[ad_1]

اگر بدنبال یک نرم افزار رایگان در زمینه تدوین و ویرایش ویدیو هستید برنامه Lightworks بهترین انتخاب شما خواهد بود. نرم افزار lightworks با بیش از 25 سال سابقه انتخاب فوق العاده ای محسوب میشود چراکه فیلم های زیادی همانند Hugo و Pulp fiction و La Confidential و … با استفاده از این برنامه تدوین و ویرایش شده اند. در ادامه با آموزش نصب lightworks در اوبونتو 20.04 همراه نووا بلاگ باشید.

روش اول: نصب Lightworks در اوبونتو 20.04

برای نصب نرم افزار lightworks ابتدا باید فایل Setup این نرم افزار را از سایت اصلی lightworks دانلود کرده سپس روی آن دوبار کلیک کنید تا فرایند نصب lightworks شروع شود.

نکته: برای توزیع های اوبونتو و دبیان باید گزینه Download DEB را انتخاب کنید گزینه RPM مخصوص توزیع Fedora میباشد.

بعد از دانلود فایل deb روی فایل lightworks.deb دوبار کلیک کرده تا با Ubuntu Software Center اجرا شود سپس روی Install کلیک کنید و در صورت درخواست رمز عبور، رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از اتمام فرایند نصب به منوی Show Application بروید و روی آیکون lightworks کلیک کنید. بعد از اجرا شدن lightworks منتظر بمانید تا برنامه به صورت کامل بارگذاری شود.

حال میتوانید با ایجاد پروژه از نرم افزار lightworks استفاده کنید.

نکته: بهتر است برای استفاده از نرم افزار lightworks حتما درایور انحصاری کارت گرافیک خود را نصب کنید. (آموزش نصب درایور Nvidia در اوبونتو)

روش دوم: نصب lightworks در اوبونتو

روش دیگری که میتوانید از طریق آن نرم افزار lightworks را نصب کنید استفاده از دستور dpkg میباشد. برای این منظور بعد از دانلود فایل lightworks ابتدا وارد محیط ترمینال شوید سپس از دستور زیر برای نصب برنامه استفاده کنید:

sudo dpkg -i lightworks_*.deb
sudo apt -f install
آموزش نصب lightworks در اوبونتو
آموزش نصب lightworks در اوبونتو

بعد از وارد نمودن دستور اول ابتدا رمز عبور خود را وارد کنید سپس در صورتیکه با خطای dpkg: dependency problems prevent configuration of lightworks: مواجه شدید از دستور دوم برای نصب برنامه های مورد نیاز lightworks استفاده کنید.

بعد از اتمام فرایند نصب به منوی Show Application رفته و روی آیکون lightworks کلیک کنید.

حذف نرم افزار lightworks از اوبونتو

برای حذف نرم افزار lightworks از اوبونتو کافیست از دستور apt به همراه پارامتر remove در محیط ترمینال استفاده کنید. برای مثال:

sudo apt remove lightworks

روش دیگری که میتوانید از طریق آن برنامه lightworks را از اوبونتو حذف کنید دوبار کلیک بر روی فایل نصب lightworks و انتخاب گزینه remove است.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *