[ad_1]

آیا لیست کلمات کلیدی همیشه باعث سردرگمی شما بوده است؟ احساس شما قابل درک است، و هر کس دیگری که در زمینه سئو کار می کند نیز همین احساس را دارد. موضوعات زیادی در رابطه با تولید یک لیست قوی برای کلمات کلیدی وجود دارد و داشتن یک لیست قوی، می تواند باعث موفقیت چشم گیر شما در SERP شود.

به دلیل این که می خواهیم شما دیگر دغدغه یافتن کلمات کلیدی را نداشته باشید، یک راهنمای مفید برای ایجاد لیست کلمات کلیدی را آماده کرده ایم که تنها به سه ویژگی SERP نیاز دارد:

  • جعبه “People also ask”
  • جعبه جستجوهای مرتبط
  • جعبه “People also search for”

و در ادامه توضیح می دهیم که چطور می توانید با استفاده از این ویژگی ها به لیست کلمات کلیدی نهایی و قدرتمند خود برسید. برای مثال به راحتی لیست کلمات کلیدی مرتبط با برند Nikon را بدون کمترین تلاشی، به یک لیست 25349 کلمه ای تبدیل کردیم!

عبارات کلیدی، تایید شده توسط گوگل

هر کدام از این ویژگی ها معدن های کلمات کلیدی هستند، و هر سه مورد به SERP های جدیدی لینک می شوند که از نظر معنایی مرتبط با عبارت جستجوی اولیه کاربر می باشد. در نتیجه، بینش بسیار خوبی نسبت به پیگیری، محدود کردن و یا اصلاح نتایج توسط کاربران ارائه کرده و موضوعاتی را در اختیار شما قرار می دهند که شاید نسبت به آن ها غافل بوده اید.

گوگل تلاش و هزینه بسیار زیادی کرده تا بتواند ارتباط بین موضوعات و عبارات جستجو را شناسایی کند و این ویژگی های SERP نتایج مستقیم تمام این تلاش ها هستند. در واقع گوگل به شما نشان می دهد که دیگران برای چه چیزی و به چه صورتی جستجوی خودشان را انجام می دهند. به همین دلیل ما می خواهیم بهترین استفاده از این ویژگی ها را داشته باشیم.

جعبه “People Also Ask”

احتمالاً با این جعبه های کشویی آشنا هستید. این جعبه “People Also Ask” شامل سوالاتی مرتبط با عبارت جستجوی اولیه جستجوگر می باشد. سپس جواب هایی که گوگل از وبسایت های مختلف به دست آورده است را نشان می دهد.

سوالات PAA نه فقط کلمات کلیدی طولانی بسیار عالی، بلکه منابع بسیار خوب برای الهام گرفتن در زمینه تولید محتوا هستند. روش های مختلفی که یک سوال، در این جعبه ها مطرح می شود، می تواند به شما در توسعه موضوعات کمک کند. یک محتوا به راحتی می تواند به سوالات PAA جواب دهد. مثلاً «یک عکاس برای شروع به چه چیز هایی نیاز دارد؟» و «من برای عکاسی به چه ابزاری نیاز دارم؟» یک محتوای خوب می تواند به تمام این سوالات پاسخ دهد.

البته شما نباید در این کار زیاده روی کنید. در حالی که PAA ها برای بررسی دسته های ترکیبی شامل یک تا چهار سوال مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر آن ها به صورت بی نهایت سوال را به صورت متوالی به شما ارائه می کنند و در نتیجه، شما باید بی نهایت SERP را بررسی کنید!

خب حالا سوال این است که تمام این سوالات از کجا می آیند؟ آیا افراد واقعا این سوال ها را می پرسند؟ در صورتی که شما مطالب قبلی در رابطه با PAA را مطالعه کنید، متوجه می شوید که گوگل این سوالات را واقعا بر اساس عبارات جستجو شده انتخاب نمی کند و بعضی از آن ها هیچ حجم جستجویی را همراه خودشان ندارند.

اگر هنوز هم از این موضوعات متعجب نشده اید، باید بگوییم که بعضی از این سوالات بسیار بدیهی، با قواعد ضعیف و یا ارزش کمی ایجاد شده اند که همین موضوع نشان می دهد که بسیاری از PAA ها بر اساس یادگیری ماشینی شکل گرفته اند!

به بیان دیگر، گوگل به شدت تلاش می کند تا عبارات جستجوی واقعی را درک کند و عبارات جستجوی مرتبط را ارائه کند تا دیگر نیازی به تلاش کاربران نباشد. پس وقتی که کاربران تصمیم می گیرند از این سوالات استفاده کنند، ما هم باید بتوانیم از SERP ها استفاده کنیم تا پیشنهاد محتوایی خوبی را به کاربران ارائه کنیم.

ما برای به دست آوردن تمام مزایای پنهان شده در PAA، یک گزارش دستی ایجاد کرده ایم. برای هر کدام از کلمات کلیدی، که باعث به وجود آمدن یک جعبه PAA می شود، یک گزارش با فایل .CSV می خواهیم که سوالات  “also asked” را لیست کند (نگران نباشید، شما فقط تعداد PAA های موجود را دریافت می کنید و قرار نیست شما را گیج کنیم) و URL هایی که گوگل برای پاسخ از آن ها استفاده کرده است به ترتیب، نمایش داده می شود.

وقتی که ما این گزارش را برای عبارات جستجوی مرتبط با Nikon انجام دادیم، 2838 کلمه کلیدی جدید پیش روی ما قرار گرفت. یک ارزیابی سریع نشان داد که بسیاری از جعبه های PAA سوالات تکراری ارائه کرده است (65.57 درصد تکرار)، در نتیجه تلاش کردیم تا این سوالات را حذف کنیم. این کار باعث شد که لیست کلمات کلیدی PAA ما، به 977 کلمه با ارتباط موضوعی، محدود شود.

جعبه جستجوهای مرتبط

یکی دیگر از ویژگی های بسیار عالی در SERP ها، هشت جستجوی مرتبط می باشد که در انتهای صفحه SERP نشان داده می شود که وقتی بر روی آن ها کلیک کنید، یک عبارت جستجوی جدید برای SERP ایجاد می شود.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم «بهترین دوربین های حرفه ای» را بررسی کنیم، یک ارزیابی سریع بر روی جستجوهای مرتبط، لیست نتایج جایگزین که ممکن است برای ما مفید باشد توسط گوگل ارائه می شود؛ مانند «بهترین دوربین های حرفه ای برای مبتدیان»، «بهترین دوربین های dslr» و غیره. این موارد به ما کمک می کنند تا ببینیم جستجوگر ها بر اساس عبارت جستجوی اولیه، چطور روند جستجوی خودشان را اصلاح می کنند و یا آن را توسعه می دهند.

گزارش مرتبط با این قسمت، به صورتی است که نیازی نیست به صورت دستی قسمت «Searches related to» را بررسی کنید، این گزارش خودش تمام موارد را دریافت کرده و آن را تر و تمیز به صورت یک صفحه گسترده فایل CSV ارائه می کند.

این گزارش 12562 کلمه کلیدی برای Nikon پیدا کرده است و درست مانند قبل، یک دسته از موارد تکراری هستند. بعد از اصلاح کردن این موارد تکراری ( 55.09%)، 5626 کلمه کلیدی منحصر به فرد را در اختیار داشتیم.

جعبه “People Also Search for”

این عبارت یعنی «”People Also Search for”» یا PASF، موضوع جدیدی در SERP ها نیست، و پیش از این ها، یعنی در ماه فوریه، این ویژگی به روز رسانی شد و اکنون سطح آن تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است.

درحال حاضر به جای این که PASF به گراف دانش چسبیده باشد، خودش را به URL های ارگانیک می چسباند و دارای عبارات جستجوی اضافی می باشد ( بر روی دسکتاپ تا هشت مورد و بر روی موبایل تا شش مورد) که مرتبط با URL اولیه هستند. این ویژگی در واقع مثل این می ماند که گوگل بگوید : « خب چیزی که می خواستی را پیدا نکردی؟ مشکلی نیست ما هوای شما را داریم. این موارد جدید را امتحان کنید!»

این ویژگی SERP ها نیازمند این است که اندکی دست کاری اش کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. شما باید بر روی نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک کرده و قبل از این که صفحه باز شود، دوباره به SERP ها باز گردید.

قطعا جمع آوری این عبارات نیازمند کار بسیار زیادی می باشد. خوشبختانه یک ترفند مفید برای دور زدن این همه زحمت وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. این کد دوست داشتنی جاوا توسط  Carlos Canterello تولید شده است و تمام جعبه های PASF را بر روی یک SERP بدون نیاز به بررسی دستی، ارائه می کند.

کسانی که می خواهند تمام کار را خودشان انجام دهند، می توانند تمام SERP های HTML خام را دریافت کرده و آن ها را خودشان تفکیک کنند. بدون ترفند و بدون راه میانبر! به دلیل این که ما عاشق کار کردن با داده ها هستیم، ما با استفاده از STAT API، HTML خام SERP ها را استخراج کرده و آن ها را تفکیک کردیم!

تقریبا هشت عبارت PASF در هر نتیجه ارگانیک برای هر SERP به دست آمد و ما 59284 کلمه کلیدی جدید را بدست آوردیم! و زمانی که موارد تکراری را حذف کردیم، 18746 کلمه کلیدی را در اختیار داشتیم. این موضوع نشان می دهد موارد تکراری بخش گسترده ای را از آن خود کرده بودند و  68.38 درصد از موارد تکراری بودند.

ارزیابی کلمات کلیدی

زمانی که گزارشمان تکمیل شد و تمام موارد تکراری را حذف کردیم، 25349 کلمه کلیدی جدید از این سه ویژگی به دست آوردیم؛ یعنی 642.71 درصد بیشتر از مقداری که در شروع کار در اختیار داشتیم!

در حالی که مطمئن هستیم پیشنهادات ارائه شده توسط گوگل پیشنهادات خوبی هستند، اما باز هم می خواهیم مطمئن شویم که این کلمات کلیدی کاملاً مرتبط با پروژه اند. برای انجام این کار، یک ارزیابی کوچک بر روی کلمات کلیدی مان انجام دادیم.

نخست، تمام عبارات جستجو را در یک لیست کلی قرار داده و مواردی که کاربرد کمی داشتند یا ارتباط معنایی آن ها کم بود را حذف کردیم. در واقع بعضی از آن ها به صورت واضح ارتباطی با پروژه نداشته و به راحتی قابل تشخیص بودند.

با این کار تقریبا 2238 کلمه کلیدی از این لیست حذف شد و در نهایت 23111 کلمه کلیدی برای ما باقی ماند.

سپس این لیست را در STAT بارگذاری کردیم تا چند روز آن ها را بررسی کرده و بیشتر آن ها را آزمایش کنیم.

به دلیل این که می خواهیم تمام کارها سازمان دهی شده باشد ( به دلیل این که تقسیم بندی هوشمند یکی از فرآیند های ضروری برای استفاده از 23111 عبارت کلیدی است)، عبارات جستجوی خود را بر اساس ویژگی SERP منبع، که از آن به دست آمده بودند گروه بندی کردیم تا متوجه شویم که کدام ویژگی بهترین پیشنهاد ها را ارائه کرده ست.

وقتی داده ها را سازمان دهی کردیم، و با افزایش حجم جستجوها، کلمات کلیدی که هیچ حجم جستجویی نداشتند را حذف کردیم و آن ها را کنار گذاشتیم. اگر شما هم می خواهید میزان هدر رفت تلاش و بودجه خود را مدیریت کنید، باید همین کار را انجام دهید.

همچنین کلمات کلیدی که حجم جستجوی کمتر از 100 داشتند را هم حذف کردیم. اما به یاد داشته باشید که: حجم جستجو کاملاً نسبی است. شما باید بدانید که «کم» برای شما به چه معنی است؛ مقادیر جستجو برای صنعت کاری شما ممکن است متفاوت باشد. شاید تصمیم شما این باشد که عبارات کلیدی با حجم جستجوی کم را هم برای خودتان حفظ کنید.

بقیه موارد به شما بستگی دارد

اکنون که می دانید چطور به صورت مستقیم از پروژه چند میلیارد دلاری گوگل (SERP) هزاران کلمه کلیدی به دست بیاورید، زمان آن رسیده که مشخص کنید گام بعدی شما چیست. این موضوع کاملاً مبتنی بر استراتژی سئو شماست.

شاید شما مستقیم به سراغ بهینه سازی بروید. شاید بخواهید ارزیابی های بیشتری انجام دهید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که بر روی ویژگی های خاص SERP تاثیر داشته باشد.

مثلاً، اگر بخواهیم به Featured snippets و یا local pack برسیم، احتمالاً باید ویژگی های SERP در STAT را بررسی کنیم تا ببینیم آیا عبارات کلیدی خاصی هستند که باعث تاثیر بر روی این ویژگی ها شوند یا خیر و سپس از این کلمات کلیدی مطابق با استراتژی خودمان استفاده کنیم.

در هر صورت شما هر هدفی داشته باشید، می توانید از این تعداد بسیار زیاد از کلمات کلیدی بیشترین بهره را ببرید و تمام این را مدیون SERP هایی هستیم، که بهترین لیست بندی از کلمات کلیدی را، در اختیار ما قرار می دهند.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *