یکی از موارد اولیه ای که افراد هنگام جستجو برای پی بردن به اینکه آیا این صفحه با جستجوی آن ها مرتبط است یا خیر، تایتل نمایش داده شده در صفحات وب است. و در واقع با مشاهده تایتل ها تصمیم می گیرند که به آن صفحه وب بروند یا خیر. بنابراین تایتل صفحات یکی از عوامل مهم است و گوگل پیوسته در صدد ارائه بهترین تایتل در نتایج جستجو است. اخیرا گوگل یک سیستم جدید تولید تایتل برای صفحات ایجاد کرده است. تا قبل از این سیستم، تایتل ها ممکن بود مبتنی بر کوئری های مختلف تغییر کنند ولی با این سیستم عموما دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. و در واقع دلیل این امر این است که این سیستم جدید، تایتل های مناسب و مرتبطی را برای صفحات صرف نظر از کوئری های خاص ارائه می دهد و این تایتل ها یا تایتل اصلی صفحه است یا تغییر یافته آن یا بخش های مختلف قسمت های آن و یا به طور کلی تایتل جدیدی است که تولید می شود.

در این سیستم جدید، عوامل مختلفی در ایجاد تایتل نقش دارند و عمدتا موارد بصری که کاربر می تواند آن ها را مشاهده کند در آن ها نقش مهمی دارند که از جمله آن ها می توان به خود تایتل، عنوان اصلی مقاله، تیترهای داخلی، لینک ها و … اشاره کرد که بستگی به شرایط مختلف از آن ها برای تولید تایتل مرتبط با صفحه استفاده می شود.

فهرست مطالعه این مقاله

چرا گوگل همیشه از تایتل های صفحه استفاده نمی کند؟ و گوگل چگونه تایتل های صفحه را ایجاد می کند؟

گوگل تایتل صفحاتی را در نتایج جستجو عوض می کند که آن تایتل، به خوبی خود گوگل، صفحه را توصیف نکند.

در واقع زمانی که تایتل اصلی به خوبی صفحه را توصیف کرده باشد، گوگل به احتمال بسیار زیاد از همان استفاده می کند و در مواردی که این کار به خوبی انجام نشده باشد، گوگل با استفاده از روش های مختلفی این کار را انجام می دهد. و در واقع آپدیت جدید برای تولید تایتل های مناسب تر برای صفحات وب ایجاد شده است.

در ادامه به مواردی که معمولا باعث این می شود که گوگل تاتیل اصلی را تغییر دهد اشاره خواهیم کرد و همچنین در هر مورد توضیح خواهیم داد که گوگل چگونه تایتل برای آن ها در سیستم جدید ایجاد می کند.

تایتل های نصفه و نیمه

در برخی موارد تایتل های نصفه و کوچکی برای صفحات انتخاب می شود مثلا برای صفحه خانه، تایتل خانه را می گذارند یا … .

سیستم جدید گوگل، تایتل های نصفه مثل تایتل هایی که فقط نام سایت را نمایش می دهند و … را تشخیص می دهد و با روش هایی اطلاعاتی را به آن ها اضافه می کند.

تایتل های قدیمی

تایتل یک صفحه قدیمی می شود زمانی که یک صفحه سال ها اطلاعاتی را ارائه می دهد و ممکن است درحال حاضر تایتل آن صفحه با نیازهای کاربران تطابق نداشته باشد. در این شرایط ممکن است تایتل آن صفحه توسط گوگل تغییر کند.  

تایتل هایی با دقت کم

گاهی اوقات تایتل ها آنچه که محتوای یک صفحه است را به دقت توصیف نمی کنند. این مسئله در برخی موارد ممکن است در صفحاتی که محتوای داینامیک دارند، رخ دهد. در این موارد گوگل ممکن است تایتل را تغییر دهد تا توصیف بهتری از محتوای آن صفحه ارائه دهد.

تایتل های تکراری

گاهی در برخی از وب سایت ها صفحات زیادی وجود دارد که از تایتل های تکراری استفاده کرده اند. مثلا برای آموزش فتوشاپ یا … گاهی تایتل های زیر را مشاهده خواهید کرد:

آموزش فتوشاپ به صورت کامل – فتوشاپکده

آموزش فتوشاپ به صورت کامل – فتوشاپکده

آموزش فتوشاپ به صورت کامل – فتوشاپکده

در این سیستم جدید گوگل آن ها را شناسایی می کند و از بین هدینگ ها و … ممکن است تایتل را تغییر دهد تا به کاربر کمک بیشتری کند:

مثلا شاید چیزی مانند زیر در نتایج جستجو ظاهر شود:

آموزش فتوشاپ قسمت رنگ ها – فتوشاپکده

آموزش فتوشاپ قسمت لایه ها – فتوشاپکده

آموزش فتوشاپ قسمت انتخاب اشیا – فتوشاپکده

تایتل هایی که از کلمات کلیدی پر شده اند

در برخی موارد تولید کنندگان محتوا متاسفانه برای دریافت رتبه بهتر، در تایتل های صفحه از کلمات کلیدی به صورت بیش از حدی استفاده می کنند. سیستم جدید گوگل آن ها را تشخیص می دهد و با روش هایی تایتل دیگری را برای آن ها ایجاد می کند.

نتیجه گیری :

در این مقاله به آپدیت جدید گوگل که برای ایجاد تایتل صفحات ایجاد می شود، اشاره کردیم و توجه داشته باشید که اگر به هنگام ایجاد تایتل به محتوای صفحه توجه داشته باشید و در واقع به صورت صادقانه و درست متناسب با آن تایتل ایجاد کنید به احتمال زیاد آن تایتل تغییر نخواهد کرد و تنها در زمانی که به طور مناسبی این کار صورت نپذیرفته باشد تایتل ممکن است تغییر کند. امیدواریم با بکار گیری درست و صادقانه این موارد بتوانید در کسب و کار خود بهتر عمل کنید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

برچسب :

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *