[ad_1]

اهمیت کلمات کلیدی,تعداد کلمات کلیدی در مقاله,عبارات کلیدی 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

کلمات کلیدی همانطور که از نامشان پیداست، کلماتی هستند که محتوای یک صفحه وب یا پست را توصیف می کنند. به عبرات دیگر، این کلمات نشان دهنده موضوع محتوا یک صفحه می باشند. همچنین کلمه کلیدی کانونی در سئو، اصلی ترین کلمه محتوای شما است که می خواهید صفحه مدنظر با آن کلمه در صفحه نتایج جستو، رتبه بندی و به کاربران نمایش داده شود. یعنی وقتی افراد آن عبارت را در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، جستجو می کنند، آن صفحه در نتایج مشاهده شود.

منظور از کلمات کلیدی چیست؟

فرض کنید شما یک وب سایت در مورد لوازم خانگی دارید و انواع و اقسام لوازم منزل را می فروشید. برای مثال، در سایت خود محتوایی می نویسید که هنگام خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنید و نظرات خود را درباره تلویزیون هایی که در فروشگاه آنلاین خود ارائه می دهید به اشتراک می گذارید. شما در این سایت لوازم منزل دیجیتالی نیز می فروشید بنابراین یک صفحه دسته بندی محصول در مورد لوازم خانگی دیجیتال ایجاد می کنید. حال این سوالات را از خود بپرسید:

  • می خواهید این صفحه دسته بندی با کدام عبارتی که کاربران جستجو می کنند نمایش داده شود؟
  • فکر می کنید افرادی که نیاز به محصولات موجود در آن دسته بندی دارند، از چه کلماتی در موتورهای جستجو برای یافتن محصولات مورد نظر استفاده خواهند کرد؟

احتمالا “لوازم خانگی دیجیتال” یا “لوازم منزل دیجیتال”، پاسخ درست است، زیرا این کلمه کلیدی، بهترین منعکس کننده مطالب موجود در صفحه است.

اغلب افراد از کلمه “کلمه کلیدی” یا “کلید واژه” استفاده می کنند اما این بدان معنا نیست که عبارات کلیدی فقط از یک کلمه تشکیل شده است بلکه اغلب اوقات شامل چندین کلمه می شود.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

یکی از مواردی که گوگل هنگام تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو خود به آن توجه می کند، محتوای آن صفحه است. گوگل کلمات موجود در صفحه را بررسی می کند. حالا تصور کنید، اگر تمامی کلمات مهم در محتوا فقط 2 بار استفاده شده باشند اینطور به نظر می رسد که همه کلمات از اهمیت یکسانی برخوردارند. بنابراین گوگل سرنخی نخواهد داشت که متوجه شود محوریت موضوع محتوا بر اساس کدام کلمه است.

کلماتی که استفاده می کنید سرنخ هایی را برای گوگل ایجاد می کنند که به گوگل و دیگر موتورهای جستجو می گوید این صفحه یا پست در ارتباط با چه موضوعی است. بنابراین اگر می خواهید به گوگل بفهمانید که صفحه شما چه موضوعی دارد، باید آن کلمه را از سایر کلمات در محتوای خود بیشتر مورد استفاده قرار دهید.، اما نه بیش از حد.

دلیل دیگر اهمیت کلمات کلیدی کاربران هستند. اگر از عبارت کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز کاربران موردنظر خود را به سایت خود جلب نخواهید کرد، زیرا متن شما با آنچه مخاطبان احتمالی شما جستجو می کنند مطابقت ندارد. اما اگر از کلماتی که کاربران به دنبال آن هستند استفاده کنید، وب سایت شما می تواند ورودی زیادی بگیرد. به همین دلیل داشتن کلمات کلیدی مناسب واقعا امری مهم و حیاتی است.

نحوه نوشتن کلمات کلیدی در مقاله

اهمیت کلمات کلیدی,تعداد کلمات کلیدی در مقاله,عبارات کلیدی

در گذشته می توانستید کلمات کلیدی سایت را در صفحات و پست ها به تعداد زیادی قرار دهید و در موتور های جستجو رتبه بالایی کسب کنید. اما متنی که تعداد زیادی از کلمات مشابه در آن وجود داشته باشد، از خوانایی کمی برخوردار است و از آنجا که خواندن آن برای کاربران خوش آیند نیست، گوگل نیز آن را نامناسب می داند.

به همین دلیل است که امروزه در قوانین گوگل برای نوشتن کلمات کلیدی در مقاله، استفاده بیش از حد از این کلمات نه تنها افزایش رتبه در پی نخواهد داشت، بلکه موجب جریمه نیز می شود. امروزه باید با نوشتن محتوای با کیفیت و مناسب، عبارت کلیدی خود را به صورت طبیعی، با جایگاه و تعداد مناسب مورد استفاده قرار دهید.

چگالی کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی,کلمات کلیدی سایت,کلمه کلیدی

تعداد کلمات کلیدی در مقاله باید به مقدار مناسب و طبیعی باشد. اگر از کلمه کلیدی خود به اندازه کافی استفاده نکنید، ارتقاء رتبه در نتایج گوگل دشوار خواهد بود، همچنین اگر از این عبارات بیش از حد استفاده کنید، توسط گوگل جریمه خواهید شد و کاهش رتبه و امتیاز منفی شامل حال وب سایت شما می شود.

بجز تلاش برای استفاده کردن از کلمات کلیدی به اندازه کافی، باید مطمئن شوید که آن ها را به روش طبیعی و در جایگاه مناسب بکار می برید. کلمه های کلیدی شما باید بخشی از جملات منطقی و منسجمی باشند که موضوع آن ها در مورد همان کلمه باشد. نباید عبارات کلیدی را در جایی که معنی ندارند یا ارزشی برای مخاطبان ایجاد نمی کنند، در متن یا عنوان محتوای استفاده کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما به خوبی در سراسر متن توزیع شده اند. همه کلمات کلیدی خود را در پاراگراف های ابتدایی قرار ندهید، بلکه به طور طبیعی آن ها را در سراسر صفحه یا متن محتوای خود پخش کنید.

جایگاه کلمات کلیدی در مقاله

کلمه کلیدی کانونی,کلید واژه,نوشتن کلمات کلیدی در مقاله

علاوه بر متن اصلی محتوا، مکان های دیگری نیز برای جایگاه کلمات کلیدی در مقاله وجود دارند که به شرح زیر می باشند:

  • عنوان صفحه و عنوان سئو: همیشه باید کلمه کلیدی خود را در عنوان صفحه مدنظر استفاده کنید و بهتر است آن را در ابتدای عنوان قرار دهید، به خصوص اگر عنوان شما طولانی باشد.
  • عناوین فرعی (H2 و H3): شما باید کلمه کلیدی مقاله را در برخی از زیر عنوان های موجود در صفحه (H2 و H3) قرار دهید، اما نه همه آن ها. بسته به طول محتوا از عبارت کلیدی در یک یا چند عنوان فرعی استفاده کنید.
  • مقدمه: منظور از مقدمه اولین پاراگراف متن اصلی در صفحه است. پاراگراف اول باید دارای کلمه کلیدی کانونی محتوا باشد، زیرا یکی از روش های درک موضوع محتوا توسط گوگل و کاربران، بررسی پاراگراف اول است.
  • متن جایگزین تصویر (Alt تصاویر): صفحات باید حاوی تصاویری مرتبط با موضوع خود باشند. همچنین باید تگ Alt یا همان متن جایگزین برای آن قرار دهید که بهتر است شامل عبارات کلیدی موجود در محتوا نیز بشود.
  • توضیحات متا (Description): توضیحات متا خلاصه ای از متن اصلی است که گوگل در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد. این متن را باید طوری بنویسید که توضیحات کوتاهی از آنچه کاربران می توانند در صفحه شما بیابند را به آن ها ارائه دهد. همچنین مکانی مناسب برای بکار بردن کلمه های کلیدی است. پیشنهاد می شود کلمه کلیدی را در ابتدای دیسکریپشن صفحه قرار دهید.
  • آدرس صفحه (URL): این قسمت همان متنی است که در بالای صفحه یعنی در قسمت آدرس بار مرورگر نمایش داده می شود. ابتدای آن دامنه سایت، سپس معمولا آدرس صفحه دسته بندی قرار می گیرد و بعد از آن آدرس صفحه یا Page URL است که در این قسمت بهتر است عبارات کلیدی صفحه را به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی قرار دهید.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *