web tracker


[ad_1]

آموزش اینستاگرام مارکتینگ,آموزش تولید محتوا اینستاگرام,آموزش ریلز 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

ریلز در اینستاگرام یک قالب محتوایی است که به شما امکان می دهد ویدیوهای کوتاه جذاب ایجاد کنید و آن ها را به اشتراک بگذارید، بر خلاف استوری ها، ریلز ها پس از 24 ساعت ناپدید نمی شوند. این ویژگی علیرغم اینکه در ابتدا به عنوان یک ویژگی کپی شده از “TikTok” مورد انتقاد قرار گرفته بود، به مرور زمان بازخورد های مثبتی از اینفلوئنسر ها، برند ها و کاربران دریافت کرد و مورد استقبال قرار گرفت. درحال حاضر پیج بسیاری از برند های معروف از گزینه ریلز استفاده می کنند.

ریلز در اینستاگرام چیست؟

ریلز های اینستاگرام ویدئوهایی هستند که می توانند تا 60 ثانیه طول بکشند. Reels مجموعه ای از ابزارهای ویرایش را ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند فیلم های ویدئویی جذاب و سرگرم کننده ای ایجاد کنند. همچنین می تواند شامل چندین کلیپ ویدئویی، فیلتر، زیرنویس،پس زمینه تعاملی  و… شود.

از طریق گزینه ریلز در پایین صفحه اصلی برنامه Instagram می توانید به یک صفحه قابل پیمایش پر از ریلز های پرطرفدار دسترسی پیدا کنید، همچنین می توانید ریلز های یک کاربر را، در بالای حساب کاربری او مشاهده کنید. ریلز ها نیز در Explore بسیار برجسته و پرطرفدار هستند.

مقایسه ریلز و استوری اینستاگرام

آموزش اینستاگرام مارکتینگ,آموزش تولید محتوا اینستاگرام,آموزش ریلز

اگرچه این دو بسیار شبیه یکدیگر هستند، اما تفاوت های اساسی دارند که به شرح زیر می باشند:

  • Reels چندین ابزار خلاقانه از جمله جلوه های AR، کنترل سرعت و گزینه ای برای تراز کردن فیلم های چند ویدئویی دارد.
  • ریلز را می‌توان در Explore جستجو کرد و به اشتراک گذاشت. همچنین زمانی که آن را آپلود می‌کنید مانند پست‌های IGTV در بخش اختصاصی پروفایل شما ظاهر خواهد شد.
  • اگر در قسمت صوت اصلی ریلز، فایل صوتی وارد کنید، آن فایل به شما نسبت داده می شود و سایر کاربران می توانند از آن برای ایجاد ریلز های جدید خود استفاده کنند.

مقایسه ریلز در اینستاگرام و تیک تاک (TikTok)

از آنجا که این دو گزینه رقیب یکدیگر محسوب می شوند، از مقایسه آن ها می توان به نکات جالبی رسید. ماهیت و هدف ریلز در اینستاگرام و TikTok یکسان است: فراهم آوردن فضای خلاقانه برای کاربران جهت ایجاد و به اشتراک گذاری فیلم های کوتاه با سایر کاربران که دارای گزینه های خلاقانه ای هستند و به کاربران این امکان را می دهند که بهترین ویدئو های ممکن را برای خود را بسازند. اما در عین حال این دو با یکدیگر تفاوت های شایان ذکری را هم دارند.

ریلز اینستاگرام:

  • ریلز اینستاگرام یکی از چندین ویژگی موجود در این پلتفرم می باشد.
  • محدودیت زمانی فیلم تا 60 ثانیه.
  • ریلز های به اشتراک گذاشته شده در استوری پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.

تیک تاک

  • به تنهایی یک پلتفرم است.
  • مدت زمان فیلم تا 3 دقیقه.
  • ویدئو ها به صورت خودکار حذف نمی شوند.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

آموزش ساخت ریلز,آموزش ساخت ریلز در اینستا,آموزش گذاشتن ریلز

ساخت ریلز در اینستاگرام کار سختی نیست، برای دسترسی به آن کافی است دوربین اینستاگرام را باز کرده و گزینه REELS را انتخاب کنید. جهت قرار دادن ویدئو دو گزینه برای شما وجود دارد:

  1. Press and hold the record button to capture footage: برای ضبط فیلم، دکمه ضبط را فشار داده و نگه دارید.
  2. Upload video footage from your camera roll: فیلم را از قسمت دوربین در گالری خود، آپلود کنید.

پس از بارگذاری ویدئو، شما می توانید توسط آیکون های موجود در سمت چپ بخش ریلز، مواردی را روی آن ویرایش کنید، برای مثال می توانید یک فایل صوتی یا قسمتی از آن را به ویدئو اضافه کنید یا سرعت ویدئو را تغییر دهید. پس از اعمال تغییرات مورد نظر، دکمه ضبط را نگه دارید. هنگام  ضبط ویدئو، جهت پایان دادن به آن دکمه ضبط را مجددا بزنید، همچنین جهت ضبط یک ویدئو جدید، می توانید دوباره همان دکمه را بزنید.

پس از انجام این کار دکمه align نمایش داده می شود که می توانید به وسیله آن پیش از آغاز ضبط ویدئو جدید، ویدئو قبلی را ویرایش کنید. همچنین جهت حذف یا اعمال تغییرات روی ویدئو قبلی، می توانید از دکمه clip استفاده کنید. حال پس از اتمام کار این امکان را دارید که متن و طرح مورد نظر یا برچسب ها را به ویدئو ریلز خود اضافه کنید.

اشتراک گذاری ریلز در اینستاگرام

ریلز در اینستاگرام,ساخت ریلز در اینستاگرام,گزینه ریلز

پس از اتمام مراحل بالا، می توانید ویدئو را به اشتراک بگذارید. سپس، روی گزینه Cover ضربه بزنید تا کاور ویدئو را ویرایش کنید. همچنین می توانید کاور را از camera roll گالری خود را اضافه کنید. این امکان را نیز دارید که یک عنوان برای ریلز خود قرار دهید. اگر نمی خواهید کلیپ را در همان لحظه منتشر کنید، می توانید آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید.

اگر ویدئو را در قسمت ریلز خود به اشتراک بگذارید، مخاطبین شما می توانند در بخش Reels پروفایل شما به آن دسترسی داشته باشند. همچنین الگوریتم اینستاگرام نیز ممکن است آن را به سایر کاربران پیشنهاد دهد.

سایز ریلز اینستاگرام

آموزش اینستاگرام مارکتینگ,آموزش تولید محتوا اینستاگرام,آموزش ریلز

اگر ویدئو را با استفاده از دوربین تلفن همراه خود ضبط می کنید، نگران سایز ریلز و ابعاد آن نباشید. اما اگر ویدئو را از دستگاه آپلود می کنید، از حجم و ابعاد صحیح فایل های خود اطمینان حاصل کنید تا از نتیجه نامطلوب و نمایش ویدئو به صورت بریده شده جلوگیری کنید. نسبت ابعاد توصیه شده برای ریلز 9:16 و اندازه 1080 × 1920 پیکسل است، این موارد برای استوری و IGTV نیز صدق می کنند.

مطالب زیر را حتما بخوانید

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *