[ad_1]

افزایش سرعت سایت,بهبود تجربه کاربری,بهینه سازی سورس 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

آیا نسبت متن به کد به عنوان یک عامل رتبه بندی برای سئو در نظر گرفته می شود؟ این سوال یکی از سوالاتی است که بعد از مدتی تحقیق در حوزه سئو، برای بسیاری از افراد پیش می آید، نسبت متن به HTML به ندرت هنگام بحث درباره استراتژی های سئو یا الزامات آن توسط کارشناسان این حوزه مطرح می شود.

اگرچه ممکن است نسبت کد به متن یک عامل رتبه بندی در سئو نباشد، اما می تواند به شدت بر تجربه کاربری تأثیر بگذارد. همچنین وجود کد HTML بیش از حد در صفحه ممکن است سرعت بارگذاری آن را کاهش دهد و انجام عملیات ایندکس کردن را برای ربات های موتورهای جستجو دشوار کند.

نسبت متن به کد چیست؟

اکثر صفحات وب با کد هایی به زبان HTML برای نمایش محتوای متنی روی صفحه نوشته شده اند. نسبت متن موجود در صفحه، در مقایسه با کد های HTML که در سورس صفحه وجود دارند، تحت عنوان “نسبت متن به کد” شناخته می شود. به عبارت دیگر، این معیار برای اندازه‌گیری مقدار محتوای متنی در یک صفحه وب در مقایسه با مقدار کد HTML مورد نیاز برای ارائه آن صفحه استفاده می‌شود.

نسبت متن به کد چگونه محاسبه می شود؟

افزایش سرعت سایت,بهبود تجربه کاربری,بهینه سازی سورس

محاسبه نسبت متن به کد HTML بسیار ساده است. می توان آن را به صورت دستی با در نظر گرفتن مقدار متنی که در صفحه وب نمایش داده می شود در مقایسه با مقدار کدهای HTML، جاوا اسکریپت و… که برای نمایش صفحه استفاده می شوند، محاسبه کرد.

همچنین ابزارهای رایگانی برای بررسی این نسبت وجود دارند که می تواند جهت محاسبه و تجزیه و تحلیل آن در صفحات وب از آن ها استفاده کرد. این ابزار ها معمولا اطلاعاتی در ارتباط با مقدار حجم صفحه، اندازه متن، اندازه کد، نسبت کد به متن و موارد دیگری را نمایش می دهند.

نسبت کد به متن چقدر باید باشد؟

نسبت کد به متن مناسب و مطلوب معمولا بین ۲۵ تا ۷۰ درصد در نظر گرفته می شود که آن را درصد نسبت محتوای متن قابل مشاهده، بر عناصر HTML و سایر اطلاعات غیرقابل مشاهده وب سایت تعیین می کند. اکثر وب‌سایت‌هایی که رتبه‌ بالایی در موتورهای جستجو دارند، دارای مقدار زیادی متن قابل مشاهده هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت های محتوا محور اهمیت زیادی می دهند.

نسبت متن به کد HTML در سئو چه تاثیری دارد؟

بهینه سازی سورس سایت,بهینه سازی نسبت متن به کد,سرعت سایت

اگرچه نسبت متن به HTML در صفحه تأثیر محدودی بر سئو سایت دارد، اما عوامل وابسته متعددی در این مبحث وجود دارند که در راستای فاکتور های مهم سئو هستند. بنابراین این نسبت ممکن است تأثیر غیر مستقیمی بر رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد.

ممکن است گوگل از نسبت کد HTML به متن به عنوان یک معیار برای رتبه‌ بندی استفاده نکند، اما این نسبت می‌تواند به تشخیص اینکه آیا صفحه وب دارای کدهای HTML حجیم است یا خیر کمک کند. زیرا کد های حجیم و غیر بهینه می توانند سرعت وب سایت را به خصوص برای کاربران تلفن همراه کاهش دهند.

بنابراین به طور غیر مستقیم یک نسبت متن به کد نامتناسب می تواند منجر به کاهش سرعت بارگذاری صفحه شود که در نتیجه بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی می گذارد.

بالا بودن نسبت متن به کد چه مزایایی دارد؟

  • صفحات وب با محتوای متنی بیشتر از کد HTML، به راحتی برای افراد قابل خواندن و درک هستند. محتوای متن بیشتر، این تصور را ایجاد می کند که وب سایت برای مخاطبان توسعه یافته است و نه برای موتور های جستجو. این امر به افزایش ارزش و اعتبار وب سایت در چشم گوگل و سایر موتور های جستجو کمک می کند.
  • نسبت متن به HTML بالا، منجر به بهبود تجربه کاربری می شود. ارائه یک تجربه کاربری خوب یکی از فاکتور های مهم و کلیدی رتبه بندی گوگل می باشد.
  • کد تمیز و نسبت بالای متن در یک وب سایت، ایندکس کردن وب سایت را برای خزنده های موتورهای جستجو آسان می کند.

بهینه سازی نسبت متن به کد

نسبت کد به متن,نسبت متن به کد,نسبت متن به کد HTML

در زیر چند نکته ذکر شده است که می تواند به بهینه سازی نسبت متن به کد صفحه وب شما کمک کنند، همچنین سبب بهبود تجربه کاربری شوند:

  • از عدم وجود کد های اضافه و ناخواسته مطمئن شوید.
  • فضاهای خالی اضافی را حذف کنید.
  • از تب های زیاد استفاده نکنید.
  • کامنت های موجود در کد ها را حذف کنید.
  • از CSS خارجی برای استایل و قالب بندی استفاده کنید.
  • تا حد امکان کمتر از جاوا اسکریپت استفاده کنید.
  • از درج متون مخفی که برای کاربران قابل مشاهده نیستند اجتناب کنید.
  • از تصاویر بهینه شده و کم حجم استفاده کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *