[ad_1]

بک لینک اسپم,حذف لینک های اسپم,شناسایی لینک مخرب 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

لینک اسپم به لینکی گفته می شود که بدون توجه به تجربه کاربر در صفحات وب سایت ها قرار می گیرد و هدف آن صرفا افزایش رتبه در صفحه نتایج جستجو است. اما موتورهای جستجو دستورالعمل‌های واضحی دارند که در مورد لینک مخرب یا همان اسپم هشدار می‌دهند و سایت های استفاده کننده از این نوع لینک ها را جریمه می کنند.

تعریف لینک اسپم

لینک های اسپم پیوندهایی هستند که صرفا جهت تبلیغات، بدون توجه به موضوع صفحه مبدا، کیفیت صفحه مقصد و موضوع آن ایجاد می شوند. این لینک ها فقط به منظور افزایش تعداد لینک های خارجی به یک صفحه خاص، با هدف افزایش رتبه آن در موتور های جستجو ساخته می شوند.

رتبه‌بندی بالاتر در صفحه نتایج موتور های جستجو می‌تواند به افزایش ترافیک سایت منجر شود، بنابراین طبیعی است که صاحبان سایت‌ها، برای صفحات لندینگ فروش و درآمدزای خود، از سایت های دیگر لینک بگیرند.

با این حال، لینک اسپم هیچ ارزشی را برای صفحات مقصد خود در پی ندارد. به عبارت دیگر لینک های اسپم هیچ تأثیر مثبتی بر کیفیت صفحه شما، از دید الگوریتم های موتور های جستجو و رتبه آن صفحه در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) ندارند.

انواع لینک اسپم

چندین نشانه برای شناسایی لینک مخرب وجود دارد که ممکن است در یک سایت مشاهده کنید:

لینک اسپم در انجمن ها و نظرات

بک لینک اسپم,حذف لینک های اسپم,شناسایی لینک مخرب

این نوع لینک اسپم هنگامی به وجود می آیند که یک سازنده لینک کلاه سیاه، لینک هایی را در انجمن های عمومی، بخش های نظرات یا پست های مهمان درج می کند.

این نوع مکان های وب، اهداف راحتی برای سازندگان لینک مخرب هستند، زیرا موانع کمی برای ورود دارند و ایجاد حساب‌ و ارسال نظرات دارای لینک های اسپم، توسط آن ها به سهولت انجام می شود.

بنابراین شناسایی لینک های مخرب موجود در این دسته بسیار آسان است. این نوع لینک مخرب اغلب کلیک‌ های کمی دارد یا بدون کلیک واقعی می باشد.

لینک های پنهان

لینک های مخفی نوع دیگری از انواع لینک های مخرب هستند. در این روش لینک ها در سراسر پست به صورت پنهان درج می شوند و بازدید کنندگان سایت نمی توانند به راحتی آن ها را ببینند. برای درج لینک های پنهان، ممکن است رنگ آن ها طوری تعیین شود که با پس زمینه مطابقت داشته باشد و در آن محو شود.

همچنین ممکن است لینک ها مخفی در تصاویری که بسیاری از خوانندگان سایت روی آن ها کلیک می کنند، پنهان شوند یا حتی این امکان وجود دارد که لینک ها در کد های سایت مخفی شوند، بنابراین فقط الگوریتم ها و ربات های وب می توانند آن ها را ببینند.

مزارع لینک

مزارع لینک بستری برای لینک سازی هستند. این روش لینک سازی اسپم با همکاری مالک سایت انجام می شود. صاحبان سایت هایی که در زمینه تولید لینک فعالیت می کنند، به طور مداوم به یکدیگر لینک می دهند و تنها هدفشان ایجاد بک لینک است.

با این حال، لینک های موجود در مزارع لینک، اسپم بوده و در رتبه بندی تأثیر نمی گذارند. همچنین ممکن است کل سایت مزرعه لینک از سمت گوگل و سایر موتور های جستجو اسپم شناخته شود و لینک گرفتن از آن برای سایت مقصد لینک نیز جریمه در پی داشته باشد.

لینک های اسپم نوفالو (nofollow)

لینک اسپم,لینک اسپم چیست,لینک مخرب

بسیاری از لینک های nofollow در یک صفحه ممکن است نشانه ای از اسپم بودن لینک باشند. برخی از برنامه‌ های لینک‌سازی خودکار از لینک های تصادفی‌ nofollow برای بهبود ایندکس شدن صفحه و ارتقاء رتبه آن استفاده می‌کنند.

با این حال، از زمان بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، که لینک‌ها را از نظر کیفیت و موضوع، به جای کمیت آن ها ارزیابی می‌کند، این نوع لینک سازی و نتیجه گرفتن از آن بسیار دشوار شده است.

علاوه بر این، لینک‌های nofollow هیچ ارزشی ندارند و رتبه صفحه را منتقل نمی‌کنند. بنابراین حتی اگر این لینک ها اسپم نباشند، باز هم در سئو تاثیر مثبتی نخواهند داشت.

وبلاگ های تک پستی

استفاده از وبلاگ معمولاً یک راه عالی برای بک لینک سازی از طریق محتوای متمرکز بر کلمه کلیدی است. اما وبلاگ های تک پستی می توانند نشانه ای از لینک اسپم باشند، زیرا صاحب سایت یک مقاله پر از لینک را با هدف بهبود رتبه ایجاد می کند.

ارزش لینک وبلاگ ها با گذشت زمان به دلیل لینک دادن مداوم به به یک قصد خاص، کم می شود. همچنین لینک سازی در وبلاگ ها به دلیل ترافیک کمی که دارند، آنچنان ارزشمند نبوده و تاثیری زیادی در رتبه بندی نخواهند داشت.

دایرکتوری های اسپم

بک لینک اسپم,حذف لینک های اسپم,شناسایی لینک مخرب

هنگامی که جهت بهبود سئو سایت خود تلاش می کنید، دایرکتوری ها می توانند یک شمشیر دو لبه باشند. زمانی که جهت سئو محلی فعالیت می کنید، ثبت کسب و کار شما در دایرکتوری های معتبر مختلف می تواند باعث بهبود قابل توجهی در رتبه سایت شما شود. با این حال، کلید این استراتژی این است که دایرکتوری های معتبری را انتخاب کنید.

دایرکتوری اسپم به این معنی نیست که آیا سایت کسب و کار شما ارزشمند است یا خیر، بلکه باید بررسی کنید خود دایرکتوری ارزشمند باشد و اسپم نباشد. اگر در هزاران صفحه دایرکتوری ثبت نام کرده اید، یک زنگ خطر الگوریتمی برای شما به صدا در آمده است، زیرا این دایرکتوری ها معمولاً با هدف دستکاری نتایج توسط لینک سازی ایجاد می شوند به همین دلیل الگوریتم های موتور های جستجو دید مثبتی به آن ها ندارند.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *