[ad_1]
ساختن تقویم محتوا برای کسب و کار، از آن دسته کارهاییست که در نگاه اول، پیچیده و مسخره به نظر میرسد. ولی با یک روش اصولی میتوان به نتایج شگفت آوری دست یافت. یک تقویم محتوا ، یک تقویم بسیار ساده است که محتوایی که کسب و کار شما قرار است تولید کند را در یک زمان مشخص شده تولید میکند. اگرچه این تقویمها به سادگی ایجاد میشوند، ولی بسیار مشکل است که دقیقا بر اساس همان برنامهریزی عمل کنید. در واقع این برنامهریزی و زمانبندی، وسیلهی بسیار خوبی برای سازماندهی کردن استراتژی بازاریابی محتوایی شماست.
هدف از ایجاد تقویم محتوا
یک تقویم محتوا ، منبعیست که قابلیت به اشتراک گذاشته شدن را دارد. تیم بازاریابی میتوانند از این تقویم برای برنامهریزی تمامی فعالیتهای بازاریابی محتوا استفاده کنند. مزایای استفاده از قالب تقویم برای محتوا، بسیار بهتر از یک لیست بالا بلند از محتواهاییست که میخواهید انتشار دهید. همچنین از طریق این تقویم شما شاهد روند کار خود در یک سال خواهید بود. این تقویم شما را قادر میسازد تا:
-
محتوا را در خصوص کلمات کلیدی مربوط به صنعت یا اطلاعات مهم کسب و کار خود برنامهریزی میکنید.
-
باید به شکافهای مربوط به برنامهریزی محتوا خود توجه کنید.
-
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای انتشار دادن از همه جهت آماده است.
چرا به تقویم محتوا احتیاج داریم؟
یک تقویم محتوا زمان و انرژی شما را ذخیره میکند. این تقویم شما را با برنامهریزی نگه داشته و شما را در مسیر درستی هدایت میکند. مهمتر اینکه این کار باعث میشود تا از بارگذاری محتوای تکراری و بیربط در وبسایت خود جلوگیری شود. یک پلتفرم مخصوص برای تقویم محتوا برای خود انتخاب کنید. پلتفرمهای بسیاری مانند Google Calendar، Trello، Google Sheets، CoSchedule و غیره، برای این کار وجود دارند که شما میتوانید استفاده کنید.
۴ گام در ساختن یک تقویم محتوا
این ۴ گام بسیار حیاتی بوده و به پیشرفت کسب و کار شما کمک فراوانی خواهند کرد.
-
تولید محتوای بینظیری که مناسب با شخصیت و نام تجاری کسب و کار شماست
شما هم برای کسب و کار خود به صورت آنلاین فعالیت دارید؟ آیا این کار را به صورت جدی دنبال میکنید یا حرفهای؟ آیا محتوای شما، شخصیت نام تجاری شما را منعکس میکند؟ زمانی که کسب و کار خود را راهاندازی کردید، چه سوالاتی داشتید؟ آیا به پاسخ آن سوالات رسیدهاید؟ مشتریان شما باید به چه مسائلی توجه کنند؟ آیا تغییرات دائمی در کسب و کار شما صورت میگیرد؟
اگر چنین است، آیا شما یک منبع مورد اعتماد از اطلاعات مختلف برای مشتریان خود هستید؟ اگر برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا به ایده نیاز دارید، نکات زیر را دنبال کنید:
- داشتن یک برنامهی مداوم در هفته که بر اساس یک تم مشخص باید. بریا مثال، هر شنبه یک محتوا در خصوص یک موضوع خاص در صنعت خود تولید کنید. کاربران را با اخبار جدید در صنعت مخصوص به کسب و کارتان به روز نگه دارید.
- محتواهایی تولید کنید که به صورت آموزشی بوده و به بالا رفتن سطح اطلاعات کاربران کمک میکند.
- محتواهایی تولید کنید که توضیح دهد چگونه وبینارها و یا ویدیوهایی با مبنای اقتصادی، دستورالعملها و حتی مد و غیره، چگونه میتوانند در هر کسب و کاری باعث موفقیت شوند.
- مطالعات موردی داشته باشید.
- داستانهایی مربوط به موفقیت در تولید تهیه کنید.
- اینفوگرافیکهای مربوط به کسب وکار، آمار و انتشارات مطبوعاتی تولید کنید.
-
یک تقویم محتوا برای ۱ تا ۶ ماه کاری خود تنظیم کنید
- سعی کنید برای محتوای وبسایت و شبکه های اجتماعی خود برنامهریزی داشته باشید. هرچه این برنامهریزی طولانی مدتتر باشد، شما به عنوان بازرایاب محتوا کارتان سادهتر خواهد بود. همچنین زمان بسیار زیادی برای شما ذخیره خواهد شد.
- میتوان برای رویدادهای بزرگی مانند وبینارها، مصاحبات، انتشار کتابهای الکترونیکی، تاریخ تولید محصولات و کنفرانسها میتوانند به محض اینکه برای تقویم محتوا برای وبسایت خود برنامهریزی کردید، تاریخشان تعیین و منتشر شوند.
-
محتوا را قبل از اضافه کردن به تقویم امتحان کنید
همیشه هنگام تولید محتوا از خود بپرسید: آیا محتوای من با پروفایل بازاریابی محتوای من همخوانی دارد؟ آیا محتوای من به خوبی معرف برند و نام تجاری من است؟ آیا محتوای من به اندازهی کافی جذاب و گیرا است؟ آیا محتوا باعث مشارکت کاربر و مشتری میشود؟ با افزایش بهینه سازی رسانههای اجتماعی ( SMO )، آیا محتوای من برای شبکههای اجتماعی من مناسب است؟ آیا به طور کلی محتوا از کیفیت مناسبی برخوردار است و میتوان آن را به اشتراک گذاشت؟ آیا در محتوا از کلمات مناسب و گیرا استفاده شده است؟ طول محتوا چه اندازه است؟ برای محتوا هیچ تصویری قرار داده شده است؟
اگر محتوای شما به اندازهی کافی راضی کننده است، آن را به تقویم محتوا در کسب و کار خود اضافه کنید.
-
مراقب همهی جوانب کاری اطراف خود باشید
- هرگز نباید به طور کامل فقط به تقویم محتوا کسب و کار خود تکیه کنید. مطمئن شوید که روند فعلی را بررسی میکنید تا از اطلاعات جدید نیز بهره ببرید. هر روز اتفاقات جدیدی در صنایع مختلف روی میدهد. بهتر است اطلاعات خود را به روز نگه داشته و اگر لازم شد، در تقویم محتوا تغییراتی اعمال کنید. جستجوی کاربران بر اساس اطلاعات روز است. کمتر کسی به دنبال محتواهای قدیمی میگردد. با ایجاد تغییرات در صورت نیاز، باعث نگه داشتن کاربران و مشتریان خود شوید.
- همیشه آمار و ارقام محتوای خود را بررسی کنید. اگر چیزی را در تقویم محتوای خود قرار دادید به این معنا نیست که مانند سنگ است و دیگر نمیتوانید آن را تغییر دهید. اگر راهی که میروید، پاسخگوی نیاز شما نیست، آن را به سرعت عوض کنید.
- مراقب تمامی حرکات و فعالیتهای رقیبان خود باشید. بازاریابی آنلاین یک دنیای همیشه در حال تغییر است. عملکرد رقیبان خود را برای به دست آوردن ایدههای جدید و استراتژیهای جدید تحت نظر داشته باشید. دنبال کردن رقبا، یک “باید” محسوب میشود. شما که نمیخواهید از رقبا عقب بمانید؟
مرحلهی نهایی تقویم محتوا
در تمامی تقویمهای محتوای خوب، از رنگ بندی برای کد گذاری فعالیتها استفاده شده است. رنگبندی زیر در تقویم محتوا برای مثال ارائه میشود:
مخصوص محتواهایی که باید در یک هفته برای وبلاگ شما ارائه میشوند.
این رنگ را مخصوص محتواهایی که بر اساس تحقیقات شما در وبلاگها، مطالعات موردی و دیگر منابع تولید شده است، استفاده کنید.
رنگ صورتی را برای محتواهایی که در وبسایتهای معتبر سندیت دارند، استفاده کنید.
رنگ خاکستری را برای نظریات کاربران بر روی محتوایی که اینفلوئنسرها منتشر میکنند، انتخاب کنید و در هفته 3 نظر را انتشار دهید. این کار شما را با کاربران در تعامل نگه میدارد.
محتواهای اینفوگرافیک تولید شده بر اساس تحقیقات وبلاگی، مطالعات موردی، آمار و ارقام و دیگر منابع را با این رنگ مشخص کنید.
رنگهای ارائه شده صرفا به منظور ارائهی مثال است. شما میتوانید بر اساس محتواهایی که دارید، رنگبندی مورد نظر خود را انتخاب و به کار ببرید. مهم استفاده از رنگ در تقسیمبندی و سازماندهی محتوای شما است. بهتر است هرچه سریعتر دست به کار شوید و تقویم محتوا کسب و کار خود را طراحی کنید. برنامهریزی همیشه کار سادهایست ولی نیاز به مهارت دارد. اگر زمان کافی و مهارت لازم برای برنامهریزی تقویم محتوا ندارید
[ad_2]
بدون دیدگاه