[ad_1]

امنیت اینستاگرام,امنیت بیشتر در اینستاگرام,امنیت پیج در اینستاگرام 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

امنیت اینستاگرام یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. این موضوع از مواردی مانند فعال سازی احراز هویت دو مرحله‌ای گرفته تا محدود کردن افرادی که می‌توانند به حساب شما دسترسی داشته باشند یا برای شما پیام ارسال کنند را دربر می گیرد که ما قصد داریم در این مقاله به آموزش این موارد و نکاتی برای امنیت بیشتر در اینستاگرام، بپردازیم.

اینستاگرام ابزاری عالی و کم نقص برای اشتراک‌ گذاری عکس‌ و فیلم است، اما مانند هر مورد دیگری در اینترنت، ممکن است دردسر ساز نیز باشد زیرا مزاحمان آنلاین، هکرها و کلاهبرداران در این پلتفرم هم می توانند حضور داشته باشند. اما اجازه ندهید این موضوع شما را از این شبکه اجتماعی محبوب بترساند.

تنظیمات امنیتی در اینستاگرام

این شبکه اجتماعی ویژگی هایی را برای ایمن سازی حساب شما قرار داده است. تنظیمات امنیتی در اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید آن ها را مدیریت کنید تا حریم خصوصی حسابتان را کنترل کنید و مطمئن شوید که کسی به حساب شما نفوذ نمی‌کند. در ادامه به معرفی و آموزش استفاده از ویژگی هایی که برای ایجاد امنیت بیشتر در اینستاگرام وجود دارند می پردازیم.

فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای

امنیت اینستاگرام,امنیت بیشتر در اینستاگرام,امنیت پیج در اینستاگرام

اگر نگران امنیت اینستاگرام خود هستید و گمان می کنید ممکن است شخصی حساب شما را هک کند، تنظیم احراز هویت دو مرحله ای (2FA) برای جلوگیری از این امر ضروری است. با فعال سازی این ویژگی، یک هکر نمی تواند بدون دسترسی فیزیکی به دستگاهی که به حساب شما متصل است، وارد حساب شما شود، حتی اگر رمز عبور شما را داشته باشد.

برای تنظیم و فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای، از صفحه اصلی حساب کاربری خود، وارد منوی تنظیمات (بالای پاپ آپ در iOS و پایین سمت راست در اندروید) شوید و گزینه Security، پس از آن گزینه Two-Factor Authentication و سپس Get Started را انتخاب کنید. حال می توانید 2FA را از طریق پیام متنی یا یک برنامه احراز هویت مستقل مانند Google Authenticator تنظیم کنید.

اگر دستگاه شما مشکل اتصال دارد و نمی تواند پیامک کد امنیتی را دریافت کند، می توانید از کد های بازیابی استفاده کنید. برای این منظور می توانید در تنظیمات احراز هویت دو مرحله ای گزینه Recovery Codes را انتخاب کنید و از کد نمایش داده شده برای ورود به سیستم استفاده کنید. این امر به طور قابل توجهی در افزایش امنیت اینستاگرام شما تاثیر گذار است.

بررسی دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام

ایجاد امنیت در اینستاگرام,بالا بردن امنیت در اینستاگرام,تنظیمات امنیتی در اینستاگرام

برای مشاهده دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام خودتان، می توانید از بخش Security گزینه Login Activity را انتخاب کنید. این صفحه لیستی از مکان ها و دستگاهایی که به حساب کاربری شما متصل هستند ارائه می دهد. می توانید مکان فعلی خود را تأیید کنید و فعالیت های قبلی را بررسی کنید. اگر در این قسمت مکان‌هایی وجود دارند که نمی‌شناسید، بهتر است جهت امنیت بیشتر در اینستاگرام خود، دسترسی آن ها را متوقف کنید و رمز عبور خود را تغییر دهید.

خصوصی کردن اکانت اینستاگرام

وقتی در اینستاگرام پست منتشر می کنید، به صورت پیشفرض هر کسی در این پلتفرم می‌تواند تصاویر و ویدیوهای شما را مشاهده کند. اگر می خواهید امنیت پیج در اینستاگرام خود را افزایش دهید و فقط افرادی که آن ها را دنبال می کنید بتوانند محتوای پست ها و استوری های شما را ببینند، حساب خود را از طریق گزینه Account Privacy موجود در بخش تنظیمات، روی حالت خصوصی قرار دهید و Private Account را فعال کنید.

وقتی حساب شما خصوصی باشد، باید فالوورهای جدید را قبل از اینکه بتوانند عکس‌ها یا ویدیوهای شما را ببینند تأیید کنید. فقط فالوورهای تایید شده می‌توانند پست‌های شما را از طریق جستجو پیدا کنند و در دایرکت برای شما پیام ارسال کنند. همچنین گوگل هیچ یک از عکس های یک حساب خصوصی را در نتایج جستجو خود نمایش نمی دهد.

عدم نمایش آنلاین بودن در اینستاگرام

حفظ امنیت در اینستاگرام,روش امنیت در اینستاگرام

اینستاگرام به فالوور های شما این امکان را می دهد که مشاهده کنند شما در وضعیت آنلاین قرار دارید یا خیر. در قسمت پیام های دایرکت برای حساب های آنلاین یک نقطه سبز کوچک ظاهر می شود. اگر می خواهید کسی متوجه آنلاین بودن شما نشود از طریق بخش تنظیمات وارد قسمت Privacy شوید و گزینه Activity Status را غیر فعال کنید.

مسدود، محدود و ریپورت کردن حساب های کاربری

اگر در اینستاگرام شخصی برای شما مزاحمت ایجاد می کند یا محتوای نامناسبی منتشر می کند، این امکان وجود دارد که شما حساب کاربری و یا محتوای نامناسب او را به اینستاگرام گزارش دهید. شما می توانید این کار را در صفحه اصلی اپلیکیشن یا مستقیماً از طریق یک پست، نظر، پیام دایرکت یا استوری انجام دهید. فقط کافی است روی آیکون سه نقطه در سمت راست بالای پست اینستاگرام یا پایین سمت راست یک استوری ضربه بزنید. برای ریپورت یک کامنت خاص، روی آن کلیک کرده و چند لحظه نگه دارید(در اندروید) یا انگشت خود را به چپ بکشید (در iOS) و روی آیکون علامت تعجب ضربه بزنید. این ویژگی جهت افزایش امنیت اینستاگرام در این پلتفرم قرار گرفته است.

شما می توانید یک فرم ریپورت را در وب سایت اینستاگرام نیز پر کنید. اگر اینستاگرام متوجه شود که یک حساب، نظر یا ویدیو، شرایط و مقررات او را نقض می کند، در راستای افزایش امنیت در اینستاگرام حساب مورد نظر به حالت تعلیق در می آید. با ریپورت کردن یک حساب کاربری، اینستاگرام به صورت خودکار آن کاربر را برای شما بلاک می کند. با این حال، می توانید با باز کردن منوی سه نقطه روی حساب مورد نظر و انتخاب Block، حساب را به صورت دستی مسدود کنید.

برای محدود کردن یک حساب کاربری، وارد بخش تنظیمات امنیتی (Privacy) شوید و گزینه Restricted Accounts را انتخاب کنید و در این قسمت حساب کاربری مورد نظر را وارد کنید.

بررسی حساب های کاربری در اینستاگرام

اگر نمی دانید یک حساب کاربری قانونی است یا خیر، اینستاگرام ویژگی ای را در اختیار شما قرار می دهد که به تشخیص حساب های واقعی از کلاهبرداران کمک می کند و امنیت اینستاگرام شما را بالا می برد. فقط کافی است به صفحه پروفایل آن ها بروید، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه About this Account را انتخاب کنید.

در این قسمت جهت حفظ امنیت در اینستاگرام، اطلاعاتی نظیر زمان و کشوری که آن کاربر اکانت خود را ثبت کرده است، تاریخچه تغییرات نام کاربری او و حساب‌هایی با فالوورهای مشترک را به شما نشان می‌دهد. اگر در این اطلاعات مورد مشکوکی مشاهده کردید می توانید آن حساب کاربری را بلاک کنید.

لغو دسترسی به سایر برنامه ها

امنیت اینستاگرام,امنیت بیشتر در اینستاگرام,امنیت پیج در اینستاگرام

بسیاری از برنامه های شخص ثالث می توانند به اینستاگرام متصل شوند تا عملکردهای بهتری را ارائه دهند. جهت بالا بردن امنیت در اینستاگرام شما به راحتی می توانید تعداد برنامه هایی را که به حساب خود متصل کرده اید را مدیریت کنید. این اتصالات را از طریق گزینه Apps and Websites موجود در تنظیمات امنیتی می توانید مدیریت کنید. این امر موجب ایجاد امنیت در اینستاگرام و ارتقاء آن می شود.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *