[ad_1]

چرا باید در فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشیم؟نویسنده رسپیناتک on Mar 3رتبه 5.0راه اندازی فروشگاه اینترنتی و اهمیت آن در توسعه کسب و کار | رسپیناتکراه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین محصولات یک راهکار سریع و مؤثر برای افزایش درآمدهای شماست. زمان بسیار مناسبی برای گام نهادن در این عرصه است، چرا که عوامل متعددی دست به دست هم داده اند تا تمام شرایط برای ورود شما به این حوزه مهیا باشد

راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین محصولات یک راهکار سریع و مؤثر برای افزایش درآمدهای شماست. زمان بسیار مناسبی برای گام نهادن در این عرصه است، چرا که عوامل متعددی دست به دست هم داده اند تا تمام شرایط برای ورود شما به این حوزه مهیا باشد، پس این فرصت ایده آل را از دست ندهید؛

۱. شمار افرادی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند بیش از هر زمان دیگری است.

۲. پیشرفت تکنولوژی راه را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و  فروش آنلاین محصولات هموار کرده است.

۳. سرویس های ارسال و تحویل کالا به درجه ای از تکامل رسیده که شما می توانید کالای فروخته شده را در کمترین زمان ممکن تحویل خریدار دهید.

توصیه می‌کنیم مقاله “مزایای بازاریابی اینترنتی” را نیز مطالعه فرمایید.

عواملی که سبب شده اند شما در راه اندازی فروشگاه اینترنتی غفلت کنید:

شرکت هایی که محصولات خود را به صورت آنلاین عرضه نمی‌کنند را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد؛

۱. محصولات خود را در فروشگاه های ساخته شده از آجر و ملات و به دور از هیاهوی دنیای آنلاین و اینترنت می‌فروشند.

اگر به جای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، روش های آفلاین را برگزیده اید، فرصت بی نظیری را از دست خواهید داد. بنا به اظهارات وزارت بازرگانی آمریکا، درصد فروش تجارت الکترونیک با نرخی ثابت و سرعتی سرسام آور در حال رشد و افزایش است. عقل سلیم حکم می‌کند از شرایط موجود به بهترین شکل بهره ببرید. فروشگاه های سنتی ساخته شده از آجر که به روش های سنتی و دور از اینترنت فعالیت های خود را پیش می‌برند، یک مزیت بزرگ دارند؛ آن ها از چم و خم عمده فروشی و مراحل آن کاملاً آگاهند. از سوی دیگر انبار و سایر سیستم های مورد نیاز را حاضر و آماده در اختیار دارند. از این رو برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی زحمت کمتری را متحمل می‌شوند.

۲. خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند و محصولی برای عرضه کردن در فروشگاه خود ندارند.

بسیاری از شرکت ها خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌دهند اما محصولی برای فروش ندارند. شما می‌توانید با انتخاب کالایی که با خدمات شما همخوانی داشته و فروش آن توسط برند شما کاملاً معقولانه و منطقی به نظر می‌رسد، درآمدی بر درآمدهای پیشین خود اضافه کنید.

وقت آن رسیده که دست به کار شوید.

چنانچه در اندیشه راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مهیا ساختن یک وضعیت تجاری سطح بالاتر و قابل تغییر هستید، می‌توانید یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت حرفه ای و با تجربه را به خدمت بگیرید تا راهکاری ارائه دهد که مناسب قد و قامت تجارت الکترونیک شما دوخته شده باشد. مسلماً راه اندازی فروشگاه اینترنتی، اجرا، تکمیل کردن و توسعه دادن چنین پلتفرمی مستلزم صرف هزینه است اما آسوده خاطر می‌شوید که یک تیم متخصص و زبده هوای شما را دارند و اگر در این مسیر به مشکلی بر بخورید تمام موانع را از سر راهتان بر می دارند. در چنین شرایطی اعضای شرکت شما میتواند تمام تمرکز و هم و غم خود را متوجه کاری کنند که در آن بهترینند؛ تجارت.

٣ مشکل احتمالی و روش های اجتناب ورزیدن از آن ها

مشکل شماره ١: موجودی کالا

از جمله مشکلات بزرگی که ممکن است یک فرد بی تجربه و تازه کار مجبور شود با آن دست و پنجه نرم کند، نگهداشتن آمار موجودی کالاست. زمانی که تازه فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرده اید، آنقدر این پروژه جدید شما را هیجان زده کرده و سر ذوق آورده که حواستان به همه چیز هست، تمام جوانب کار را بررسی و محاسبه کرده و از تحت کنترل بودن اوضاع اطمینان خاطر دارید. اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، به حدی سرگرم باقی کارها و مسائل فروشگاه خود می شوید که درست و دقیق نگهداشتن آمار موجودی کالای خود را از یاد می برید. بدون تردید فاجعه آمیزترین رویداد برای فروشگاهتان زمانی رخ می دهد که سفارش خرید کالایی را ثبت کرده باشید که در انبار موجود ندارید. حداقل یک نفر را مسئول نگهداشتن حساب موجودی انبار کنید و از او بخواهید برای این کار یک برنامه دقیق و بی عیب و نقص داشته باشد.

مشکل شماره ٢: تصاویر

تصاویر بی کیفیت و به دردنخور از دیگر مشکلات فروشگاه های آنلاین به شمار می روند، تصاویری تیره و تار که یا بیش از حد کوچکند یا زیادی تاریک و نا واضحند. نخستین چیزی که یک مشتری با آن مواجه می‌شود تصویر محصول شماست، به عبارتی تصاویر یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل خرید است و شما می‌توانید با یک مانور خوب ذهنیت زیبایی از محصولات خود در مشتری ایجاد نمایید. پس بهتر است یک عکاس حرفه ای و کار کشته استخدام کنید که تجربه کافی در زمینه عکاسی صنعتی و تجاری داشته و در زمینه نور پردازی و صحنه آرایی سررشته داشته باشد.

مشکل شماره ٣: بازاریابی

سومین مشکل فقدان یک سیستم بازاریابی قوی و کارآمد است. بسیاری از شرکت ها کلی هزینه صرف راه اندازی فروشگاه اینترنتی بسیار زیبا و تمام عیار خود می‌کنند اما هیچ برنامه بازاریابی خاصی برای پشتیبانی کردن از آن ندارند. طبیعی است که اگر مردم از وجود فروشگاه شما اطلاعی نداشته باشند، از شما خرید نخواهند کرد. در صدر برنامه کاری خود نشستی را با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای، ترتیب دهید، شرکتی که در زمینه تبلیغات دیجیتالی و بازاریابی تبدیل، تجربه کافی داشته و می‌تواند یک کمپین تبلیغاتی مؤثر و کاربلد برایتان تدارک ببیند و مشتریان را به درگاه فروشگاه اینترنتی شما هدایت کند.

سنجش، تست، ارتقا دادن

فرقی نمی‌کند از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید، اطمینان یابید ابزارهای تحلیلگر گوگل بر روی آن نصب و متناسب با نیازها و موازین فروشگاه شما تنظیم شده اند. شما از طریق این تحلیلگرها می‌توانید نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را اندازه گرفته و اقدامات و تغییرات لازم را صورت دهید تا این نرخ تبدیل افزایش یابد، سپس مجدداً آن را اندازه بگیرید. با کمک این تست های پی در پی می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را دائماً ارتقا دهید تا در نهایت، عملکرد آن به اوج رسد. ابزارهای تحلیلگر گوگل کاربردهای فراوانی برای تجارت الکترونیک دارند که از آن میان می‌‌‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • با استفاده از این ابزارها می توانید تأثیر و کارآیی کمپین تبلیغات دیجیتالی خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.
  • در می‌یابید که بازدیدکنندگان تا چه مرحله ای از چرخه خرید پیش رفته اند.
  • می‌توانید بر مبنای فعالیت های صورت گرفته برای نرخ تبدیل خود یک مقدار هدف مشخص کنید.

اگر با ابزار گوگل آنالیتیکس آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله “۴ کاربرد مهم گوگل آنالیتیکس” را مطالعه فرمایید.

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که نه تنها به شما کمک می‌کند تا ابزارهای تحلیلگر گوگل را نصب کنید، بلکه در تعریف ارقام هدف و فهم بهتر گزارش های تحلیلی نیز یاریتان می‌کند. این که مفیدترین ابزار تحلیلگر را شناسایی کنید بسیار حائز اهمیت است چرا که از این طریق می‌توانید رشد و پیشرفت روز افزون فروشگاه اینترنتی خود را با به کارگیری صحیح نتایج به دست آمده از آن رقم زنید.

بحثی نیست که سر در آوردن از پایه های فروش آنلاین کار چندان دشواری نیست، با این حال شما می‌توانید از تجربیات یک شرکت متخصص در این امر که به زیر و بم کار کاملاً واقف است، بهره بگیرید تا مسیر برایتان هموار شده و سود بیشتری عایدتان شود. رسپیناتک بر تمامی گرایش های تجارت الکترونیک اشراف دارد، از نصب ساده آیکون های خرید بر روی وبسایت شما گرفته تا راه اندازی فروشگاه اینترنتی پیشرفته و باب میل شما. با داشتن گواهی های HubSpot (در حیطه نرم افزارهای بازاریابی) و ابزارهای تحلیل گر گوگل و سالیان سال تجربه در زمینه تبلیغات سنتی و دیجیتالی، می‌توانیم با قاطعیت این نوید را به شما بدهیم که همکاران ما موفقیت شما در عرصه فروش آنلاین محصولات و افزایش درآمدهای کسب و کارتان را تضمین می‌کنند.
رسپیناتک

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *