[ad_1]

حذف ریدایرکت,ریدارکت یک دامنه به دامنه دیگر,ریدایرکت 301 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

طبق گفته‌ی گوگل، ریدایرکت 301، بهتر است حداقل به مدت یکسال حفظ شود؛ زیرا بایستی تغییرات ایجاد شده به طور مداوم توسط خزنده‌های گوگل شناسایی شوند. جان مولر در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه ریدارکت 301 بعد از انتقال بایستی تا چه زمانی باقی بماند، اینطور پاسخ می‌دهد: “یک سال، حداقل زمانی است که بایستی سپری شود.” 

اما چرا یک سال؟

بعد از ریدایرکت یک دامنه به دامنه دیگر با استفاده از ریدایرکت 301، بایستی حداقل یک سال زمان بگذرد؛ زیرا شناسایی این انتقال و تغییرات ایجاد شده توسط گوگل حدودا یک سال طول می‌کشد. چنانچه ریدایرکت‌ها کمتر از یک سال نگهداری شوند، ممکن است گوگل به اندازه کافی لینک‌ها را کرول نکرده و متوجه این انتقال دائم نشود.

چه مدت بایستی ریدایرکت‌ها را برای جا به جایی سایت نگه داشت؟

جان مولر در ابتدای صحبت‌های خود در جلسه پرسش و پاسخ هفتگی، به این مسئله اشاره می‌کند که برای ریدایرکت دامنه یا سایت، بایستی از ریدایرکت 301 استفاده کرد. کارشناسان سئو از دو نوع ریدایرکت در وبسایت‌ها استفاده می‌کنند، ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302.

ریدایرکت 301 به گوگل اعلام می‌کند که صفحه برای همیشه منتقل شده است، در حالی که ریدایرکت 302 انتقال موقت را نشان می‌دهد. انتقال سایت، یک تغییر دائمی است، درنتیجه استفاده از ریدایرکت 301 بهترین و صحیح‌ترین گزینه است.

جان مولر می‌گوید: ما در گوگل سعی داریم تا هر چند ماه یکبار، تمامی صفحات را بازپردازش کنیم. بسیاری از صفحات در اکثر مواقع چک می‌شوند. اما با این حال، تعداد زیادی از صفحات باقی می‌مانند و ما بایستی برای بررسی آنها اولویت بندی انجام دهیم.

هنگامی که یک url تغییر می‌کند، سیستم ما نیاز دارد تا چندین بار فرمت redirect را مشاهده کند، تا بتواند آن را در حافظه خود جای دهد و به آن عادت کند. برای اینکه مطمئن شوید صفحه ریدایرکت شده توسط گوگل مشاهده شده است یا خیر، ما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک سال آن را حفظ کنید.

ریدایرکت دامنه اصلا کار ساده‌ای نیست؛ زیرا بایستی برای این کار تمامی صفحات خود را به صفحات مشابه در دامنه جدید ریدایرکت 301 کنید. همچنین اگر در سایت قبلی خود صفحاتی را دارید که مایل نیستید آنها را هم‌چنان نگه دارید، نیازی نیست که آنها را به url جدید ریدایرکت کنید.

نکته دیگری که در این خصوص بسیار اهمیت دارد این است که شما بایستی تمامی رفرنس‌ها، به خصوص بسترهایی که از آنها بکلینک دریافت کرده‌اید را مطابق با آدرس جدید آپدیت کنید. برای اینکه تاثیر منفی انتقال سایت را بر روی سئو به حداقل برسانیم، یک سال کمترین زمانی است که بایستی ریدایرکت 301 نگهداری شود. برای شفافیت بیشتر بایستی بگوییم که شما میتوانید ریدایرکت‌‌ها را بیشتر از یک سال نگهداری کنید و برای حذف ریدایرکت هیچ اجباری وجود ندارد. 

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *