ها به یک سئوکار ماهر تبدیل شوید را ذکر خواهیم کرد:

توسعه مهارت ها

سئوکار چیست,سئوکار یعنی چه؟,شرح وظایف سئوکار

تبدیل شدن به متخصص سئو در حالت ایده آل به دو چیز نیاز دارد: مهارت تولید محتوا و مهارت تحلیلی. اکثر متخصصان سئو امروزه یکی از آن ها را دارند و دیگری را توسعه می دهند. کارشناسان سئو نویسندگان ماهر و با خلاقیت هستند. برای کسانی که در حرفه سئو هستند داشتن پیشینه نویسندگی قوی، مفید است زیرا؛ بهینه سازی محتوا به گونه ای که گوگل و مخاطبان آن را درک کنند نیاز به خلاقیت دارد.

درک عملکرد موتورهای جستجو

همانطور که گفته شد موتورهای جستجو برای رتبه بندی و امتیاز دادن به صفحات مختلف وب، الگوریتم هایی دارند. شما باید جهت سئوکار سایت شدن با الگوریتم های مختلف و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید و بدانید چه موارد را مثبت و چه مواردی را منفی در نظر می گیرند.

علاوه بر آن سه مفهوم مهم درمورد عملکرد موتورهای جستجو وجود دارند که شما باید در مورد آن ها تحقیق کرده و اطلاعات کافی را به سدت آورید:

  1. Crawl: به خزیدن ربات های موتورهای جستجو جهت بررسی محتوا گفته می شود.
  2. index: به قرار گیری محتوای یک سایت در فهرست دیتابیس گوگل جهت نمایش به کاربران گفته می شود.
  3. Page Rank: ارزش یک صفحه بر اساس معیارهایی که موتورهای جستجو به آن ها اهمیت می دهند.

آشنایی با ابزارهای سئو سایت

معنی سئوکار,وظایف سئوکار سایت

ابزارهای زیادی برای سئوکاران وجود دارند که برخی از آن ها بسیار کاربردی می باشند. بهترین این ابزارها توسط گوگل ارائه می شوند، مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس که بهتر است هر سئوکار به نحوه کار کردن با این ابزار ها و استخراج و تحلیل اطلاعاتی که توسط آن ها ارائه می شوند تسلط کامل داشته، بخصوص تسلط بر سرچ کنسول مهارتی بسیار مهم برای یک سئوکار سایت محسوب می شود.

وب سایت هایی مانند MOZ و Ahref نیز ابزارهای بسیار کاربردی‌ای را برای سئوکاران ارائه می دهند که می توانید از برخی از آن ها اطلاعات بسیار مفیدی را به دست آورید. برای مثال، از ابزار site explore موجود در سایت ahref می توانید بک لینک هایی که به سایت شما داده شده اند را به همراه آدرس سایت منبع و انکر تکست آن لینک ها را مشاهده کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *