مدیرعامل نیسان از تقویت همکاری با رنو حمایت کرد؛ به‌طور هم‌زمان اخباری از تلاش فیات کرایسلر و دولت فرانسه برای احیای مذاکرات ادغام به گوش می‌رسد.

هیروتو سایکاوا، مدیرعامل نیسان تمایل دارد که با وجود تغییرات پیشین در زمینه هدایت این شرکت و تنش‌های روبه‌رشد، روابط خود را با رنو گسترش دهد. سایکاوا طی مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت:

نیسان باید با رنو پیمان صلح ببندد و دو غول خودروسازی باید همکاری خود را تثبیت و تقویت کنند. مهم‌ترین چیز در شرایط کنونی، این مسئله است.

هم‌اکنون برخی از کارمندان داخلی این دو شرکت به «افت مشخص» عملکرد روزمره و همکاری این اتحاد اشاره‌ کرده‌اند. در همین حال سایکاوا اظهار داشت که مشکلات اخیر نیز بر کارکنان این گروه خودروسازی تاثیر گذاشته است. به گزارش یورو نیوز، باتوجه‌به انتقاد سایکاوا از طرح رنو برای انجام اصلاحات در هیئت مدیره نیسان و جلوگیری از انجام ادغام، اینکه آیا آتش‌بس اخیر بین نیسان و رنو حفظ خواهد شد یا نه، به گذشت زمان بستگی دارد.

بااین‌حال، سایکاوا طی مصاحبه اخیر خود از اتحاد نیسان با رنو به‌عنوان پایه‌ای برای ایجاد همکاری و ارزش یاد کرد. هیروتو سایکاوا افزود:

من کاملا متقاعد شده‌ام که باید این کار را انجام دهیم و ما آن را انجام خواهیم داد.

گزارش شده است که بخشی از بی‌میلی نیسان برای تأیید اتحاد رنو با فیات کرایسلر، به‌دلیل انتقاد و سرزنش کردن این شرکت انجام شده است. به این دلیل که ممکن است ژان دومینیک سنارد، رئیس هیئت مدیره رنو نامه‌ای تهدیدآمیز برای متوقف کردن طرح‌های نیسان به منظور بازسازی ساختار مدیریتی ارسال کرده باشد.

ژانت لوئیس، تحلیلگر مک‌کوایر کپیتال در توکیو گفت:

به‌طور کلی این فقط شلوغ‌کاری است و فقط وضعیت را بدتر می‌کند. تهدید سنارد در زمینه رد اصلاحات مدیریتی این شرکت، برای  اتحاد رنو و نیسان بسیار مضر است.

ژان دومینیک سنارد رنو / renault

به‌گفته منبعی مطلع از این موضوع، سنارد در نامه خود به نیسان اعلام کرد رنو می‌خواهد نماینده بهتری در طرح قبلی به منظور ایجاد سه کمیته برای تعیین پست‌های مدیریتی، پاداش و حسابرسی باشد. بااین‌حال نباید از سیستم به اصطلاح سه سطحی هیئت مدیره به‌عنوان ابزاری برای هدایت یا استفاده دربرابر بزرگ‌ترین سهام‌دار نیسان بهره‌گیری شود. سهام‌داران نیسان در تاریخ ۴ تیر ماه امسال جلسه برگزار خواهند کرد تا این ساختار جدید را به رای بگذارند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی فیات کرایسلر و رنو به‌دنبال احیای مذاکره در مورد ادغام بالقوه هستند. به گزارش رویترز، نیسان از رنو درخواست کرد که در ازای کاهش درخورتوجه سهام ۴۳/۴ درصدی خود در خودروساز ژاپنی، از طرح ادغام ۳۵ میلیارد دلاری رنو با فیات کرایسلر حمایت می‌کند.

فیات کرایسلر به‌طور رسمی برنامه‌ی خود را برای ادغام با رنو مدتی قبل ارائه داد و مذاکرات در مورد این معامله برگزار شد. بااین‌حال FCA هفته گذشته با اشاره به وضعیت سیاسی فعلی فرانسه، پیشنهاد خود برای ادغام را به‌طور ناگهانی کنار گذاشت. مدتی بعد معلوم شد که دولت فرانسه با این موضوع مخالفت کرده است.

فیات کرایسلر

مقاله‌های مرتبط:

منابع درون این اتحاد مدعی هستند که جان الکان، رئیس هیئت مدیره فیات کرایسلر و ژان دومینیک سنارد رئیس هیئت مدیره رنو، گفتگوهایی را درباره ادامه مذاکرات برگزار کرده‌اند، اما هر دو شرکت به‌طور رسمی از ارائه هرگونه گزارشی خودداری می‌کنند.

اعتقاد بر این است که توبی مایرسون، مشاور ارشد فیات کرایسلر در زمینه پیشنهاد ادغام با رنو، روز دوشنبه در یوکوهاما ژاپن با مدیران ارشد نیسان دیدار کرد؛ احتمالاً‌ هیروتو سایکاوا نیز در این جمع حضور داشته است.

سایکاوا مدت‌های طولانی استدلال کرده است که اتحاد نیسان با رنو نیاز به تعادل دوباره دارد. نیسان بسیار بزرگتر از رنو است، اما تنها ۱۵ درصد سهام خودروساز فرانسوی را بدون حق رای در اختیار دارد؛ درحالی‌که رنو ۴۳/۴ درصد سهام نیسان را کنترل می‌کند و این همان چیزی است که ژاپنی‌ها فکر می‌کنند باید دوباره تنظیم شود.

Renault Fiat Chrysler / رنو فیات کرایسلر

مدت کوتاهی پس از آنکه طرح پیشنهادی ادغام رنو و فیات کرایسلر در هفته گذشته شکست خورد، دولت فرانسه اعلام کرد تمایل دارد سهام ۱۵ درصدی خود در رنو را کاهش دهد. تصمیم دولت فرانسه در راستای نشان دادن تلاش خود برای به ثمر نشستن ادغام گرفته شده است؛ البته تنها در صورتی که به نفع هر دو خودروساز و اتحاد آن‌ها باشد.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *