[ad_1]

تولید محتوای با کیفیت برای سئو بایستی دارای چه ویژگیهایی باشد؟ آیا میدانستید گوگل، فاکتورهای خود در زمینه ارزیابی محتوای با کیفیت را تغییر داده است؟
جان مولر در آخرین جلسه پرسش و پاسخ خود تعریف دقیقی از اینکه “محتوای با کیفیت چیست؟” ارائه کرده است. تعریف ارائه شده توسط این مدیر ارشد گوگل، معیار های جدیدی برای محتوا نویسی حرفه ای ایجاد کرده است.
زمانی که میخواهیم استراتژی و تقویم محتوایی خود را ایجاد کنیم، ابتدا از خودمان میپرسیم که “چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟”؛ اما تعریف درست محتوای با کیفیت چیست؟
هنگامی که صحبت از تولید محتوای با کیفیت برای سئو میشود، تمامی کارشناسان این حوزه بر روی فاکتورهایی مانند کیفیت و صحت مطالب ارائه شده در مقاله تمرکز میکنند. اما تعریفی که جان مولر اخیرا ارائه کرده است، چیزی فراتر از این معیارها میباشد.
چرا کیفیت محتوا مهم است؟
آموزش تولید محتوای با کیفیت برای سئو، کاری است که هرکسی از عهده آن برنمیآید. میزان کیفیت محتوا میتواند تاثیر مثبت و منفی بر روی سایت داشته باشد. حتی ممکن است باعث شود گوگل دیگر به سایت اعتماد نداشته و صفحات مهم وب سایت را نمایش ندهد.
در طی سالهای اخیر، کارشناسان سئو بیشتر بر روی سیگنالهای نویسنده، کمیت تبلیغات در صفحات و متن اصلی محتوا متمرکز بودهاند. اما صحبتی که جان مولر اخیرا عنوان کرده است، چیزی فراتر از این موارد است.
تعریف گوگل از محتوای با کیفیت
جان مولر میگوید: هنگامی که صحبت از تولید محتوای باکیفیت برای سئو باشد، منظور ما تنها متن محتوای شما نیست! بلکه کیفیت وبسایت شما به صورت کلی است. همه موارد از قالب بندی و چیدمان صفحه گرفته تا طراحی آن مورد بررسی قرار می گیرند و مهم هستند.
به عنوان مثال، فاکتورهایی مانند اینکه: شما چگونه محتوای خود را در معرض نمایش گذاشتهاید، چگونه از عکسها استفاده کردهاید، در مورد سرعت سایت چه اقداماتی انجام دادهاید و… همگی مورد ارزیابی قرار میگیرند.
گوگل بارها اعلام نموده است که تصاویر بسیار مهم هستند و مقالاتی در خصوص نحوه بهینه سازی و استفاده از تصاویر برای کارشناسان فعال در حوزه سئو و محتوا نویسی حرفهای منتشر کرده است.
بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند نسبت به سرعت سایت و تاثیر آن بر سئو، تخفیف قائل می شوند؛ اما جان مولر میگوید سرعت سایت هم بخش مهمی از محتوای با کیفیت محسوب میشود.
جان مولر در صحبتهای خود صراحتا عنوان میکند که متن اصلی محتوای سایت به تنهایی فاکتور ارزیابی گوگل برای امتیاز دادن به سایتها نیست و گوگل را جهت رتبه دادن به سایت شما قانع نمیکند.
تعریفی که جان مولر از محتوای با کیفیت ارائه داده است، محدودهی بسیار بزرگی را در برمیگیرد که با تعریف گذشته ما از تولید محتوای با کیفیت برای سئو متفاوت است.
اگر شما عباراتی مانند “محتوای با کیفیت چیست” را در گوگل جستجو کنید، با انبوه سایتهایی مواجه میشوید که کیفیت محتوا را تنها به متن اصلی محتوا مربوط دانستهاند.
اما در مقابل، با توجه به صحبت های این مدیر ارشد گوگل، محتوای با کیفیت چیزی بیشتر از یک متن است. تصاویر، چیدمان صفحه، نحوه به نمایش درآمدن اجزا، سرعت سایت و فاکتورهایی مانند تجربهی کاربری و نحوه ارائه اطلاعات به مخاطبان نیز جزوی از معیارهای محتوای با کیفیت هستند.
بار دیگر که دربارهی موضوع “چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟ “در گوگل جستجو کردید، این نکته را به خاطر داشته باشید که نوشتن یک متن طولانی و با کیفیت پایان راه نیست!
مطالب زیر را حتما بخوانید
[ad_2]
بدون دیدگاه