[ad_1]

مطالعه‌ای که روی ردیابی شیوع کووید ۱۹ در محیط‌های اجرای هنرهای نمایشی متمرکز بوده، جمعیتی از انسان‌ها را آشکار کرده است که بیشترین ذرات کووید ۱۹ را منتشر می‌کنند. پژوهشگران دانشگاه ایالتی کلرادو دریافتند که مردان درمقایسه‌با زنان یا کودکان، ذرات ویروس بیشتری را منتشر می‌کنند. این مطالعه‌ جدید ماه‌ها طول کشید و ابتدا با هدف درک آنچه افراد مشغول در هنرهای نمایشی می‌توانند برای تسهیل بازگشت ایمن به صحنه پس از دنیاگیری انجام دهند، راه‌اندازی شد.

هنرهای نمایشی از سطح آموزشی تا نمایش‌های حرفه‌ای از حوزه‌هایی بودند که به‌شدت تحت‌تأثیر دنیاگیری قرار گرفتند. تئاترها، سالن‌های اجرای کنسرت و… برای بیش از یک سال به‌طور کامل تعطیل شدند. دن گابل، مدیر مدرسه‌ی موسیقی، تئاتر و رقص دانشگاه ایالتی کلرادو گفت: «کووید هنرهای نمایشی را تقریبا یک‌شبه تعطیل کرد. این موضوع فقط مشکلی مختص دانشگاه ایالتی کلرادو نبود؛ بلکه مسئله‌ی ملی بود و گروه‌های هنری زیادی را تحت‌تأثیر قرار داد.»

گابل می‌خواست درباره‌ی ارتباط بین گسترش کووید ۱۹ و هنرهای نمایشی پژوهشی انجام دهد. خوشبختانه دانشگاه ایالتی کلرادو پژوهشگران واجدشرایطی داشت که می‌توانستند به انجام این پژوهش کمک کنند. گابل با جان ولکنز، استاد گروه مهندسی مکانیک، برای انجام مطالعه همکاری کرد. بیش از ۷۵ نفر در مطالعه شرکت کردند که عمدتا در محفظه‌ای انجام شد که برای آزمایش ذرات موجود در هوا استفاده می‌‌شد.

مقاله‌های مرتبط:

شرکت‌کنندگان از گروه‌های سنی مختلفی بودند و مهارت‌های مختلفی داشتند. از برخی خواسته شد تا آهنگ ساده‌ای مانند تولدت مبارک را به‌طور مکرر بخوانند. از دیگران خواسته شد تا آهنگ‌ها را روی ابزار موسیقی اجرا کنند. ولکنز گفت: «آواز خواندن قطعا از صحبت‌کردن ذرات بیشتری منتشر می‌کند.» درحالی‌که هدف مطالعه تمرکز روی انتشار ویروس کرونا در سالن‌های هنرهای نمایشی بود، اطلاعات بیشتری در‌باره‌ی ویروس آشکار کرد. ولکنز گفت: «افراد بزرگ‌سال معمولا ذرات بیشتری از کودکان منتشر می‌کنند. دلیل اینکه مردان معمولا ذرات بیشتری منتشر می‌کنند، این است که ریه‌های بزرگ‌تری دارند.»

ولکنز گفت ویروس در میان کسانی که با صدای بلندتری صحبت می‌کنند، راحت‌تر پخش می‌شود. او توضیح داد: «حجم صدای شما نشانگر میزان انرژی‌ای است که در حنجره‌ی خود جمع می‌کنید. این انرژی به‌معنای خروج ذرات بیشتری از بدن شما است. این‌ ذرات حامل ویروس کووید ۱۹ هستند و دیگران را آلوده می‌کنند.»

ولکنز گفت مکان‌های سرپوشیده که صدا در آن‌ها بلندتر است، بیشترین خطر را ازنظر انتشار کووید ۱۹ دارند. مکان‌های بسته با صدای بلند مانند بارها و استادیوم‌های ورزشی و محل اجرای کنسرت می‌توانند درمعرض سطوح فراوانی از انتشار باشند. رویدادهای دیگری مانند اجرای باله بدون صدای مکرر که در آن صدای تماشاگران زیاد نیست، درمقایسه‌با کنسرتی با هزاران طرفدار در حال داد‌و‌فریاد امن‌تر است.

گابل گفت مرحله‌ی بعدی پروژه این است که بررسی کنیم کدام دستگاه‌ها بیشتر کووید را پخش می‌کنند. یکی از نتایج مهم این مطالعه آن است که تهویه‌ی مناسب برای مکان‌های سرپوشیده اجرای هنر بسیار مهم است.

درحالی‌که دنیاگیری برای مدل کسب‌و‌کار هنرهای نمایشی زیان‌بار بود، بسیاری از مکان‌ها اکنون با ماسک و واکسیناسیون در حال بازگشت به حالت عادی هستند. ولکنز گفت: «هنرهای نمایشی با تعطیلی در سال ۲۰۲۰ کار درستی انجام و قطعا جان مردم را نجات دادند؛ زیرا اکنون می‌دانیم که وقتی با صدای بلند آواز می‌خوانید یا صحبت می‌کنید، ذرات بیشتری تولید می‌کنید.»

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *