[ad_1]

نوکیا پس از سال‌ها آزمایش روی پلتفرم‌هایی مانند ویندوز ۱۰ موبایل، سرانجام با سری کاملاً جدید خود بازگشتی واقعی را تجربه کرد. نوکیا ۸، نوکیا ۶، نوکیا ۵ و نوکیا ۳ همگی در اوایل سال ۲۰۱۷ وارد بازار شدند و طعم موفقیت زیادی را تجربه کردند. در آن زمان، اندروید استوک بسیار محبوب بود و گوشی‌ها نه‌تنها به‌خوبی آن را اجرا می‌کردند؛ بلکه قول پشتیبانی عالی به‌روزرسانی را نیز می‌دادند. یکی از نکات مهم فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا HMD در روزهای اولیه این بود که از نظر ارتقای نرم‌افزاری به‌روز بودند. این شرکت واقعاً در ابتدا به‌سرعت گوشی‌ها را به‌روزرسانی می‌کرد؛ اما با ورود اندروید ۱۱ همه‌چیز تغییر کرد.

به‌گزارش گیزموچاینا، با اندروید ۱۱ همه‌چیز به‌سرعت بدتر شد و به‌نظر می‌رسید که چنین مسئله‌ای برای شرکت دردناک باشد. تأخیر در انتشار و باگ‌های متعدد به‌روزرسانی‌های منتشرشده، همگی باعث شدند که کاربران ناراضی بشوند.

اسیفتن تیلور، مدیر اجرایی HMD، در مصاحبه‌ای با Android Authority درباره‌ی این موضوع و دلیل بروز چنین مشکلاتی هنگام به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند نوکیا توضیح داده است. به‌گفته‌ب او، دلیل اصلی شرکت‌نکردن نوکیا در برنامه‌ی بتای اندروید ۱۱ بود. مشارکت در این فرایند به سازندگان گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند سیستم‌عامل اندروید را پس از انتشار نسخه‌ی پایدار زودتر به‌روزرسانی کنند و به‌نظر می‌رسد شرکت مذکور زمان زیادی را از دست داده است. علاوه‌براین، خط‌تولید گسترده این شرکت بیشتر به‌عنوان مانع عمل کرد.

هنگامی که از مدیر HMD سؤال شد «آیا او فکر می‌کند که این شرکت بیش از اندازه تعداد محصولات خود را افزایش داده‌ است؛ به‌همین‌دلیل، به‌روزرسانی‌ها با تأخیر مواجه‌ شده‌اند؟»، در جواب گفت:

صادقانه بگویم معتقدم نظر شما منصفانه است. ما در انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۱ موفقیت چندانی نداشتیم و فکر می‌کنم از آن درس گرفته‌ایم؛ اما به‌نظر من، همان‌طورکه به جلو پیش می‌رویم، سطح متمرکزتری از دستگاه‌ها را دراختیار داریم. همچنین، در‌حال‌حاضر در برنامه‌ی بتای اندروید ۱۲ نیز هستیم.

مقاله‌ی مرتبط:

همان‌طورکه تیلور اشاره کرد، به‌نظر می‌رسد اوضاع در حال بهترشدن است. برای مثال، نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ به‌سرعت برای نوکیا X20 منتشر شد. امیدواریم این نشانه‌ای برای بهترشدن روند به‌روزرسانی نوکیا باشد:

از عملکرد خود در انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۱ درس گرفتیم؛ اما فکر می‌کنم باردیگر به صدر جدول برسیم.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *