پیش نیاز اموزش سئو,پیش نیاز سئو,پیش نیاز های سئو

100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

پیش نیاز های سئو موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. دانش سئو علمی است که امروزه به صورت چشم گیری مورد توجه قرار گرفته و تقاضای بسیاری برای این شغل و مختصصان این حوزه وجود دارد؛ به همین دلیل افراد زیادی به دنبال یادگیری این حرفه هستند. از آنجایی که برای یادگیری هر علمی تسلط به پیش نیاز های آن امری ضروری است، فراگیری پیش نیازهای آموزش سئو نیز برای افرادی که قصد دارند در این زمینه قدم بگذارند، بسیار مهم می باشد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو، در سال های اخیر به دلیل افزایش قدرت موتورهای جستجو مانند گوگل، به عنوان یک حرفه بسیار مهم ظاهر شده است. از آنجایی که شرکت ها سعی می کنند رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بالا ببرند، برای تحقق این هدف به یک متخصص سئو مراجعه می کنند. متخصصان سئو وظیفه افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو را دارند و اغلب نیازی به داشتن دانش کامل طراحی سایت ندارند.

پیش نیاز های یادگیری سئو

برخی از پیش نیاز های سئو که در ادامه بیان خواهند شد، ضروری بوده و دانستن و تسلط داشتن به برخی دیگر برای یک سئو کار مزیت محسوب می شود. اما توصیه می شود اگر نمی خواهید به یک یا چند مورد مسلط شوید، دست کم درک کافی از موارد مربوط به آن ها را به دست آورید.

1. آشنایی نسبی و توانایی کار با کامپیوتر

خوشبختانه امروزه اکثر افراد در حد قابل قبولی توانایی کار با کامپیوتر و ویندوز را دارند، اما اگر فردی این مهارت را نداشته باشد، بازهم جای نگرانی نیست؛ زیرا فراگیری کار با کامپیوتر در حد رفع نیاز های سئو، کار دشواری نیست همچنین نیاز به صرف زمان زیادی ندارد.

در ادامه برخی از مهمترین مواردی مربوط به کار با کامپیوتر را که به عنوان پیش نیاز های سئو محسوب می شوند، ذکر خواهیم کرد:

  •  ساخت پوشه (folder)
  •  انتقال فایل ها از پوشه‌ای به پوشه‌ای دیگر
  • تغییر نام فایل ها پوشه ها
  • نصب یا حذف برنامه ها
  • تایپ کردن
  • توانایی کار با برنامه FTP جهت انتقال فایل ها روی بستر وب (غیر ضروری)

دقت کنید بسیاری از سئو کاران آخرین مهارتی که در بالا ذکر شده است را ندارند پس همانطور که گفته شد این مورد غیر ضروری می باشد و در مواقعی خاص کاربرد دارد.

2. آشنایی با مرورگر های وب

پیش نیاز اموزش سئو,پیش نیاز سئو,پیش نیاز های سئو

این پیش نیاز سئو از موارد مهم و ضروری به شمار می آید. یک سئو کار باید بتواند خصوصیات و تفاوت های مرورگر های مختلف را نسبت به یکدیگر را تشخیص داده و موارد مهم استفاده از آن ها را بداند. در ادامه به مهم ترین پیش نیازهای آموزش سئو که به مرورگر ها مربوط می شوند خواهیم پرداخت:

  • مدیریت تب‌های مرورگر (برگه های مرورگر)
  • آشنایی با Private Windows و تب Incognito، همچنین ویژگی ها و موارد استفاده از آن ها
  • آشنایی با بخش Inspect بخصوص نمایش صفحات وب در دستگاه های مختلف توسط این قسمت
  • توانایی کار با افزونه های مرورگر (Extensions)

3. آشنایی با مفهوم واکنشگرایی (Responsive)

واکنشگرایی به مفهوم نحوه مناسب نمایش صفحات وب در دستگاه های مختلف بخصوص موبایل، تبلت و کامپیوتر است. به دلیل این که امروزه افراد از دستگاه های بسیار متنوعی استفاده می کنند، باید مطمئن شد که صفحات وب در تمامی دستگاه ها و ابعاد صفحات نمایش رایج، به درستی و بدون هیچ مشکلی نمایش داده می شوند.

به وب سایت هایی که برای دستگاه های مختلف بهینه سازی شده اند، واکنشگرا یا ریسپانسیو گفته می شود و این فاکتور یکی از فاکتور های مهم برای رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو است؛ به همین دلیل آشنایی با مفهوم ریسپانسیو یک پیشنیاز یادگیری سئو محسوب می شود.

4. آشنایی ابتدایی با HTML و CSS

اگر هدف شما از یادگیری سئو صرفا تولید محتوا باشد، نیاز چندانی به این بخش نخواهید داشت. اما اگر بخواهید فراتر از تولید محتوا در عرصه سئو قدم بردارید، آشنایی با کدهای HTML و CSS از اهمیت بیشتری برای شما برخوردار خواهد شد. اما در هر صورت بسیار مطلوب است که از سورس کد صفحه وب که در مرورگر کروم با کلید های ترکیبی U+Ctrl قابل نمایش است، سردرآورده و بتوانید متوجه مفهوم آن شوید.

برخی از موارد مهم در HTML که آشنایی با آن ها از پیش نیاز های یادگیری سئو محسوب می شود به شرح زیر می باشند:

  • تگ عنوان
  • تگ های هدینگ (H1 تا H6)
  • متا تگ های مهم و موثر در سئو که راهنمای ربات های موتورهای جستجو هستند.
  • تگ های استرانگ (Strong)، Bold و تفاوت میان این دو تگ
  • تگ a که برای لینک دادن استفاده می شود.
  • تگ div (در پیش نیاز های سئو از اولویت کمتری برخوردار است)
  • تگ های p و br

5. توانایی کار با نرم افزارهای ویرایش عکس

پیش نیاز های یادگیری سئو,پیش نیازهای آموزش سئو,پیشنیاز یادگیری سئو

مهارت هایی مانند تغییر ابعاد تصاویر، کم حجم کردن آن ها، عوض کردن طیف رنگی و… از پیش نیاز های سئو محسوب می شوند. در بسیاری از موارد شما زمان یا مهارت کافی جهت تولید محتوای تصویری برای مقالات وب را در اختیار نخواهید داشت؛ به همین دلیل باید بتوانید تغییرات قابل توجهی روی تصاویر موجود در اینترنت ایجاد کنید تا توسط موتورهای جستجو به عنوان محتوای کپی در نظر گرفته نشوند.

همانطور که می دانید فتوشاپ محبوب ترین و معروف ترین برنامه ویرایش تصاویر می باشد و با یادگیری ابتدایی این نرم افزار، تمامی نیاز های شما در این بخش از سئو برطرف خواهد شد. برخی از موارد مهمی که در بحث ویرایش تصاویر پیش نیاز اموزش سئو به شمار می آیند را در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • ویرایش لوگو
  • تغییر رنگ پس زمینه تصاویر
  • ویرایش سریع تصاویر عکاسی شده
  • تغییر ابعاد تصاویر
  • کاهش حجم تصاویر

موارد دیگری نیز می توانند در دسته پیش نیاز های سئو قرار بگیرند اما مهمترین آن هارا در این مقاله ذکر کردیم. شما با فراگیری پیش نیاز های یادگیری سئو که در این مقاله بیان شدند می توانید با خیالی آسوده موارد مربوط به آموزش سئو مقدماتی خود را شروع کرده و این مسیر را ادامه دهید. حتی همانطور که گفته شد، برخی از موارد مانند آشنایی با HTML و CSS ممکن است در ابتدای راه چندان به کار شما نیایند.

اگر بخواهیم به صورت کلی به پیش نیازهای آموزش سئو بنگریم، می توان گفت موارد بخصوصی را شامل نمی شوند و اکثر افراد، اغلب این پیش نیاز ها را دارا می باشند یا می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی بر آن ها مسلط شوند.

مطالب زیر را حتما بخوانید

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *