چطور می توان به بک لینک با کیفیت در سال 2019 دست پیدا کرد؟

لینک ها یکی از روش هایی برای کاربران هستند تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خودشان را در اینترنت پیدا کنند. این لینک ها یک عامل رتبه بندی برای صفحه شما هم هستند. از میان بیش از 200 عامل رتبه بندی، لینک ها همیشه یکی از سه عامل مهم رتبه بندی در محتوا و RankBrain بوده است.

اما، فقط داشتن لینک کافی نیست. آموزش ساخت بک لینک با کیفیت و یا در واقع کیفیت لینک های شما نیز اهمیت زیادی دارد. گوگل نه فقط تعداد بک لینک های یک صفحه بلکه کیفیت آن ها را هم در نظر می گیرد. متاسفانه، بعضی از سئوکاران با عجله تلاش می کنند تا کاری کنند سایت هایشان محبوب شود و در لینک های کم کیفیت سرمایه گذاری می کنند. اما لینک سازی با کیفیت بالا، تنها روشی است که می تواند باعث شکل گیری نتایج خوبی شود.

دنبال کردن سریع ترین و ارزان ترین نتیجه باعث می شود که بعضی از افراد از روش های اشتباه برای تولید بک لینک استفاده کنند. این روش ها معمولا تکنیک های کلاه سیاه هستند که می تواند باعث جریمه گوگل و نابود شدن شهرت سایت شان شود. چیزی که جالب است این است که حتی آژانس های سئو نیز از تکنیک های ضعیف لینک سازی استفاده می کنند. یک مطالعه در سال 2018 توسط Assertive Media بر روی 230 آژانس لینک سازی در انگلستان انجام شد و مشخص شد که نه مورد از ده آژانس از روش های اشتباه برای لینک سازی استفاده می کنند.

برای این که شما هم به سرنوشت آن ها دچار نشوید، باید لینک های با کیفیت ایجاد کنید.

بک لینک با کیفیت چیست؟

در قسمت زیر ما سه عامل را به شما معرفی می کنیم که نشان دهنده کیفیت لینک ها هستند.

الف) اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است

اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است، برای گوگل اهمیت زیادی دارد. منطق این موضوع این است که اگر یک صفحه معتبر از محتوای شما استفاده کرده است، قطعا محتوای مرتبط و مفیدی در سایت شما وجود دارد. این اعتبار که با نام PageRank شناخته می شود، به گوگل نشان می دهد که صفحه ای که از لینک شما استفاده کرده است چه قدر اعتبار دارد و در نتیجه این موضوع باعث بهبود اعتبار شما می شود.

ب) اعتبار سایتی که به شما لینک شده است

اعتبار کلی وبسایتی که به شما لینک داده است هم برای گوگل یک نشانه مهم است که نشان می دهد سایت شما سایت معتبری است. اعتبار سایت خیلی شبیه به اعتبار صفحه می باشد و معمولا بر اساس رتبه بندی دامنه (DR) و اعتبار دامنه (DA) اندازه گیری می شود که این مقیاس ها به ترتیب توسط Ahrefs و Moz ارائه می شود.

ج) ارتباط محتوایی

Page Rank و اعتبار دامنه تنها در صورتی مفید هستند که محتوای سایت شما ارتباط موضوعی داشته باشد. به عنوان مثال، چشم انداز دریافت لینک از سایت NYTimes.com بسیار خوب می باشد. اما، در صورتی که موضوع شما مطابق با موضوعی که در سایت NYTimes.com از شما لینک دریافت کرده مرتبط نباشد، این لینک خیلی ارزشی نخواهد داشت. این موضوع به این دلیل است که در مبنای تمام فعالیت های لینک سازی، مرتبط بودن اطلاعاتی که به یکدیگر لینک شده اند، اهمیت بسیار زیادی برای کاربر دارد.

بهترین روش های ساخت بک لینک با کیفیت در سال 2019

بر همگان مشخص است که لینک سازی هنوز هم یکی از مهم ترین مهارت های سئو می باشد. اما، برای این که در این زمینه تسلط پیدا کنید شما باید مهارت های مختلفی داشته باشید که برای دریافت لینک از دیگران ضروری می باشد.

برای به دست آوردن لینک هایی که مطابق با معیارهای بالا باشد و دریافت پایدار این لینک ها به صورتی که وبسایت شما همیشه بر اساس این لینک های با کیفیت تقویت شود، شما باید تلاش بسیار زیادی بکنید. این کار نیازمند این است که شما تقریبا زمان زیادی را برای انجام کار صحیح، سپری کنید.

در ادامه ما چند روش موثر را به شما ارائه می کنیم که می تواند در سال 2019 باعث تقویت فعالیت های لینک سازی شما شود:

  1. استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی، در مرکز فعالیت های لینک سازی قرار دارد. قبل از این که شما انتظار به دست آوردن بک لینک داشته باشید، باید محتوای مفیدی را ارائه کنید. اما این کافی نیست. داشتن یک استراتژی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را ایجاد می کند و نشر آن محتوا در کدام قسمت بهترین نتیجه را فراهم می کند.

مثلا بر اساس Backlinko، تصاویر، پست های لیستی، داده های تحقیقاتی و راهنمای جامع عملکرد بسیار خوبی دارند. با داشتن یک استراتژی خوب، شما می توانید انواع مختلف از محتوا را بر روی بازه گسترده ای از سایت هایی با رتبه بندی بالا توزیع کنید. در نهایت، استراتژی های بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند محتوایی را منتشر کنید که نه فقط به کاربران کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا لینک های با کیفیتی را به دست بیاورید که این خود بهترین روش ساخت بک لینک به حساب می آید.

به عنوان مثال، در سال 2015، ما یک مقاله عمقی در رابطه با بازاریابی درون گرای موثر را ارائه کردیم که در این مقاله از نظرات بیشتر متخصص های لینک سازی در این صنعت استفاده کردیم و از آن ها خواستیم تا نظرات خودشان را در رابطه با وبلاگ نویسی مهمان بیان کنند. این مقاله تقریبا یک ماه نوشتنش طول کشید اما در چندین سایت، یکی از بهترین محتوایی بود که در این زمینه تولید شده بود. این محتوا هزاران بک لینک طبیعی را ایجاد کرد که این لینک ها در وبلاگ های بسیار زیادی توزیع شده بودند. این موضوع ممکن است در اصل به این دلیل باشد که در این مقاله ما به سوالات افراد پاسخ دادیم و در عین حال، از یک استراتژی موثر استفاده کردیم تا مطمئن شویم که رهبران فکری در این صنعت، مقاله را با دنبال کنندگان خودشان به اشتراک گذاشته باشند.

  1. برقراری ارتباط با ایمیل

در لینک سازی، معمولا شما به چیزی که خواستار آن هستید میرسید. خواه این موضوع بازسازی لینک خراب، جستجوی معکوس تصاویر، ثبت وبلاگ در دایرکتوری های مرتبط، ارائه پست های مهمان و یا استفاده از لینک های شکسته برای لینک سازی می باشد که تمام این موارد نیازمند این است که شما به افراد ایمیل بفرستید.

شما نباید از این کار خجالت بکشید. شما با دانستن چالش هایی که در ارتباطات با افراد از طریق ایمیل در سال 2019 خواهید داشت، باید به سمت این کار بروید. برای این که در پوشه های اسپم افراد قرار نگیرید، پیشنهاد می کنم که از روش های زیر استفاده کنید:

  • شخصی سازی ایمیل برای دریافت کننده ها
  • رفع سوالات آن ها و هدف گیری برای حل مسئله به جای درخواست مستقیم برای لینک
  • شناسایی بهترین زمان برای مکاتبه با افراد و دریافت میزان پاسخ دهی بیشتر
  1. فعالیت در انجمن های اینترنتی

نخست شما باید بر روی بسترهای آنلاین مختلف حضور داشته باشید که این موضوع شما را قادر می سازد تا یک مجموعه لینک برای وبسایت خودتان ایجاد کنید. به عنوان مثال، Product Hunt بستری است که افراد در آن جا با یکدیگر در رابطه با تکنولوژی های جدید بحث می کنند و یک سایت با DA 75 می باشد. تمام کاری که شما برای به دست آوردن بک لینک رایگان با کیفیت از این سایت باید انجام دهید، این است که یک پروفایل ایجاد کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما باید برای ارائه نظرات در رابطه با محصولات مختلف در این وبسایت فعال باشید، نظر بدهید، رای بدهید و به صورت مکرر، نسبت به محتوای مختلف فعال باشید.

Crunchbase هم یک انجمن آنلاین مشابه از افرادی می باشد که می خواهند همیشه نسبت به تغییرات دیجیتال پیشرو باشند. با ایجاد کردن یک حساب، شما به صورت خودکار یک لینک بسیار با کیفیت از یک وبسایت با DA 91 دریافت می کنید. هر چه شما فعال تر باشید، مزایای بیشتری را هم دریافت می کنید. این انجمن گفتگو و انجمن های دیگر منابع بسیار با ارزشی از بک لینک با کیفیت رایگان هستند اما شما همیشه باید برای رسیدن به نتایج خوب، فعالیت مداوم داشته باشید.

  1. اصلاح و بهینه سازی وب سایت

طراحی وبسایت ضعیف برای سئو سایت بسیار بد است. برای شروع کار، در صورتی که طراحی وبسایت شما باعث رانده شدن افراد می شود، آن ها سایت شما را خیلی سریع ترک می کنند. گوگل نیز این موضوع را به عنوان یک سیگنال ضعیف در نظر می گیرد.

یک عامل طراحی دیگر که باید در نظر داشته باشید، سرعت سایت است. تحقیقات نشان داده است که 47% از کاربران بیشتر از دو ثانیه برای بارگذاری یک وبسایت صبر نمی کنند.

در نتیجه شما باید تنوع دستگاه های افرادی که از سایت شما استفاده می کنند را هم در نظر داشته باشید. به صورت خاص، شما باید وبسایت خودتان را برای دستگاه های قابل حمل بهینه سازی کنید مانند تلفن های هوشمند، زیرا مقدار بسیار زیادی از ترافیک به صورت مداوم از این دستگاه ها به دست می آید. تلفن های هوشمند و تبلت ها بیش از 61% از ترافیک اینترنت را ایجاد می کنند.

در سال 2019، داشتن یک طراحی منعطف برای وبسایت که بتوان آن را اصلاح کرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. توانایی شما برای تغییر وبسایت خودتان با سرعت بالا شما را قادر می سازد تا مطابق با نیازهای مشتریان و استفاده از گرایش های طراحی جدید، واکنش مناسب داشته باشید. در صورتی که شما فقط از یک مدل طراحی استفاده کنید، قطعا شانس شما برای موفقیت کاهش پیدا می کند. اما در صورتی که شما از یک طراحی مبتنی بر CMS استفاده کنید مثل WordPress، باعث می شود شما بتوانید به راحتی در طراحی خودتان تغییرات ایجاد کنید.

جمع بندی

بیش از دو دهه است که ساخت لینک یکی از استراتژی های بسیار عالی در سئو می باشد. این موضوع احتمالا در سال های آتی نیز تغییری نخواهد کرد. در صورتی که شما می خواهید موفق شوید، شما باید بتوانید لینک های با کیفیت را شناسایی کرده و مهم تر از آن، بتوانید به این لینک ها دست پیدا کنید.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *