[ad_1]

اخبار سئو,تاثیر url در سئو,تاثیر آدرس اینترنتی در سئو 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

تاثیر url در سئو چگونه مشخص می‌شود؟ آیا طول و اندازه url یا همان آدرس صفحات سایت بر سئو تاثیر مستقیم دارد؟ urlکوتاه در ظاهر زیباتر به نظر می‌رسد، اما آیا کوتاه بودن آن تاثیری در رنکینگ و رتبه بندی گوگل دارد؟ جان مولر به این سوالات پاسخ می‌دهد.

تاثیر آدرس در سئو

تاثیر آدرس در سئو چقدر است؟ گوگل url طولانی را ترجیح می‌دهد یا کوتاه؟ این سوالی است که همیشه در حوزه سئو مطرح می‌شود. اندازه و طول url و اینکه چه زمانی کوتاه‌تر بودن آن مزیت محسوب می‌شود را در ادامه توضیح خواهیم داد.

یکی از شرکت کنندگان در جلسه اخیر پرسش و پاسخ جان مولر، این سوال را مطرح کرد که: “آیا url های کوتاه در مقایسه با url های بلند تاثیر متفاوتی در سئو دارند؟”

جان مولر در پاسخ به تاثیر url در سئو اینگونه پاسخ می‌دهد که: “برخلاف تصوری که برخی از افراد دارند، کوتاه یا بلند بودن url تاثیری در سئو ندارد و تنها در یک موقعیت خاص بسیار تاثیرگذار است.”

جان مولر عنوان کرد که بر اساس ترجیح شخصی، url های کمتر از 1000 کاراکتر را مناسب می‌داند؛ زیرا در این حالت ردیابی داده‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود.

و اما پاسخ مستقیم جان مولر به تاثیر آدرس در سئو: پاسخ سوال “آیا کوتاه یا بلند بودن آدرس، در سئو سایت تاثیر گذار است یا خیر”، صراحتا خیر!، طول url اصلا مهم نیست. ما از url ها به عنوان شناسه (identifier) استفاده می‌کنیم؛ طولانی یا کوتاه بودن آن ها برای ما اهمیتی ندارد.
شخصا، سعی می‌کنم تا url ها را کمتر از 1000 کاراکتر نگه دارم، اما این مسئله تنها به خاطر نظارت راحت‌تر آن ها است. حتی تعداد اسلش‌ها نیز مهم نیستند.

کوتاه بودن url در چه شرایطی مزیت محسوب می شود؟

اخبار سئو,تاثیر url در سئو,تاثیر آدرس اینترنتی در سئو

تنها در یک موقعیت طول url بسیار مهم است و آن هم هنگام استفاده از کنونیکال (متعارف سازی) است. یعنی هنگامی که صفحات مشابه، محتوای یکسانی داشته باشند، گوگل تمامی سیگنال‌هایی که از این صفحات دریافت می‌کند را به یک صفحه انتقال می‌دهد و آن را از نظر رنک قوی‌تر می‌کند.

به این صفحات در واقع url کنونیکال شده گفته می‌شود و آدرس اینترنتی صفحه ای است که در نتایج گوگل به کاربر نمایش داده می‌شود. در هنگام فرایند انتخاب url مناسب در نتایج جستجو، گوگل طول آدرس اینترنتی یا همان url را یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در نظر می‌گیرد.

صحبت صریح جان مولر در خصوص کنونیکال: تنها در فرآیند کنونیکالیزیشن است که طول آدرس اینترنتی نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

کنونیکالیزیشن زمانی اتفاق می‌افتد که ما در وبسایت شما تعدادی صفحات کپی می‌بینیم و می‌خواهیم تنها یک url برای ایندکس کردن انتخاب کنیم. هر یک از url ها که کوتاه‌تر و شفاف‌تر باشد، از طرف سیستم انتخاب می‌شود.

مولر صراحتا اعلام ‌می‌کند که کنونیکال هیچ ارتباطی با رنکینگ ندارد. به عبارت دیگر، طول url تنها می‌تواند بر روی ظاهر سرچ اسنیپ‌ها تاثیر بگذارد، نه رتبه بندی جستجو!

جمع بندی نهایی:

هنگامی که صحبت از رتبه‌بندی در نتایج جستجو است، طول url و تعداد اسلش‌های مورد استفاده، مهم نیست! برای url های خود از ساختاری استفاده کنید که در دراز مدت بتوانید آن را حفظ کنید.

تاثیر url در سئو همانطور که اشاره شد، زمانی رخ می دهد که محتوای تعدادی از صفحات شما بسیار به یکدیگر شبیه باشند. نحوه نوشتن url در سایت خود را به گونه ای انتخاب کنید که تا پایان راه مشکلی برای نوشتن آن نداشته باشید.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *