[ad_1]

100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

قوانین کپی رایت اینستاگرام مواردی هستند که دانستن آن ها برای افراد فعال در این پلتفرم ضروری است؛ زیرا ممکن است یک روز از خواب بیدار شوند و ببینند که اینستاگرام، آن ها را فقط به دلیل انتشار یک نسخه از محتوای شخص دیگری، بلاک کرده است.

از مهمترین اهداف مدیران و بازاریابانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند، تبلیغ برند، محصولات، افزایش فالوور و نرخ تعامل است. تحقق این اهداف نیازمند پست گذاری و انتشار انواع مختلف محتوا، به صورت منظم و همیشگی است.

انتشار محتوا به صورت منظم و همیشگی ممکن است شما را در خطر نقض قانون کپی رایت در اینستاگرام قرار دهد. به همین دلیل ذکر کردیم دانستن این موارد برای افراد فعال در اینستاگرام ضروری می باشد.

قانون کپی رایت اینستاگرام چیست؟

طبق قوانین کپی رایت اینستاگرام، نمی‌توان محتوایی را منتشر کرد که حق مالکیت معنوی آن متعلق به شخص دیگری است. علاوه بر این، افراد می توانند محتوایی را که فکر می کنند حق انتشار آن نقض شده است، به اینستاگرام گزارش دهند.

الگوریتم اینستاگرام در مورد کپی محتوای بسیار حساس است. به همین دلیل نسبت به هر شبکه اجتماعی دیگر، قوانین کپی رایت اینستاگرام سخت گیرانه تر اجرا می شوند و به دلیل این نظارت قوی این است که شما نسبت به سایر شبکه های اجتماعی، محتوای کپی شده کمتری را در اینستاگرام مشاهده می کنید.

برای روشن تر شدن موضوع، باید بگویم که هنگام اشتراک گذاری محتوای سایر کاربران در اینستاگرام، قانون کپی رایت اینستاگرام را نقض خواهید کرد. بنابراین حتی اگر به سازنده آن محتوا، ارزش و اعتباری منتقل شود، و یا حتی اگر تغییراتی روی محتوای اصلی ایجاد کنید، باز هم با مشکل کپی رایت در اینستاگرام مواجه خواهید شد.

اگر شما یک تصویر را از گوگل دانلود کنید و مستقیما آن را در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، این عمل باز هم نقض قانون کپی رایت در اینستاگرام محسوب شده و عکاس یا نویسنده اصلی آن محتوا می تواند از طریق گزارش آن محتوا، حساب کاربری شما را مسدود کند.

در نتیجه، قبل از انتشار محتوا، باید مطمئن شوید که آن محتوا قوانین کپی رایت اینستا را نقض نخواهد کرد.

چگونه قانون کپی رایت اینستاگرام را رعایت کنیم؟

اینستاگرام به شما کمک می کند تا حساب کاربری خود را گسترش دهید و در عین حال از مالکیت معنوی محتوای خود مراقبت کنید. اما متقابلا روی نقض حق مالکیت محتوای سایر کاربران نیز حساس است، پس باید از شرایط و قوانین کپی رایت اینستاگرام آگاه باشیم و نحوه جلوگیری از نقض آن را فرا بگیریم.

جهت رعایت قانون کپی رایت اینستاگرام می توانید از دو روش زیر استفاده کنید.

1. محتوای سایر کاربران را منتشر نکنید

بهترین راه برای رعایت قوانین کپی رایت اینستاگرام این است که فقط محتوای تولید شده توسط خودتان را منتشر کنید و مطمئن شوید همه حقوق لازم را به عنوان صاحب محتوا دارید.

به عنوان مثال، فرض کنید چند نفر در خلق یک اثر مشارکت دارند. در این صورت، بهتر است یک قرارداد یا تأییدیه کتبی داشته باشید که به وضوح نشان دهد حق انتشار آن اثر متعلق به چه کسی است.

2. از صاحب محتوا اجازه کتبی بگیرید

اگر می‌خواهید پست کاربر دیگری را منتشر کنید، حتماً از قبل مجوز کتبی او را بگیرید. امضای این قرارداد ها گاه رایگان و گاه همراه با هزینه خواهد بود. به دلیل افزایش اعتبار و تبلیغ صاحب اثر از طریق کپی شدن آن محتوا، معمولا این قرارداد ها رایگان یا با هزینه های بسیار پایین امضا می شوند.

قوانین کپی رایت عکس در اینستاگرام

قانون کپی رایت عکس در اینستاگرام به گونه ای است که به شما اجازه انتشار عکس های سایر کاربران را نمی دهد و در صورت نقض این قانون مشکلاتی برای حساب کاربری شما به وجود خواهد آمد.

در واقع، چند استثنا برای قوانین کپی رایت عکس در اینستاگرام  وجود دارد. اما باز هم ممکن است کپی کردن عکس های دیگران برای شما دردسر ساز باشد. شما تنها یک راه برای جلوگیری از نقض کپی رایت هنگام استفاده از تصاویر در اینستاگرام دارید و آن هم این است که از عکس های استوک و دانلود آن ها از وب سایت هایی مانند Unsplash استفاده کنید.

در غیر این صورت، باید خودتان مالک معنوی تصویر باشید یا از مالک آن اجازه انتشار بگیرید.

قانون کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

قانون کپی رایت موزیک اینستاگرام آنقدر سخت گیرانه نیست. دستورالعمل های اجتماعی اینستاگرام بیان می کند که شما فقط می توانید محتوایی را در اینستاگرام منتشر کنید که حقوق مالکیت معنوی دیگران را نقض نکند.

طبق قانون غیر رسمی “استفاده منصفانه” 10٪ یا کمتر” اینستاگرام، برای مثال می توانید از یک موسیقی 5 دقیقه ای، 30 ثانیه آن را استفاده کنید، بدون این که قانون کپی رایت موسیقی در اینستاگرام را نقض کرده باشید.

اما اگر می خواهید بدون هیچگونه ریسک، موسیقی‌ای را در استوری اینستاگرام خود منتشر کنید، می توانید از کتابخانه موسیقی درون برنامه ای اینستاگرام استفاده کنید. همچنین جهت نقض نکردن قانون کپی رایت موزیک اینستاگرام، می توانید از آهنگ های موجود در سایت Spotify استفاده کنید.

نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام

در هر روز ده ها هزار مورد که با قوانین کپی رایت اینستاگرام در مغایرت هستند، مشاهده می شوند. در این بین ممکن است شما نیز محتوای کپی شده ای از محتوای خودتان را مشاهده کنید.

جهت ریپورت کپی رایت در اینستاگرام، در بخش محتوای کپی شده، فرآیند زیر را طی کنید:

  1. گزینه Report موجود در منوی سه نقطه مربوط به پست یا استوری را انتخاب کنید.
  2. گزینه Its inappropriate را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده گزینه Intellectual property violation را انتخاب کنید.
  4. گزینه Learn More را انتخاب نمایید.

پس از طی کردن 4 مرحله بالا با دو صفحه جدید روبرو می شوید. در صفحه اول، روی «Learn more about reporting copyright violations» کلیک کنید و در صفحه دوم، روی گزینه «this form» که در انتهای پاراگراف Copyright به رنگ آبی و لینک دار قرار دارد، کلیک کنید.

در قسمت بعد ابتدا گزینه Copyright و سپس گزینه Continue with your copyright report را انتخاب کنید.

سپس اینستاگرام  فهرستی از گزینه‌ها را ارائه می دهد که در میان آن ها باید گزینه I found content which I believe infringes my copyright را انتخاب کنید. پس از این مراحل باید اطلاعاتی دیگری را مبنی بر حقوق انتشار خود در رابطه با محتوا مورد نظر ارائه دهید.

مشخصات خود را وارد کنید‎

در این قسمت باید شروع به پر کردن جزئیات کنید: نام، آدرس و شماره تماس خود، نشانی اینترنتی پست اینستاگرام نقض کننده حقوق کپی رایت و لینک قسمتی که به طور قانونی محتوای خود را منتشر کرده اید را قرار دهید. این قسمت باید اکانت اینستاگرام، وب‌سایت، یا هر مکان دیگری باشد که قویاً نشان دهد که این محتوا متعلق به شماست.

شما همچنین می توانید جهت ارائه توضیحات بیشتر یک فایل را نیز آپلود کنید. سپس نام خود را از طریق امضا تایپ کنید و منتظر تایید از طریق ایمیل شوید.

منتظر ایمیل تایید باشید

شما باید یک ایمیل خودکار دریافت کنید که تأیید می کند گزارش شما ارسال شده است. همچنین ممکن است از شما خواسته شود جزئیات بیشتری ارائه دهید یا چیزی را که تیم اینستاگرام متوجه نشده‌اند، روشن کنید.

اگر همه چیز خوب پیش برود، یک یا دو روز بعد ایمیلی دریافت خواهید کرد که تأیید می کند محتوای مورد نظر «حذف یا غیرفعال شده است».

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *