آموزش سئو اولین اقدام مورد نیاز برای نویسندگان  و تولیدکنندگان محتوا می باشد و اگر سئو محتوا را رعایت نکنید دیده شدن در نتایج گوگل واقعا کار آسانی نیست.

در سئو سایت به خاطر اهمیت محتوا 30 درصد از پروسه بهینه سازی را به سئو محتوا اختصاص می دهند. احتمالا دیده اید که خیلی از سایت ها از کلمه محتوای E.A.T استفاده می کنند. در حالی که سئو کاران به طور پیش فرض و ناخودآگاه این مسئله و نوع محتوا را رعایت می کنند، تقریبا از همان به روز رسانی های اصلی در الگوریتم های گوگل در اگوست 2018، یک نقطه خیلی روشن که در به روز رسانی های گوگل مطرح شد، موضوع محتوای E.A.T  بود – و از آن زمان تا کنون این کلمه در بسیاری از حرف ها و سخنان سئوکاران دیده شده است.

خب حالا من چرا دارم این داستان ها را تعریف می کنم؟ به دلیل این که دیگر شما نمی توانید یک شبه مثل قبل به نتایج برتر گوگل برسید. برای این که در گوگل رتبه بندی شوید، باید با ایجاد کردن تخصص، اعتبار و اعتماد سعی کنید برند خودتان را توسعه دهید – تخصص، اعتبار و اعتماد همان چیزهایی هستند که به صورت خلاصه با نام E.A.T معرفی می شوند!

در این پست، من سه ستون اصلی محتوای E.A.T را به شما معرفی کرده و نکاتی را در اختیار شما قرار می دهم که بتوانید از هر کدام از ستون ها در استراتژی محتوایی خودتان استفاده کنید تا برای بهترین عبارات در صنعت کاری خودتان، رتبه بندی شوید.

اما نخست..

نخست، این به روز رسانی “the medic update” به نظر می رسید که بیشتر بر روی سایت هایی تاثیر گذاشته است که خدمات و توصیه های پزشکی را ارائه می کنند. ازین رو، یکی از نویسندگان مطرح در زمینه موتورهای جستجو، بری شوارتز، این به روز رسانی را با این نام معرفی کرد.

اما در حالی که این به روز رسانی بسیاری از سایت های پزشکی را تحت تاثیر قرار داد، وبسایت های دیگری که بر اساس گوگل می توان آن ها را با نام وبسایت های YMYL معرفی کرد نیز تحت تاثیر قرار گرفتند – و باز هم یک کلمه مخفف دیگر پیش روی ما قرار دارد!!

بازاریاب های دیجیتال به شدت و به صورت گسترده از مخفف های مختلف استفاده می کنند اما این مرتبه، این خود گوگل بود که از مخفف های YMYL و E-A-T استفاده کرد و باعث شد که بیش از پیش زبان تخصصی این حوزه دشوار تر شود.

YMYL یک رتبه بندی کیفی برای محتوا می باشد که معنی کامل آن به این صورت است «پول شما یا زندگی شما» (Your Money or Your Life). گوگل فقط نمی خواهد اطلاعات مرتبط را به کاربران ارائه کند – آن ها همچنین می خواهند اطلاعات صحیح را ارائه کنند. با انواع خاص جستجو، پتانسیل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود رضایت، سلامت و یا رفاه مشتریان تحت تاثیر قرار بگیرد – به بیان دیگر، در صورتی که صفحات ارائه شده کیفیت پایینی داشته باشند، می توانند به رفاه کاربر ضربه بزنند.

در نتیجه، زمانی که موضوع سلامتی، موضوعات مالی و ایمنی مطرح باشد، گوگل می خواهد لینک های صفحاتی را ارائه کند که توصیه های درست، نظرات دقیق و معتبر را ارائه می کنند. گوگل می خواهد مطمئن باشد که سایت هایی که ارائه می کند تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد بالایی دارند. بر این اساس گوگل تلاش می کند تا با محتوای E.A.T از جستجو کننده های خودش در مقابل محتوای کم کیفیت محافظت کند زیرا این محتوا ممکن است برای جستجو کنندگان بسیار مضر باشد.

در صورتی که کسب و کار شما هم مرتبط با خوشحالی، سلامت و یا رفاه مردم می باشد، E.A.T می تواند برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد در نتیجه از شما می خواهیم با ما همراه باشید!

حتما با خودتان فکر کرده اید که حالا E A T مخفف چه کلماتی است؟ تا اینجا موضوع اصلی مطلب را بدانید که نوعی از محتوا که رابطه مستقیم با سلامتی و رفاه و پول کاربران دارد.

راهنمای ارزیابی کیفی جستجوی گوگل

E.A.T و YMYL از یک سند بسیار مهم گوگل با نام “ the Google Search Quality Evaluator Guidelines ” به دست آمده اند.

در سال 2015، گوگل به صورت رسمی راهنمای ارزیابی کیفی جستجو را ارائه کرد و به ما نشان داد که از نقطه نظر گوگل، چه وبسایتی به عنوان یک وبسایت با کیفیت در نظر گرفته می شود.

این سند برای تیم نمره دهی انسانی گوگل نوشته شده بود، کسانی که جستجوهای مهم را در طول روز انجام می دهند و وبسایت هایی که در رتبه بندی های برتر گوگل هستند را بررسی می کنند. ظاهرا، نزدیک به 10.000 نفر در گوگل استخدام شده اند که این ارزیابی ها را انجام می دهند و هدف اصلی این ارزیابی ها، بررسی کارایی الگوریتم های رتبه بندی در شناسایی کیفیت صفحات می باشد.

یادگیری های به دست آمده از تیم های نرخ بندی کیفی به مهندس های گوگل نشان می دهد که چطور الگوریتم های رتبه بندی خودشان را بهبود بخشند. همانطور که افرادی در گوگل فعالیت می کنند معمولا به ما یادآوری می کنند، الگوریتم های رتبه بندی آن ها به صورت پیوسته در حال بهبود می باشد و ممکن است به صورت منظم به روز رسانی شوند.

به روز رسانی راهنمای ها در سال 2018

یک هفته بعد از به روز رسانی ارائه شده در ژولای 2018 برای راهنمایی ها، گوگل مواردی را به این راهنمایی ها اضافه کرد که تاثیر زیادی داشتند: ارزیاب های کیفی حالا نه فقط E-A-T سایت ها بلکه E-A-T تولید کنندگان محتوا را هم بررسی می کردند. این موضوع خبر بسیار مهمی بود.

⭐️ نکته مهم: در نتیجه، از حالا به بعد گوگل می خواهد ببیند که نویسنده محتوای صفحه چه کسی است و آیا اعتبار آن ها نسبت به موضوع مد نظر قابل قبول می باشد و به صورت خاص آیا YMYL آنها مطابق با معیارهای کیفی می باشد یا خیر.

این یعنی که ما باید سعی کنیم یک نویسنده و یک وبسایت با E-A-T در سطح قابل قبول باشیم. چند روش در این زمینه وجود دارد که با استفاده از آن شما می توانید به این هدف برسید، یکی از آن ها استفاده از جعبه اطلاعات نویسنده، استفاده از لینک هایی برای پروفایل نویسنده و یا استفاده از نشانه گذاری های اسکیما می باشد، یعنی استفاده کردن از داده های ساختار یافته که به گوگل اطلاعات مرتبط با نویسنده ها را ارائه می کند و باعث می شود که نویسنده از نظر سیگنال های اعتبار( مثلا پروفایل های نویسنده در وبسایت های معتبر، بستر رسانه های اجتماعی و غیره،) راحت تر ارزیابی شود.

در قسمت بالا شما یک نمونه از پروفایل خوب یک نویسنده را مشاهده می کنید که در مطابق با رهنمودهای گوگل، به ارزیاب ها ارائه شده است. این اطلاعات نشان می دهد که چه کسی این محتوا را نوشته است و یک سری اطلاعات اولیه از نویسنده ارائه می دهد. حالا برای الگوریتم بسیار ساده است که این سرنخ ها را به هم وصل کند و نویسنده را در وبسایت های دیگر شناسایی کند.

در نتیجه می توان گفت که مفهوم E-A-T مفهوم بسیار مهمی می باشد. همانطور که Marie Hayne در یک توییت خودش گفته است، E-A-T حدود 186 بار در راهنمای کیفی گوگل مطرح شده است و همین موضوع نشان میدهد که گوگل ارزش و اعتبار زیادی برای این مفهوم قائل است.

خب پس حالا وقت آن رسیده دقیقا متوجه بشویم که E-A-T از نظر گوگل چیست.

تخصص (Expertise)

بر اساس لغتنامه آکسفورد، متخصص بودن در یک زمینه به معنی داشتن دانش و یا مهارت زیاد در یک زمینه خاص می باشد. اما، این دانش به تنهایی باعث نمی شود که از گوگل، ترافیک زیادی به وبسایت شما بیاید.

شما باید بدانید که چطور دانش خودتان را به روشی به مخاطبین منتقل کنید که باعث مشارکت آن ها شود. شما نه تنها باید اطلاعات کافی داشته باشید، بلکه باید بدانید مخاطبین شما چه چیزی می خواهند و چطور به بهترین روش می توانید این اطلاعات را به آن ها منتقل کنید.

هر وقتی که یک فرد که در زمینه بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل کار می کند از خودش این سوال را می پرسد که «چطور می توانم رتبه بندی را بهبود دهم؟» معمولا رایج ترین پاسخی که برای این سوال پیدا می کند این است که« باید محتوایی تولید کنی که مخاطبین عاشق آن باشند». در حالی که به نظر این یک پاسخ خیلی ساده است، اما تقریبا این پاسخ خلاصه تمام موضوعاتی است که قرار است در این پست بررسی کنیم!

چطور می توانیم یک محتوای تخصصی ایجاد کنیم؟

خب در این قسمت به نظر چند نکته وجود دارد که باید پاسخ دهیم:

  1. مشخص کنید مخاطبین شما به دنبال چه چیزی هستند سپس تلاش کنید که نیازهای آن ها را رفع کنید. نخست، شما باید جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید.
  2. سعی کنید هدف جستجوی کاربران را در طول جستجوی کلمات کلیدی مشخص کنید.

شما باید درک کنید جستجو کننده ها به عنوان یک مشتری یا کسی که در صنعت شما مشارکت دارد، در کدام قسمت از مسیر کار خودشان قرار دارند. شرایط مختلفی در این زمینه وجود دارد که مبتنی بر مورد خاص سایت شما می باشد اما در صورتی که شم مثلا یک عبارت را هدف گرفته اید که مشخصا برای کسی است که قرار است برای اولین بار در رابطه با موضوع مد نظر شما اطلاعات دریافت کند، بهتر است از زبان تخصصی زیادی استفاده نکنید و سعی کنید نکات کلی را به صورتی بیان کنید که افراد تازه کار نیز بتوانند آن را درک کنند.

  1. سعی کنید در عین حال که محتوای جامعی را ارائه می کنید، این محتوا ساده باشد. این موضوع مبتنی بر قالب بندی متن، استفاده از کمک های تصویری و یا رسانه هایی مانند صوت و تصویر می باشد.
  2. در رابطه با عبارت جستجوی بعدی که ممکن است در ذهن کاربر باشد پیش بینی کنید و سعی کنید محتوایی داشته باشید که نیاز کاربر را رفع کند. محتوای تکمیلی مناسب باید به صورت داخلی به صفحات مربوطه لینک شود تا دسترسی به آن آسان باشد. شما باید سعی کنید کامل ترین منبع اطلاعات در زمینه کاری خودتان باشید.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *