[ad_1]

وقتی هاست می خرید خود شرکت یک پنل ای در اختیار تان می گذارد که می توانید دیتا های سرور را مدیریت کنید.

پنل های مختلفی برای مدیریت داده های سرور و سایت شما وجود دارد که پر استفاده ترین آن ها،  cpanel است. علاوه بر سی پنل، کنترل پنل هایی چون دایرکت ادمین و همین طور پلسک نیز، بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.

عموما به سروری که محل آن یا location آن، در  داخل ایران قرار دارد، هاست ایران گفته می شود. به همین ترتیب هم،  سروری که محل آن در خارج قرار دارد، هاست خارج نامیده می شود. عموما هاست خارج ممکن است برای ایرانی ها گران تر باشد (به دلیل بالا بودن نرخ ارز).

یکی از دلایل خرید هاست خارج ایران، به دلیل پایدار بودن سایت و کسب امتیاز بهتر برای SEO می باشد. به دلیل اینکه اینترنت ایران stable نبوده و وضعیت پایدار ندارد (قطعی های بیشمار دارد) به همین دلیل ممکن است، دسترسی خزنده های موتور های جستجو، در هنگام crawl آن، به آن دسترسی نداشته باشند.

به همین دلیل برای اینکه ربات های گوگل همیشه به آن دسترسی داشته باشند و شما دچار افت جایگاه به دلیل در دسترس نبودن سایت تان نشوید، عموما از هاست خارج از ایران، استفاده می شود.

بر مبنای نیاز اینکه کسب و کار شما، باید چه شرایطی داشته باشد، می توانید تصمیم گیری که هاست شما در ایران یا خارج ایران قرار داشته باشد.

شما می توانید بر روی یک هاست، چندین دامنه را نیز هاست کنید. این یعنی می توانید با داشتن یک هاست، چندین سایت مختلف را بر روی آن بالا بیاورید. به این دامنه های اضافی Addon domain هم گفته می شود.

در صورتی که می خواهید با نصب وردپرس به صورت addon domain آشنا گردید می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *