[ad_1]

Amp مخفف چیست,Amp یعنی چی,استاندارد amp 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

صفحات amp صفحاتی هستند که در یک وب سایت جهت سازگاری بیشتر با دستگاه موبایل ایجاد می شوند و هدف آن ها بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگانی است که از تلفن همراه برای مشاهده سایت استفاده می کنند. amp یک فریم ورک اوپن سورس (متن باز) است که به عنوان یک ابتکار مشترک توسط گوگل و چندین شرکت دیگر ارائه شده است.

“پروژه صفحات موبایلی تسریع شده” یا همان صفحات amp، در سال 2015 توسط گروهی از شرکت ها از جمله گوگل، وردپرس و غول نرم افزاری Adobe، راه اندازی شد.

Amp مخفف چیست؟

amp مخفف سه کلمه Accelerated Mobile Pages به معنای صفحات موبایل شتاب گرفته است. با AMP می توان نسخه‌‌ای ساده‌ای از وب سایت ایجاد کرد که با سرعت بسیار زیادی در موبایل بارگیری می شود. مشخصه AMP کاهش عناصر جاوا اسکریپت، CSS و استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) می باشد.

اهمیت استفاده از AMP

Amp مخفف چیست,Amp یعنی چی,استاندارد amp

این روز ها تعداد جستجوهای انجام شده از طریق دستگاه های تلفن همراه، نسبت به دسکتاپ بسیار بیشتر شده است. به همین دلیل تقاضای زیادی مبنی بر افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل، از سوی کاربران مطرح شد و در پی آن، صفحات amp با هدف برطرف کردن این نیاز ارائه شدند.

گوگل نمایش سایت های استفاده کننده از صفحات amp را برای کاربران در نتایج جستجو موبایلی، در اولویت قرار می دهد. از سوی دیگر همانطور که گفته شد امروزه تعداد کاربرانی که از طریق تلفن همراه خود جستجو می کنند بسیار زیاد شده است؛ پس اگر می خواهید این کاربران را از طریق گوگل به وبسایت خود جذب کنید، داشتن استاندارد amp در وب سایت، امری ضروری است.

امروزه تقریباً تمام رسانه های آنلاین بزرگ از صفحه AMP استفاده می کنند؛ زیرا آن ها ارزش بارگذاری سریع وب‌ سایت‌ در موبایل را درک کرده‌اند. در وردپرس نیز با کمک افزونه amp وردپرس، کاربران می توانند از طریق AMP سایت را مشاهده کنند.

در دهه گذشته، استفاده از تلفن های همراه هوشمند، در بسیاری از کشورها نسبت به کامپیوتر ها رایج تر شده است. مردم برای جستجوی رستورانی که در نزدیکی آن ها است، خرید، خواندن اخبار و… از تلفن همراه خود استفاده می کنند.

پس به ویژه برای کاربران تلفن همراه، مهم است که وب سایت ها به سرعت بارگذاری شوند. همچنین گفته می شود استاندارد amp سه ثانیه است و اگر بارگذاری یک صفحه وب سایت بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، اکثر کاربران تلفن همراه، صفحه را ترک می کنند.

نحوه کار amp

سرعت بارگیری محتوای وب، به سرعت اینترنت و حجم فایل های موجود در صفحه بستگی دارد. اگر حجم فایل‌ هایی که باید بارگذاری شوند خیلی زیاد باشد، ممکن است برخی از صفحات به کندی بارگیری شوند، حتی اگر سرعت اتصال اینترنت بالا باشد. به طور متقابل، اگر یک صفحه از نظر فنی بهینه شده باشد و فایل های آن حجم کمی داشته باشند، ولی سرعت اینترنت کم باشد، باز هم سرعت بارگذاری صفحه کاهش می باید.

AMP نمی تواند بر سرعت اتصال اینترنت تأثیر بگذارد، اما می تواند عناصر موجود در صفحه را جهت افزایش سرعت بارگذاری، بهینه کند. نحوه کار amp به گونه ای است که بهترین شرایط را برای بارگیری سریع یک وب سایت در تلفن همراه ایجاد کند، حتی زمانی که سرعت اینترنت کند باشد. برای انجام این کار، تعداد عناصر جاوا اسکریپت و CSS موجود را تا حد ممکن کاهش داده و فقط منابع ضروری در بارگذاری صفحه را حفظ می کند.

کلید کاهش زمان بارگذاری توسط AMP، در درجه اول کاهش تعداد فایل هایی است که بارگذاری می شوند و عامل مهم دیگر یک سرور پروکسی است که کش صفحه مورد نظر را آماده نگه می دارد. این محتوا کش شده از طریق یک شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network) منتقل می‌شود، که مزیت آن این است که صفحه همیشه می‌تواند با همان سرعت در مرورگر کاربر مجددا ساخته شود.

ساخت صفحه amp

افزونه amp وردپرس,ساخت صفحه amp,صفحات amp

برای ساخت صفحه amp تعدادی ویژگی خاص HTML باید در سورس صفحه وجود داشته باشند تا صفحه بتواند روی AMP اجرا شود. تگ های AMP خاص، به عنوان مثال amp-img، amp-video، amp-audio یا amp-iframe در HTML وجود دارند که نمونه ای از آن ها را ادامه ذکر خواهیم کرد:

صفحه amp,کاربرد amp

علاوه بر این، برچسب های زیر باید در هر صفحه گنجانده شود تا بتوانند با استفاده از AMP به درستی نمایش داده شوند:

Amp مخفف چیست,Amp یعنی چی,استاندارد amp

مزایای amp

Amp مخفف چیست,Amp یعنی چی,استاندارد amp

  • برای سایت هایی که تبلیغات دارند: برای درج تبلیغات می توان از AMP با انواع فرمت های تبلیغاتی مختلف استفاده کرد. در این حالت محتوای تبلیغاتی به صورت غیر همزمان بارگیری شده که موجب می شود بارگذاری صفحه به دلیل وجود تبلیغ مختل نشود.
  • برای صاحبان وب سایت ها: سایت ها از قرارگیری صفحات AMP خود در نتایج جستجو موبایلی بسیار سود می برند. همچنین قابلیت استفاده بالای وب سایت برای موبایل نیز به بهبود تجربه کاربری کمک می کند.
  • برای کاربران: وب سایت هایی که از AMP استفاده می کنند برای کاربران عالی هستند؛ زیرا آن ها مجبور نیستند برای بارگیری صفحات به مدت طولانی منتظر بمانند و حتی می توانند هنگام کند بودن سرعت اینترنت، صفحات را با سرعت بالا بارگیری کنند.

همچنین علاوه بر AMP، استراتژی‌های بهینه‌ سازی سایت برای موبایل دیگری نیز وجود دارد، از جمله طراحی وب واکنش‌گرا (Responsive) یا استفاده از URL های مجزای تلفن همراه.

مطالب زیر را حتما بخوانید



[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *