[ad_1]

چگونه نویسنده سایت شویم,کسب درآمد با نویسندگی در سایت,نویسندگی برای سایت 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

نویسندگی وب سایت یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای دیجیتال است، حتی برخی افراد معتقد هستند این شغل، پردرآمد ترین شاخه در دیجیتال مارکتینگ می باشد. فراگیری اصول و قواعد نویسندگی در وب سایت نه تنها برای کسانی که قصد محتوا نوشتن در سایت را دارند، بلکه برای تمامی افرادی که فعالیتشان به محتوا نویسی متنی مربوط می شود مفید است، مانند ادمین های اینستاگرام که نیاز است محتوای متنی مثل کپشن پست بنویسند؛ زیرا بسیاری از این اصول و قواعد در هر نوع از نویسندگی کاربرد دارند.

همه ما به صورت روزانه محتوا مصرف می کنیم و حتی ممکن است آن را ایجاد می کنیم. وب‌سایت‌ها، پست‌ های وبلاگ، ویدیوها، ایمیل‌ ها، پست‌ های شبکه های اجتماعی و سایر موارد مشابه، همه نوعی از محتوا هستند. در بسیاری از موارد، یک نویسنده محتوا در ایجاد چنین محتوایی نقش دارد.

در این مقاله ابتدا در مورد نقش نویسندگی وب سایت و هدف آن بحث خواهیم کرد، سپس به پاسخ سوال چگونه نویسنده سایت شویم، خواهیم پرداخت.

نویسندگی وب سایت چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم، نوشتن محتوا چیست؟ در حوزه دیجیتال مارکتینگ، نوشتن محتوا فرآیند تولید محتوا در انواع مختلف است که اغلب برای اهداف بازاریابی صورت می گیرد. اگرچه ممکن است این تعریف با مواردی مانند نویسندگی در سایت و صفحات فرود وب سایت مرتبط باشد، اما می تواند هر نوع محتوایی را که نیاز به برنامه ریزی، نوشتن و ویرایش دارد نیز شامل شود.

نویسندگی برای وب سایت شامل پست‌ های وبلاگ و صفحات وب می‌ شود، این یک زمینه متنوع است که حوزه های مختلف بازاریابی دیجیتال را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر تا به حال در اینترنت برای پاسخ سریع به یک سوال جستجو کرده اید، ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید که چه کسی متنی را که می خوانید، نوشته است. برای هر نوع سوال، موتور های جستجو مانند گوگل، پاسخ ها و نتایج بسیار مناسبی را ارائه می دهند و شما را به منابع دقیق و قابل اعتماد هدایت می کنند.

تمام این منابع، توسط یک نویسنده در سایت تولید شده اند و موتور های جستجو با استفاده از الگوریتم های خود، موضوع آن را تشخیص داده و بر اساس کلماتی که کاربران جستجو می کنند، محتوای مرتبط را به آن ها نمایش می دهند.

نوشتن محتوای وب‌سایت به صورت دقیق و جامع، فرآیندی پر زحمت است که می‌تواند شامل ساعت‌ ها تحقیق، نوشتن و ویرایش حتی برای یک صفحه باشد. این بدان معنی است که صاحب وب سایت یا زمان زیادی را صرف نوشتن صفحات خود کرده است یا از یک سرویس نویسندگی برای سایت کمک می گیرد تا این کار را برای او انجام دهد.

بنابراین، چرا شرکت ها فکر می کنند ارزش آن را دارد که سرمایه و زمان خود صرف انتشار اطلاعات رایگان از طریق اینترنت کنند. پاسخ کوتاه این است که آن ها قصد انتقال پیامی را دارند که می خواهند به مخاطبان خود برسانند و از طریق آن به اهداف تجاری خود برسند. به عبارت کامل تر، اهدافی که ممکن است پشت نویسندگی وب سایت باشند، به شرح زیر می باشند:

تبلیغات

چگونه نویسنده سایت شویم,کسب درآمد با نویسندگی در سایت,نویسندگی برای سایت

اینترنت بستر نسبتا کم هزینه‌ای برای تبلیغ محصولات و خدمات ارائه می دهد. در این روش محتوا موجود در وب‌سایت‌ ها، اطلاعاتی که افراد به دنبال آن هستند را به شرکت‌ هایی که خدمات یا محصولات مرتبط با آن اطلاعات را ارائه می کنند، لینک می دهند.

از این طریق نه تنها شهرت و اعتبار آن شرکت ها افزایش می یابد، بلکه مشتریان هدفمندی وارد وب سایت آن ها می شوند. از سوی دیگر با نویسندگی در سایت، می توانند تخصص خود را به مخاطبان ارائه دهند.

سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

گوگل و سایر موتورهای جستجو، صفحات وب سایت ها را بر اساس کلمات کلیدی و احتمال پاسخگویی آن ها به جستجوی کاربر رتبه بندی می کنند. برای انجام این کار، آن ها از “خزنده های وب” برای جستجو در اینترنت و یافتن مرتبط ترین صفحات استفاده می کنند. با استفاده از روش های سئو برای نویسندگی در وب سایت، مخاطبان هدفمند بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

چگونه نویسنده سایت شویم؟

شکی نیست که نویسندگی وب سایت باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و دستور العمل های خاصی را رعایت کند، در غیر این صورت هیچ کس هرگز آن را نخواهد دید؛ زیرا در دنیای بزرگ اینترنت، در بین بسیاری محتوای مرده دیگر گم خواهد شد.

اگر نمی خواهید این اتفاق برای محتوای سایت شما بیفتد، باید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو (محتوای سئو شده) منتشر کنید، اما نوشتن محتوای سئو شده چگونه است؟ ویژگی های کلی محتوایی که گوگل برای مخاطبان خود در صفحه نتایج خود قرار می دهد، به شرح زیر است:

جذاب بودن سایت و محتوا

نویسندگی برای وب سایت,نویسندگی در سایت,نویسندگی در وب سایت

هرچه افراد بیشتری به سایت شما بیایند، رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد، به خصوص اگر نرخ پرش شما پایین باشد؛ بدان معنا که افراد پس ورود به وب سایت شما، پس از مدت زمان کوتاهی آن را ترک نکنند. داشتن ایده های جالب و جذاب نویسی محتوا، مطمئن ترین راه برای جذب و نگه داشتن مخاطبان در صفحات وب سایت است.

درک نیاز مخاطب

برای نویسندگی وب سایت، درک نیاز مخاطب یک اصل بسیار مهم به شمار می آید. باید موضوعاتی را انتخاب کنید که برای مخاطبان بالقوه  شما مورد سوال باشند و می خواهند در مورد آن ها بخوانند. این گونه به احتمال زیاد سایت شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی خوب، نزد مخاطبان شناخته می شود.

خوانایی بالا

سطح سواد و سلیقه کاربران با یکدیگر بسیار متفاوت است. با در نظر گرفتن این موضوع، نویسندگی برای سایت باید طوری باشد که درک محتوا برای مخاطبان هدف شما آسان باشد.

اگر در مورد موضوعات فنی و تخصصی می نویسید، ممکن است نیاز به استفاده از کلمات و توصیف مفاهیمی داشته باشید که فراتر از درک افراد است، اما معمولا مخاطبان بالقوه ای که می خواهید به آن ها دست پیدا کنید، نباید در خواندن اطلاعات شما مشکلی داشته باشند.

در هر حال باید سعی کنید محتوای خود را به صورت عامه پسند و با خوانایی بالا بنویسد طوری مخاطبان هنگام خواندن آن دچار هیچ گونه چالشی نشوند، همچنین یکی دیگر از نکات رعایت خوانایی در نویسندگی وب سایت، این است که در محتوا از پاراگراف های طولانی استفاده نکنید.

سازماندهی مطالب

نویسندگی وب سایت

هنگامی که اکثر مردم بر روی یک وب سایت کلیک می کنند، ابتدا عناوین و تیتر ها را می خوانند تا ببینند آیا احتمال پیدا کردن آنچه را که به دنبال آن هستند، در این صفحه وجود دارد یا خیر؛ به همین دلیل باید در نوشتن عنوان ها، زیر عنوان ها و لیست‌ ها (تگ های OL و UL) دقت کافی را داشته و از آن ها برای سازماندهی مطالب استفاده کنید.

تولید محتوای بروز و منحصر به فرد

محتوای شما باید دقیق، خوانا، منحصر به فرد و تازه باشد. اگر متوجه شدید که اطلاعات زیادی در اینترنت در مورد یک موضوع خاص مرتبط با فعالیت شما وجود ندارد، این یک فرصت بسیار خوب است و با تولید محتوا در مورد آن، می توانید شرایط بسیار خوبی را برای وب سایت خود فراهم سازید. همچنین گوگل می تواند تشخیص دهد که یک سایت چه زمانی راکد شده است، بنابراین اطلاعات موجود در محتوای خود را به طور منظم بررسی و بروزرسانی کنید.

بهینه سازی محتوا

گوگل تعدادی معیار دارد که نشان می دهند سایت شما آنچه را که کاربران می خواهند ارائه می دهد یا خیر. گوگل تعداد کاربرانی که صفحه شما را مشاهده می کنند، مدت زمانی که در هر صفحه می مانند، تعداد دفعات بازگشت آن ها و … را بررسی می کند و بر اساس نتایج به دست آمده از این بررسی ها، ارزش و رتبه محتوا را مشخص می کند.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *