[ad_1]

در قسمت قبل برای شما تا ارائه خدمات سئو در لینک زیر داشتیم و حالا آموزش سئو برای بازاریابی دیجیتال را ادامه می دهیم.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب وکار ها – قسمت اول

استراتژی محتوایی صنعتی B2B

من یک صفحه ستونی ایجاد کردم (صفحه ستونی، معمولا یک محتوای طولانی با حدود 2500 کلمه می باشد). همچنین صفحه های خوشه بندی (صفحه هایی که موضوعات فرعی را بررسی می کنند) و یا محتوای مرتبط که به صورت داخلی به صفحه ستونی لینک شده اند را هم ایجاد کردم.

ساختار ستونی محتوا

• معرفی
• موضوعات فرعی (در صورت نیاز، می توانید از عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید)
• متاهای توضیحات کوتاه تر از 42 کلمه
• لیست های فهرستی/ قالب لیستی (استفاده از تگ ها یhtml)
• ویدئو یا اینفوگرافیک
• تصویر (تگ های جایگزین)
• لینک های خارجی (تنها منابع مرجع)
• لینک های داخلی (خوشه بندی – مقاله های فرعی)

قسمت معرفی باید یک پاراگراف کوتاه در رابطه با ایده کلی مقالات باشد. شما میتوانید از یک مقدمه زیبا و جذاب استفاده کنید تا باعث جذب مخاطبین شود. سپس شما باید موضوعات فرعی را ارائه کنید. بهتر است از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

در صورت امکان شما باید از LSI (latent semantic indexing) و مطابق هدف جستجوی کاربر به عنوان موضوعات فرعی استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که ارزش سئو محتوای شما بیشتر شود.

روش خوب دیگر برای موضوعات فرعی، بررسی کردن موضوعات مرتبط با موضوع ستونی می باشد. در مرحله های بعدی شما می توانید از مقاله های مستقل در رابطه با موضوعات فرعی استفاده کنید (می توانید از این مقاله ها برای لینک داخلی به عنوان صفحه خوشه ای، استفاده کنید).

یک مطالعه نشان داده است که:
1. بعد از تیتر های فرعی، یک پاراگراف که کمتر از 42 کاراکتر دارد باعث افزایش احتمال رسیدن به feature rich snippet می شود.
2. استفاده از لیست های گرافیکی جذاب و یا لیست های ساده نیز می تواند موثر باشد.
من با استفاده از این روش ها به نتایج خوبی رسیده ام. من بارها با همین روش توانسته ام rich snippet و Google quick answer box های مختلفی را برای مشتریان به دست بیاورم. علاوه بر این استفاده از لیست های گرافیکی یا لیست های ساده باعث می شود که مطالعه محتوا راحت تر شده و یک تجربه کاربری و سازگاری بهتر با موبایل ایجاد شود زیرا فضای سفید در محتوا شکل می گیرد.

⭐️ نکته مهم: من واقعا دوست دارم تا از قالب های مختلف برای محتوا استفاده کنم تا بتوانم از فرصت های موجود استفاده کنم. به همین دلیل من ویدئو، اینفوگرافیک و pdf ایجاد میکنم. بعدا، می توانید از این ویدئو یا اینفوگرافیک ها برای رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی ایمیل استفاده کنید.

در فعالیت های سئو داخلی صفحه، ما باید از تگ Alt تصاویر نیز استفاده کنیم. اینفوگرافیک ها هم میتوانند همین تاثیر مفید را داشته باشند. من از کلمات کلیدی طولانی به عنوان تگ Alt در اینفوگرافیک ها استفاده می کنم و همیشه پسوند «اینفوگرافیک» را هم استفاده می کنم تا گوگل متوجه شود که تصویر من در چه رابطه ای ارائه شده است.

انجام این کار باعث می شود که من در نتایج جستجوی تصویر گوگل هم رتبه بندی شوم. همچنین بهتر است از کد های داخلی در اینفوگرافیک استفاده کنید تا دیگران هم بتوانند از این اینفوگرافیک ها استفاده کنند و در نتیجه برای شما بک لینک ایجاد شود.

من همیشه از منابع معتبر و مشهور برای به دست آوردن اطلاعات در زمینه تولید محتوا استفاده می کنم و از لینک های آن ها هم استفاده می کنم ( بیشتر اوقات، تگ “nofollow” را به لینک های خارجی اضافه می کنم).

من معمولا اینفوگرافیک یا ویدئو را به صفحه ستونی خودم اضافه میکنم ( می توانید ویدئو را بر روی YouTube آپلود کنید تا بتوانید بک لینک ایجاد کنید). این موضوع باعث می شود که تاثیر محتوای شما، فراتر از وبسایت شما باشد. صفحه های خوشه ای، مقالات کوچکی هستند که از صفحه ستونی پشتیبانی می کنند. همچنین می توانید لینک های داخلی و خارجی را به این صفحات اضافه کنید ( لینک های داخلی همیشه باید به صورت do follow باشند).

شما می توانید از بررسی موردی، مرور تحقیقات و صفحه های داده در رابطه با محصولات به عنوان صفحه های خوشه ای (لینک های داخلی) استفاده کنید.
برای به دست آوردن مشتری های احتمالی، من مقالات سفید (White paper) مانند کتاب الکترونیک را داخل محتوا یا صفحه های فرود قرار میدهم و یک CTA مشخص نیز ارائه می کنم. پیشنهاد می کنم که یک Goal در Google Analytics مشخص کنید تا بتوانید میزان دانلود مقالات سفید را بررسی کنید.

سپس باید صفحه های ایستا، صفحه های محصولات و صفحه های «درباره ما» را بهینه سازی کنید. صفحه «درباره ما» اهمیت بسیار زیادی برای ارتقای اعتبار دارد. پیشنهاد می کنم که یک ویدئو از مدیر عامل را به این صفحه اضافه کنید که به کاربران خوش آمد بگوید و در رابطه با ماموریت شرکت صحبت کند. یک ویدئو کوتاه میتواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

یکی دیگر از کارهای خوبی که در این قسمت می توانید انجام دهید، بررسی سئو داخلی و اجرای تغییرات ضروری می باشد. من از ابزار SEMrush استفاده می کنم تا صفحه های موجود را بهبود دهم. این ابزار نتایج بسیار خوبی را ارائه می کند.

استفاده از تبلیغات گوگل برای سئو سایت

کمپین های PPC (پرداخت به ازای کلیک) برای B2B در بخش صنعتی اندکی متفاوت می باشد زیرا حجم جستجو برای کلمات کلیدی پایین می باشد. من از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنم که شامل عباراتی مانند صنعتی، تولید کننده، و تامین کننده می باشد.

به عنوان مثال، لوله های صنعتی. این موضوع باعث می شود که کلیک های بی فایده از طرف کاربرانی که می خواهند از وبسایت های خرده فروشی و یا فروشگاهی خرید کنند، ایجاد نشود. شما باید به دنبال کسب و کار های B2B و یا مشتری هایی باشید که می خواهند به صورت کلی خرید کنند. روشی که در حال حاضر استفاده می کنم، دقیقا به همین صورت است.

حالا وقتشه!   اینو بخون: معرفی 3 سرویس تبلیغات گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

من معمولا کمپین های خودم را با اضافه کردن لیست منفی کلمات کلیدی که شامل کلماتی مانند موارد زیر است، بهینه سازی می کنم:
• ویدئو ها
• تصاویر
• عکس ها

با این روش، دیگر کاربرانی که به دنبال موضوعات آموزشی هستند و یا می خواهند با فرآیند خاصی آشنا شوند، بر روی سایت کلیک نمی کنند و این موضوع باعث صرفه جویی می شود.

همچنین من از بستر Google AdWords برای تست کردن تبلیغات خودم با روش A/B استفاده می کنم. معمولا من سه تبلیغات را اجرا می کنم و از گزینه “do not optimize, rotate ads indefinitely” استفاده می کنم.
من این تست ها را چند ماه اجرا می کنم تا ببینم که کدام مورد عملکرد بهتری دارد. زمانی که داده های مد نظر خودم را به دست می آورم، با تست کردن یک تبلیغات جدید سعی می کنم بهینه سازی را اجرا کنم. ابزاری که برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده می کنم شامل این موارد است : Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs, Keywords Everywhere, و Answer The Public.

اهداف PPC برای وبسایت های B2B صنعتی

رایج ترین اهدافی که در این زمینه مطرح می شوند، شامل این موارد است:
• تماس از تبلیغات – این موضوع تنها بر روی موبایل موثر است
• تماس از وبسایت
• تماس از صفحه های تشکر (دانلود کتاب الکترونیکی، استفاده از صفحه تماس با ما )

اخیرا من از روش ارائه خدمات اضافی استفاده کرده ام و مشاهده کردم که رقبای من هم از این روش استفاده کرده اند. بیشتر شرکت هایی که با آن ها کار می کنم مایل به ارائه تخفیف به مشتریان نیستند در نتیجه من باید از روش های خلاقانه استفاده کنم. مثلا به مشتریان این موارد را پیشنهاد می کنم : « مشاوره 100% رایگان»، «دانلود کتاب الکترونیک 100% رایگان».

ممکن است کمی احمقانه به نظر برسند اما واقعا این روش موثر است. افراد از کتاب های الکترونیکی استفاده می کنند و به مشتری های احتمالی تبدیل می شوند و این نتیجه ، بسیار عالی است.

استفاده از ایمیل مارکتینگ برای پیگیری مشتری احتمالی در طول قیف فروش

من از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنم تا مشتری هایی که از پیشنهاد های بازاریابی من استفاده کرده اند را پیگیری کنم. من کمپین های مختلفی با محتوای هدفمند مبتنی بر صفحه فرود ایجاد می کنم که مورد استفاده مشتری های احتمالی قرار می گیرد.
مثلا، اگر یک بازدید کننده، یک کتاب الکترونیکی را دانلود می کند، من چند ایمیل پیگیری در رابطه با همان موضوع را ایجاد می کنم و به آن فرد ارسال می کنم. این ایمیل ها باید متناسب با مشتریان هدف باشد.

موبایل و تجربه کاربری را فراموش نکنید

UX برای کاهش نرخ پرش سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. من وبسایت مشتری ها و رقبای خودم را بررسی می کنم. سپس تغییراتی را به آن ها برای UX و توسعه وبسایت پیشنهاد می کنم.

بعضی از ایده هایی که ارائه میدهم شامل این موارد است:
• ایجاد کردن صفحه های 404 سفارشی
• تست کردن CTA ها
• اجرای تست A/B برای نسخه های مختلف از صفحه اصلی

71% از کسانی که برای کسب و کار های B2B جستجو می کنند معمولا کار خودشان را با یک عبارت عمومی شروع کرده و به مرور، بر اساس نتایج جستجوی مربوطه، سعی می کنند جستجوی دقیق تری را انجام دهند. این یک فرصت بسیار خوب است زیرا ما میتوانیم صفحه های ستونی با CTA و اطلاعات قابل دانلود ارائه کنیم تا باعث شود مشتریان به سمت ما جذب شوند. همیشه در نظر داشته باشید که مشتریان احتمالی در B2B نسبت به B2C، به زمان بیشتری نیاز دارند تا به مشتریان نهایی شما تبدیل شوند.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *