به نظر شما چرا باید از میان روش‌های مختلف تبلیغات، گوگل ادز را انتخاب کنیم؟ ما به عنوان آژانس بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، با روش‌های تبلیغاتی زیادی سر و کار داریم و بارها بازخورد هر کدام از آنها را بررسی کرده‌ایم. باور کنید که این تجربه چندین و چند ساله، به ما ثابت کرده که تبلیغات گوگل یکی از بهترین و هدفمندترین روش‌های تبلیغاتی دنیا است!

در طول این همه سال، مشتریان زیادی را دیده‌ایم که در مدت بسیار کوتاهی با استفاده از گوگل ادز فروش خود را چند برابر کرده‌اند. یکی از مشتریان ما به قدری از تبلیغاتش راضی بود که به گفته خودش، 3 نیروی جدید استخدام کرد تا بتواند پاسخگوی مشتریانش باشد! یکی دیگر از مشتریان ما که فروشگاه اینترنتی موبایل بود، توانست در مدت کوتاهی فروش روزانه‌اش را 6 برابر کند! آن هم با هزینه بسیار پایین و حداقلی.

حالا شاید بگویید این حرف‌های ما فقط ادعای تو خالی است. پس بهتر است دقیق‌تر توضیح دهیم که چرا گوگل ادز می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند. باشد که ایمان بیاورید!

به 6 دلیل باید تبلیغات گوگل را همین الان شروع کنید!

در ادامه می‌خواهم 6 مزیت مختلفی که گوگل ادز را تبدیل به یک روش تبلیغاتی ایده‌آل برای کسب و کارها می‌کند، به شما توضیح بدهم. با من همراه باشید.

تبلیغات در گوگل کاملاً هدفمند است

سرویس گوگل ادز با امکانات هدفگیری فوق‌العاده خود به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغ خود را تنها برای کاربرانی نمایش دهید که دقیقاً به دنبال خدمات شما هستند. چه چیزی بهتر از این؟ بیایید یک مقایسه انجام دهیم. فرض کنیم شما تولیدی «ظروف یکبار مصرف» دارید و می‌خواهید محصولات خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. چقدر شانس این وجود دارد که کاربرانی را پیدا کنید که دقیقاً در همان لحظه نیاز به محصول شما داشته باشند و البته حاضر باشند آن را از طریق اینستاگرام سفارش دهند؟

اما در تبلیغات گوگل قضیه فرق دارد. شما فقط و فقط به ازای مخاطبانی هزینه پرداخت می‌کنید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کنند. این یعنی تبلیغ شما در لحظه‌ای به مخاطب نمایش داده می‌شود که به دنبال خدمات شماست. هدفمندی تبلیغات در گوگل

اگر کسی عبارت «خرید ظرف یکبار مصرف» را جستجو کند، قطعاً به دنبال خرید این محصول است. و این یعنی شانس شما برای فروش (به شرط داشتن محصول با کیفیت و ارائه خدمات خوب) واقعاً بالاست. این حد از هدفمندی، هیچوقت در هیچ رسانۀ دیگری ممکن نبوده است.

به این نکته توجه داشته باشید که هرچقدر کسب و کار شما خاص‌تر باشد، اهمیت هدف‌گیری دقیق مخاطبان افزایش می‌یابد. یعنی می‌توان گفت که برای یک کسب و کار واقعاً تخصصی (مثلاً یک کسب و کار که دستگاه پمپ بتن می‌فروشد) عملاً هیچ روش تبلیغات دیگری جز گوگل را نمی‌توان تصور کرد.

هدفمندی تبلیغات در گوگل

هزینه‌های شما کاملاً بهینه و هدفمند است

در تبلیغات گوگل هزینه تنها به ازای هر کلیک روی متن تبلیغ شما محاسبه می‌شود و نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای ندارد. در نتیجه مطمئن هستید که تبلیغ شما به صرفه است. چرا که بابت کسانی که سایت شما را انتخاب نمی‌کنند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. هزینه تبلیغات در گوگل

البته، بگذارید روی دیگر سکه را هم ببینیم. در صورتی که تبلیغات گوگل شما به درستی مدیریت نشود، ممکن است تمام هزینه شما بابت تبلیغات به ضرر تبدیل شود. پس باید مطمئن شوید که تبلیغ خود را به بهترین شکل تنظیم می‌کنید (در این کتاب تمام اصول درست را برای موفقیت در گوگل ادز یاد می‌گیرید.)

اگر می‌خواهید خودتان تبلیغ گوگل را مدیریت کنید، نحوه کار با آن را بیاموزید. در غیر این صورت، حتماً تبلیغات خود را به یک آژانس مطمئن بسپارید.

نتایج گوگل ادز کاملاً ملموس و قابل اندازه‌گیری است

یکی از مهم‌ترین مزایایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به بسترهای بازاریابی سنتی، مانند تلویزیون یا حتی بازاریابی حضوری دارد، این است که به راحتی قابل اندازه‌گیری است. قابلیت اندازه گیری در گوگل ادز

شما در گوگل ادز این امکان را دارید که در هر لحظه ببینید چند نفر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند و وارد سایت‌تان می‌شوند. همچنین گزارش‌های روزانه و ماهیانه‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد به شما نشان می‌دهند در چه تاریخ و ساعاتی بیشترین بازدید را داشته‌اید.

تنوع این گزارشات بسیار زیاد است. شما می‌توانید تمامی جزئیات کمپین خود را به دقت بررسی کنید و از وضعیت ورودی، نمایش، هزینه و بسیاری از شاخصه‌های دیگر مطلع شوید.

آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگلحتما بخوانید: آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل

حتی به لطف امکانات فوق‌العاده گوگل ادز، می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات خود را نیز اندازه‌گیری کنید. این یعنی می‌توانید بفهمید که در ازای چقدر هزینه، چقدر فروش داشته‌اید و سود کرده‌اید. (و این در یک کلام بی‌نظیر است!)

به جرأت می‌توان گفت که هیچ گزارشی نیست که شما بخواهید و گوگل ادز شما را ناامید کند! این گزارش‌ها در تحلیل میزان موفقیت و بهینه کردن تبلیغات کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

گزارش گیری در تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز فروش شما را در لحظه افزایش می‌دهد!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل ادز این است که فروش شما بلافاصله پس از شروع تبلیغات افزایش می‌یابد. شما اکانت خود را شارژ می‌کنید، تنظیمات کمپین خود را مشخص می‌کنید و بلافاصله بعد از تایید گوگل، نمایش تبلیغ شما آغاز خواهد شد. از این لحظه به بعد، شما در جستجوهای مرتبط خود حضور دارید و شانس فروش خواهید داشت.

در واقع، تبلیغات گوگل یکی از راهکارهای زودبازده تبلیغاتی است. راهکاری که میوۀ آن را همین امروز خواهید چید و لازم نیست برای نتیجه گرفتن آن منتظر بمانید. حتی روش‌هایی مانند تبلیغات بنری (که معمولاً بودجه‌های کلانی صرف آن می‌شود) هم این بازدهی سریع را ندارند و بیشتر برای برندینگ کسب و کار شما مناسب هستند.

هزینۀ تبلیغات در مشت شماست!

در گوگل ادز شما می‌توانید سقف بودجۀ تبلیغاتی روزانه را مشخص کنید. برای مثال می‌توانید تعیین کنید که بیش از ۲۵ درهم در روز مصرف نشود (شاید بپرسید چرا نمی‌گوییم تومان. با توجه به تحریم‌ها و عدم امکان استفاده از تومان، ناچاریم از ارزهای خارجی مانند درهم امارات، دلار آمریکا، دلار استرالیا، لیر ترکیه و… استفاده کنیم). هزینه تبلیغات در گوگل

همچنین شما می‌توانید قیمت تک تک کلمات را هم به صورت دستی و با میل خودتان تعیین کنید و مطمئن شوید که بابت هر کلیک، هزینۀ معقولی پرداخت می‌کنید.

این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند که به بهترین شکل پول خود را مدیریت کنید و مطمئن شوید که هیچ هزینه‌ای هدر نرفته است. بنابراین مهم نیست چقدر بودجه داشته باشید. چه 50 درهم داشته باشید و چه 5000 درهم، می‌توانید متناسب با همان بودجه تبلیغ کنید.

مدیریت هزینه ها در تبلیغات گوگل ادز

البته اگر شما وقت آن را نداشته باشید که برای هر کدام از کلمات خود قیمت‌گذاری کنید، می‌توانید به گوگل بگویید که این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام دهد.

بحث هزینه‌ها در گوگل بسیار حساس است و توصیه می‌کنیم اگر بر تبلیغات گوگل ادز مسلط نیستید، از مدیریت شخصی کمپین صرف‌نظر کنید و تبلیغات خود را به آژانس‌های متخصص بسپارید.

در پایان، ذکر این نکته را الزامی می‌دانم که چون گوگل سرویس تبلیغاتی خود را در ایران تحریم کرده است، هر گونه اشتباه در پرداخت‌ها و مسائل مالی شما ممکن است منجر به مسدود شدن حساب شما گردد.

به دنبال یک راهکار سریع برای حضور در گوگل هستید؟

ما به شما کمک می‌کنیم یک کمپین پر قدرت و کم هزینه برای تبلیغات گوگلی خود راه بیندازید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

تبلیغات گوگل ادوردز

021-63404داخلی 3

رقبای شما از گوگل ادز استفاده می‌کنند

برای آنکه بفهمید رقبای شما تا چه حد از سرویس گوگل ادز استفاده می‌کنند، کافی است یک کلمۀ کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در سایت گوگل جستجو کنید.

برای درک بهتر موضوع، بد نیست بدانید که در صنفی مثل آژانس‌های هواپیمایی بخصوص در روزهای قبل از تعطیلات، ممکن است همزمان بیش از 30 آژانس مسافرتی روی کلمۀ «خرید اینترنتی بلیط» تبلیغات انجام بدهند. همۀ این آژانس‌ها در یک رقابت لحظه‌ای با هم قرار دارند و برای بالاتر بودن در نتایج گوگل یک جنگ تمام عیار راه انداخته‌اند! چرا؟! چون دلشان می‌خواهد و البته مطمئناً هزینه‌های تبلیغاتشان با نرخ قابل توجهی بازگشت دارد.

در واقع، به لطف بازدهی بالای گوگل ادز، هر زمانی که تبلیغ خود را شروع کنید، یک قدم از رقبایی که زودتر از شما شروع کرده‌اند عقب‌تر هستید، و یک قدم از آنهایی که هنوز شروع نکرده‌اند جلوتر! (جمله سنگین بود و دقایقی تنفس عمیق پیشنهاد می‌شود).

تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟حتما بخوانید: تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟

رقابت در تبلیغات گوگل
شاید الان این سوال برای شما مطرح شده باشد که با توجه به این بازار به شدت رقابتی، چه شانسی خواهید داشت برای اینکه از این تبلیغات نتیجه بگیرید؟ من هم به شما خواهم گفت که لطفاً بهانه‌ها را کنار بگذارید. به شما قول می‌دهم که در هر صنفی هم که باشید، باز هم به سهم خودتان از این بازار سود کنید.

همچنین، فراموش نکنید که اکثر رقبای شما درباره اصول و تکنیک‌هایی که در این کتاب مطرح می‌شود چیزی نمی‌دانند. ما به شما خواهیم گفت که چطور توانستیم برای مشتری‌های خود، حتی در پررقابت‌ترین حوزه‌ها هم نتایج عالی بگیریم و شما را به دانشی مسلح می‌کنیم که کلید برد شما در نبردهای گوگلی خواهد بود. فقط کافی است به ما اعتماد کنید و حرف‌هایمان را در عمل اجرا نمایید.

حالا بگذارید با این کمیک جذاب، یک بار دیگر مزایای گفته شده را مرور کنیم. (ظاهراً این خانم یک شخصیت واقعاً رقابتی دارد.)

مزایای تبلیغات در گوگل

گوگل ادز در برابر سئو (پیروز میدان کیست؟)

احتمالاً بدانید که برای حضور داشتن در بین نتایج صفحۀ اول گوگل، 2 راه مختلف دارید:

یک راه بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. برای این منظور شما باید کیفیت سایت خود را افزایش دهید، محتواهای مفید تولید کنید، خودتان را در اینترنت مطرح کنید و مهم‌تر از هر چیز، صبر داشته باشید. تا کی؟ تا زمانی که گوگل شما را به عنوان یک سایت خوب بشناسد و حاضر شود شما را در جایگاه‌های بالایی نمایش دهد. بصرفه بودن زمان در تبلیغات گوگل

در واقع، سئو یک کار زمان‌بر و پر‌هزینه است، اما در عوض نتایج ماندگاری دارد.

حالا فرض کنیم که شما همین امروز سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید. تکلیف چیست؟ آیا باید ماه‌ها منتظر بمانید و تولید محتوا کنید تا سایت شما بیشتر دیده شود و بیشتر ورودی بگیرد؟ همانطور که تا اینجا حتماً متوجه شده‌اید، پاسخ منفی است.

گوگل به شما اجازه می‌دهد به کمک تبلیغات گوگل در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خود را در صفحه اول گوگل و حتی بالاتر از تمام سایت‌های دیگر نمایش دهید. نتیجه این کار هم که مشخص است: افزایش فروش آنی!

اما (همیشه یک اما وجود دارد!) نباید فراموش کنید که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ خود، باید به گوگل هزینه‌ای پرداخت کنید. این در حالی است که در سئو شما به گوگل پول نمی‌دهید. بلکه هزینه می‌کنید تا سایت شما به صورت طبیعی در گوگل بالا باشد.

بازدهی بسیار بالای تبلیغات گوگل ادزپس در نهایت باید گفت که هرچند سئو در بلندمدت بازدهی خوبی خواهد داشت، اما در استراتژی کوتاه‌مدت خود باید جایی برای گوگل ادز در نظر بگیرید. روشی بسیار سریع، آسان و پربازده برای آنکه همین امروز در گوگل حضور داشته باشید و درآمد کسب کنید.

نکته‌ای که اینجا باید در نظر داشته باشید (که خیلی‌ها را به اشتباه انداخته) این است که گوگل ادز هیچ ارتباطی به رتبۀ طبیعی ‌سایت شما ندارد و در هر رتبه‌ای که قرار داشته باشید، می‌توانید تبلیغ خود را در نتایج نمایش دهید.

نکتۀ دیگر اینکه ما اصلاً نمی‌گوییم بعد از کسب رتبۀ طبیعی، تبلیغ را متوقف کنید. بلکه پیشنهادمان این است که همواره تبلیغات گوگل را ادامه دهید.

ما برای سایت‌های شرکت خودمان هم – هرچند که روی کلمات کلیدی زیادی به صورت طبیعی در بالای صفحۀ اول گوگل قرار دارند – از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنیم و بازدهی مثبت آن را هم تجربه کرده‌ایم.

فراموش نکنید که 2 بار دیده شدن خیلی بهتر از 1 بار دیده شدن است و قطعاً شانس شما را برای افزایش ورودی و مشتری افزایش می‌دهد. بنابراین، گوگل ادز نه تنها برای افرادی که به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند مناسب است، بلکه برای سایت‌هایی که حتی رتبه‌های بالایی در سئو دارند نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود.

مقایسه گوگل ادز در برابر سئو

گوگل ادز برای چه کسانی مناسب است؟

بگذارید این بخش را با این سوال به پایان ببریم که چه کسب و کارهایی از تبلیغات گوگل سود می‌برند و یک جواب ساده هم به آن بدهیم: تمام کسب و کارها!

۵ دلیل مهم شکست تبلیغات کلیکی گوگل را بشناسیدحتما بخوانید: ۵ دلیل مهم شکست تبلیغات کلیکی گوگل را بشناسید

اما ما بیشتر این روش تبلیغاتی را به کسب و کارهایی توصیه می‌کنیم که محصول یا خدماتی برای فروش دارند. چرا که می‌توانند آنچه برای ارائه دارند را به صورت هدفمند و موثر تبلیغ کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن (معمولاً 1 روز) به هدف خود یعنی افزایش فروش برسند.

اما این به آن معنی نیست که کسب و کارهایی که به دنبال برندینگ و جذب ورودی هستند، نتوانند از گوگل ادز برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. هر چند شبکۀ نمایشی بیشتر برای این اهداف مناسب است، اما با تبلیغات در جستجوی گوگل (و مدیریت درست آن) هم می‌توان با هزینۀ واقعاً پایین، به طرز قابل توجهی ورودی را بیشتر کرد و میزان آگاهی مردم از یک برند را افزایش داد.

کومیک کاربرد گوگل ادز

حالا دیگر شما می‌دانید که چرا گوگل ادز تا این حد محبوب دل‌هاست و مشتاق شروع کردن هستید. پس وقت آن رسیده که به شما هشدار بدهیم: شروع تبلیغات بدون شناخت گوگل ادز، می‌تواند خیلی زود به یک فاجعه منجر شود.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *